warmtepomp en airconditioning installatie via Werkspot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderInstal
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb zojuist mijn Panasonic Monoblock 7kw ontvangen van Klimatime: https://klimatime.com/nl-...heat-pump-wh-mdc07j3e5-1f

Ik zie nu dat Klimatime zojuist een samenwerking is gestart met het installatieportaal Werkspot: https://www.werkspot.nl/v...amenwerking-met-klimatime

Heeft iemand ervaring met Werkspot, is dit een goede manier om een ​​installateur te vinden?

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Waarom doe je het niet gewoon zelf, al dan niet met wat begeleiding? Zie het uitgebreide Panasonic monobloc topic.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderInstal
Ja... dat is een optie! Ik zal de thread lezen.

Ik denk er ook over na om airconditioning aan te schaffen voor de volgende zomer en ik vraag me af of ik Werkspot/Klimatime daarvoor moet proberen? Er zit koelvloeistof in die ik liever niet zelf wil hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Niet online
AlexanderInstal schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:21:
Ja... dat is een optie! Ik zal de thread lezen.

Ik denk er ook over na om airconditioning aan te schaffen voor de volgende zomer en ik vraag me af of ik Werkspot/Klimatime daarvoor moet proberen? Er zit koelvloeistof in die ik liever niet zelf wil hanteren.
Een dergelijk installatiebedrijf moet F-gassen gecertificeerd zijn, net als de monteur. Zelf klussen aan dergelijke installaties is - anders dan voorbereidende werkzaamheden - (niet ten onrechte) verboden.

[ Voor 0% gewijzigd door lbreman op 22-11-2023 15:27 . Reden: Typo ]

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:18

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

AlexanderInstal schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:21:
Er zit koelvloeistof in die ik liever niet zelf wil hanteren.
Een monoblock is toch een enkele buiten-unit waarbij het koelmiddel in een gesloten systeem zit?
Vanuit de warmtepomp gaat enkel een verbinding met (verwarmd) water naar het huis toe?
lbreman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:26:
Een dergelijk installatiebedrijf moet F-gassen gecertificeerd zijn, net als de monteur. Zelf klussen aan dergelijke installaties is - anders dan voorbereidende werkzaamheden - (niet ten onrechte) verboden.
Zie in de specificaties:
Certificate Required For Installation
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:20
@lbreman moet even goed lezen. Monoblock dus geen koel technische actie, dus geen f-gas certificering nodig.

@AlexanderInstal je hebt gelet op de geluidswetgeving? 59dB is best ruig om bij de erfgrens onder de 45 overdag, 40 ‘s nachts te blijven

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderInstal
je hebt gelet op de geluidswetgeving? 59dB is best ruig om bij de erfgrens onder de 45 overdag, 40 ‘s nachts te blijven

Nee, niets wist ik, maar blijven ze niet onder de geluidsgrens?

[ Voor 6% gewijzigd door AlexanderInstal op 22-11-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

AlexanderInstal schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:44:
je hebt gelet op de geluidswetgeving? 59dB is best ruig om bij de erfgrens onder de 45 overdag, 40 ‘s nachts te blijven

Nee, niets wist ik, maar blijven ze niet onder de geluidsgrens?
Beter nog: je hebt afhankelijk van gemeente een vergunning nodig om een wamtepomp te plaatsen als je 'm ergens anders wilt plaatsen dan direct op de grond (bijvoorbeeld in de tuin). Het vergunningstraject vereist dat je aangeeft wat de geluidsproductie van dat ding is, waar hij komt ten opzichte van de erfgrens, waar de vensters van de buren zitten, etc. In mijn gemeente was dit nogal een klus.

[ Voor 17% gewijzigd door nst6ldr op 22-11-2023 15:49 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Niet online
Ronald schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:37:
@lbreman moet even goed lezen. Monoblock dus geen koel technische actie, dus geen f-gas nodig
Voor een monobloc niet, voor de gemiddelde airco wel (is meestal split).

Pagina: 1