Advies: Hobby/gamecomputer rond 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kunini
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-01 21:18
Hallo! Dit is de eerste keer dat ik een desktop ga bouwen dus ben al heel wat verschillende forum posts en websites afgestruind om een oké basis te krijgen, maar de informatie kan nogal overweldigend zijn dus ik maak maar even mijn eigen forum post om te kijken of ik op de goede weg zit :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor vrije tijd (browsen/video's kijken) en gamen (e.g. Elden Ring, Baldur's Gate 3). Qua gaming hoeft het ook niet op de hoogste settings, 1440p wil ik wel proberen te halen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het zo dicht mogelijk bij de 1100-1200 euro houden, maar dat is geen strak maximum, ik wil prima wat meer betalen als de onderdelen toekomstbestendig zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dingen qua keyboard, muis, speakers, en monitors hoeft niet naar te worden gekeken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de lijst onderaan gezet!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat feedback willen hebben op de onderdelen die ik heb gekozen, ik heb de compatibiliteit gecheckt met PCPartPicker maar zou ook direct willen weten wat mensen met meer expertise over de build denken. Graag zou ik advies willen krijgen over:

• Of bepaalde onderdelen overkill zijn of juist veel beter moeten
• Of onderdelen uitgewisseld kunnen worden voor iets goedkopers, tegelijkertijd dat het niet de prestatie teveel zal verminderen

Kleine notitie: in eerste instantie had ik deze videokaart in gedachte maar aangezien de prijs ietwat gespiked is op dit moment ging ik toch op zoek naar een andere, zou graag daar ook wat input op hebben (goed alternatief?).

Alvast bedankt!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600X Boxed€ 219,-€ 219,-
1MoederbordenGigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0)€ 209,99€ 209,99
1VideokaartenXFX Speedster SWFT 309 AMD Radeon RX 6700 XT CORE Gaming€ 352,-€ 352,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 28,-€ 28,-
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 109,-€ 109,-
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 119,90€ 119,90
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 97,71€ 97,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.210,50

edit: wat aangepast met de feedback :)

Alle reacties

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-11 22:14

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

De behuizing die je gekozen hebt is ATX-compatible, en je moederbord is micro ATX, is daar een reden voor?

Verder zou je misschien een ruimere voeding kunnen nemen ivm evt upgrades over een paar jaar, deze is nu erg scherp geprijst: uitvoering: Corsair RM850x (2021) Zwart

Ook is het misschien handig om een extra fan voorin te plaatsen voor extra airflow.

Ik zie geen procesorkoeler, die zit niet bij de cpu die je gekozen hebt inbegrepen.
uitvoering: DeepCool AK400
Dit is een goede voor de prijs.

[ Voor 30% gewijzigd door Militia Pilot op 22-11-2023 14:13 ]

• Kunini
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-01 21:18
Militia Pilot schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:09:
De behuizing die je gekozen hebt is ATX-compatible, en je moederbord is micro ATX, is daar een reden voor?

verder zou je misschien een ruimere voeding kunnen nemen ivm evt upgrades over een paar jaar, deze is nu erg scherp geprijst: uitvoering: Corsair RM850x (2021) Zwart

ook is het misschien handig om een extra fan voorin te plaatsen voor extra airflow.
Daar is geen specifieke reden voor, denk dat ik deze had gekozen omdat ik hem vaker in combinatie zag met de CPU in andere builds.

Dankjewel voor de tip!

De processorkoeling staat op lijn 5 van de tabel, is die ook prima?

[ Voor 4% gewijzigd door Kunini op 22-11-2023 14:22 ]

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-11 22:14

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Kunini schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:18:
[...]

Daar is geen specifieke reden voor, denk dat ik deze had gekozen omdat ik hem vaker in combinatie zag met de CPU in andere builds.

Dankjewel voor de tip!

De processorkoeling staat op lijn 5 van de tabel, is die ook prima?
Ja die heatsink is ook prima.