Hallo! Dit is de eerste keer dat ik een desktop ga bouwen dus ben al heel wat verschillende forum posts en websites afgestruind om een oké basis te krijgen, maar de informatie kan nogal overweldigend zijn dus ik maak maar even mijn eigen forum post om te kijken of ik op de goede weg zit
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor vrije tijd (browsen/video's kijken) en gamen (e.g. Elden Ring, Baldur's Gate 3). Qua gaming hoeft het ook niet op de hoogste settings, 1440p wil ik wel proberen te halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het zo dicht mogelijk bij de 1100-1200 euro houden, maar dat is geen strak maximum, ik wil prima wat meer betalen als de onderdelen toekomstbestendig zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dingen qua keyboard, muis, speakers, en monitors hoeft niet naar te worden gekeken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de lijst onderaan gezet!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat feedback willen hebben op de onderdelen die ik heb gekozen, ik heb de compatibiliteit gecheckt met PCPartPicker maar zou ook direct willen weten wat mensen met meer expertise over de build denken. Graag zou ik advies willen krijgen over:
• Of bepaalde onderdelen overkill zijn of juist veel beter moeten
• Of onderdelen uitgewisseld kunnen worden voor iets goedkopers, tegelijkertijd dat het niet de prestatie teveel zal verminderen
Kleine notitie: in eerste instantie had ik deze videokaart in gedachte maar aangezien de prijs ietwat gespiked is op dit moment ging ik toch op zoek naar een andere, zou graag daar ook wat input op hebben (goed alternatief?).
Alvast bedankt!
edit: wat aangepast met de feedback
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor vrije tijd (browsen/video's kijken) en gamen (e.g. Elden Ring, Baldur's Gate 3). Qua gaming hoeft het ook niet op de hoogste settings, 1440p wil ik wel proberen te halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het zo dicht mogelijk bij de 1100-1200 euro houden, maar dat is geen strak maximum, ik wil prima wat meer betalen als de onderdelen toekomstbestendig zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dingen qua keyboard, muis, speakers, en monitors hoeft niet naar te worden gekeken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de lijst onderaan gezet!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat feedback willen hebben op de onderdelen die ik heb gekozen, ik heb de compatibiliteit gecheckt met PCPartPicker maar zou ook direct willen weten wat mensen met meer expertise over de build denken. Graag zou ik advies willen krijgen over:
• Of bepaalde onderdelen overkill zijn of juist veel beter moeten
• Of onderdelen uitgewisseld kunnen worden voor iets goedkopers, tegelijkertijd dat het niet de prestatie teveel zal verminderen
Kleine notitie: in eerste instantie had ik deze videokaart in gedachte maar aangezien de prijs ietwat gespiked is op dit moment ging ik toch op zoek naar een andere, zou graag daar ook wat input op hebben (goed alternatief?).
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0) | € 209,99 | € 209,99 |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 309 AMD Radeon RX 6700 XT CORE Gaming | € 352,- | € 352,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 28,- | € 28,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 97,71 | € 97,71 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.210,50 | ||
edit: wat aangepast met de feedback