Ik heb een erg irritant probleem dat Windows 10 niet wilt starten bij een eerste boot (cold boot). Dan krijg ik een zwart scherm en vervolgens gebeurd er niks. Ook de verlichting van mijn toetsenbord gaat dan uit. Ik moet telkens mijn game pc uit en aan zetten en dan start Windows 10 wel gelijk door.
Ik kan gewoon in de bios komen bij de eerste boot. Fast boot staat uit. Ook heb ik een verse Windows 10 Pro installatie.
Verder ben ik nog wat foutmeldingen en errors tegengekomen in de Windows logboeken maar ik word daar ook niet veel wijzer van als ik de foutcodes op google invul. Af en toe krijg ik ook een foutmelding van een usb apparaat dat niet word herkend. Drivers voor dit apparaat kan ik niet vinden en heb het uitgeschakeld staan.
Ik heb een video geupload op youtube van het probleem.
Mijn systeem:
Ryzen 5 5600X (niet overgeklokt, geen pbo)
Rog Strix X570-E Gaming (nieuwste bios)
16GB DDR4 Trident Z RGB 3200CL14 (alleen xmp, memtest86+ geen errors)
2x Samsung 980 Pro 1TB
RTX 2080 Ti
Corsair HX850 80+ platinum
Windows 10 Pro
Ik kan gewoon in de bios komen bij de eerste boot. Fast boot staat uit. Ook heb ik een verse Windows 10 Pro installatie.
Verder ben ik nog wat foutmeldingen en errors tegengekomen in de Windows logboeken maar ik word daar ook niet veel wijzer van als ik de foutcodes op google invul. Af en toe krijg ik ook een foutmelding van een usb apparaat dat niet word herkend. Drivers voor dit apparaat kan ik niet vinden en heb het uitgeschakeld staan.
Ik heb een video geupload op youtube van het probleem.
Mijn systeem:
Ryzen 5 5600X (niet overgeklokt, geen pbo)
Rog Strix X570-E Gaming (nieuwste bios)
16GB DDR4 Trident Z RGB 3200CL14 (alleen xmp, memtest86+ geen errors)
2x Samsung 980 Pro 1TB
RTX 2080 Ti
Corsair HX850 80+ platinum
Windows 10 Pro
[ Voor 20% gewijzigd door SerSam1 op 22-11-2023 18:57 ]