Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex666
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-03 08:31
Hoi hoii,

Ik heb een pc die na het opstarten zonder iets te doen opeens bluescreened.
de stop code die aangegeven worden zijn: zie bijlage
is gewoon een standaard windows 7 pc geen idee hoe of wat kwa drivers en hoe kom ik erachter als dat het probleem is welke driver?
(Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYhig6og-ICMpqHtJiv_9fbJT1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcfEtUUX0e1reIPiOrIjLc4k.jpg?f=fotoalbum_large

hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

zou hem eens opstarten in safe mode ;) F8 en kijken of het probleem er nog is > nee? drivers updaten
anders memorytest enz. enz. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hold down the F8 key during the Windows 7 boot
The fastest method for entering Windows 7's Safe Mode when you cannot boot normally, is to hold down the F8 key on your keyboard while your PC is starting, immediately after turning it on.

[ Voor 18% gewijzigd door keur0000 op 22-11-2023 14:22 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex666
keur0000 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:21:
zou hem eens opstarten in safe mode ;) F8 en kijken of het probleem er nog is > nee? drivers updaten
anders memorytest enz. enz. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hold down the F8 key during the Windows 7 boot
The fastest method for entering Windows 7's Safe Mode when you cannot boot normally, is to hold down the F8 key on your keyboard while your PC is starting, immediately after turning it on.
kan ik niet gewoon een windows 10 erop zetten en dan zou alles toch ook gefixed moeten zijn mocht het een driver issue zijn,
De documenten gaan gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Alex666 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:36:
kan ik niet gewoon een windows 10 erop zetten en dan zou alles toch ook gefixed moeten zijn mocht het een driver issue zijn,
De documenten gaan gewoon mee.
Als het systeem instabiel is zal een update/installatie van Windows 10 ook niet gaan helpen of zelfs erger maken.
Zoals aangegeven, doe eerst een geheugen/stabiliteit test indien mogelijk.
De BSOD 0x0000001E foutmelding wordt wel vaak in verband gebracht met geheugen problemen.

Ik zou in ieder geval de geheugenmodules even opnieuw plaatsen, soms treden er contactproblemen op na lange tijd.
Bij een kennis had ik kort geleden ook dit probleem, opeens allemaal bluescreen fouten en herstarts.
Memtest gaf direct een enorm aantal foutmeldingen.
Na goed herplaatsen van de geheugenmodules was alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex666
The_Doman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:55:
[...]

Als het systeem instabiel is zal een update/installatie van Windows 10 ook niet gaan helpen of zelfs erger maken.
Zoals aangegeven, doe eerst een geheugen/stabiliteit test indien mogelijk.
De BSOD 0x0000001E foutmelding wordt wel vaak in verband gebracht met geheugen problemen.

Ik zou in ieder geval de geheugenmodules even opnieuw plaatsen, soms treden er contactproblemen op na lange tijd.
Bij een kennis had ik kort geleden ook dit probleem, opeens allemaal bluescreen fouten en herstarts.
Memtest gaf direct een enorm aantal foutmeldingen.
Na goed herplaatsen van de geheugenmodules was alles opgelost.
Duidelijk geen andere windows installatie,
het herplaatsen van de ram zou moeten lukken
doet memtest hetzelfde als "mdsched.exe"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Alex666 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:01:
Duidelijk geen andere windows installatie,
het herplaatsen van de ram zou moeten lukken
doet memtest hetzelfde als "mdsched.exe"?
Een Windows 10 installatie kan zeker nuttig zijn, zeker nu de (officiële) Windows 7 ondersteuning natuurlijk al een tijdje is afgelopen.
Het (sucsessvol) kunnen starten van de Windows 10 installatie USB is ook al een indicatie of het systeem goed werkt.

Het Windows Memory Diagnostics Tool is niet zo uitgebreid als memtest maar zal ook mogelijke geheugenproblemen kunnen detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

Mocht je systeem twee of meer geheugenmodules hebben dan zou je ook het systeem met 1 geheugenmodule kunnen opstarten.
Dan kun je op een makkelijke manier uitsluiten dat het aan een geheugenmodule ligt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1