[Newbie] Processor (PIII) upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb nu een pIII 500 slot 1
en ik wil hem graag omruilen naar een pIII 800 :9~
nu wil ik graag weten waar ik op moet letten. :?
past elke slot 1 pIII processor of zijn er nog verschillen

bij pricewatch staat een PIII800E
waar staat de E |:( voor en zou ik deze evt kunnen gebruiken?

bvd
:+ Maestro :+

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

In principe past het maar kun je ff je MoBo hier posten dan kunnen we controleren of het idd ook kan.

De E staat voor 0,18 Micron en full speed cache -> hoef je verder niets mee te doen, is gewoon wat info over je CPU.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ehhhh; ik ga het proberen....
[veel info over mobo]
medion md9901, microATX
chipset: Intel(r) ZX, Intel(r) PIIX4E

10/20/1998-i440BX-W977-2A69KM4JC-0

bios (ok; is niet mobo, maar toch)
Bios v4.51PG
W6190ZXM7 v1.3 090699

processor:
PIII500 - 100mhz - 512 kb cache - slot 1
[/veel info over mobo]

als het benodigde er niet bij staat; zeg dan ff waar ik het het makkelijkst kan vinden (maar volgens mij is het het eerste wat er staat)

tnx
greetz;
Maestro

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

HI newbie ;)

Je kan in jouw slot1 moederbordje iedere andere slot1 processor kwijt. Misschien moet je de BIOS flashen van je moederbord, maar dat is niks ernstigs

De 'E' achter een Intel processor slaat op de fullspeed L2 chache (256KB).
Als er ook nog een 'B' achter staat, 'EB' dus, dan wil dat zeggen dat de processor ook nogeens een busspeed heeft van 133Mhz tegenover 100Mhz van de andere P3E's

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

dit is een zx bordje, dus een gestripte bx, vandaaruit vermoed ik dat deze niet meer ondersteund dan de kathmai, en al zeker geen 133fsb, dus zijn slechts bepaalde stepping pIII geschikt, met name die zonder e en b, dit betekend dat je in de praktijk dat je maximaal een 600mhz processor met 512kb cache kwijtkunt met een vcore van 2v.
Verder kan ik je melden dat het waarschijnlijk een aldi systeem is, omdat de searches op internet alleen hier op uit komen,

succes

MASH

eh, sorry als antwoord op je vraag zal dat een nee zijn, de vcore van deze processor vereist een niveau dat standaard niet ondersteund wordt.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Katmai is inderdaad het maximum dat erin zal passen. Aangezien je al een P3-500 hebt, zal een BIOS-flash daarvoor niet nodig zijn.

Ik zou je echet afraden zo'n P3(Katmai)-600 erin te pluggen. Niet omdat die niet goed is ofzo. Katmai's worden al lang niet meer geproduceerd door Intel. Ze zijn verder vrij moeilijk te vinden. Op IBazar vindt je er af en toe wel ene, maar er lopen veel te veel zotten rond die weten dat een P3-600 het maximum is dat op hun mobo past en dan geven ze er de meest zotte bedragen voor uit.

Hier in België halen P3-600's op IBazar geregeld 400 piek... De onnozelaars die dat kopen kijken niet verder dan hun neus lang is: voor die prijs hadden ze een moederbord + Duron 850 kunnen kopen die bovendien sneller is en een pak beter upgradeable.

Zoals je in mijn signature kan zien: ik draai nu ook op een P3(Katmai)-500. Ik zou je aanraden daarbij te blijven tenzij je een volledige upgrade (moederbord + CPU) ziet zitten.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Je an natuurlijk ook overwegen om een celeron 1000Mhz met een converter kaartje erin te steken.

• apa

apa

Dat werkt niet altijd he: je moet dan zeker zijn dat je een slotket (=converter kaart) hebt met voltage-regeling erop. Die zijn ook vrij duur (in België ongeveer 60 piek) en steeds moeilijker te vinden. IMHO, not worth it!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:03 schreef apa het volgende:
Dat werkt niet altijd he: je moet dan zeker zijn dat je een slotket (=converter kaart) hebt met voltage-regeling erop. Die zijn ook vrij duur (in België ongeveer 60 piek) en steeds moeilijker te vinden. IMHO, not worth it!
Dat valt wel mee, converter kaartje van asus(met voltage-regelaar) is 40 piek en celeron 1000 is maar 320.

• apa

apa

Leve Nederland! Hier (in België) is het dus duurder :( Heb al wat rondgevraagd ook en het scheelt niet veel in de gereputeerd goedkope shops in België.

Anyway, Celeron is bere-traag! Je kan nog steeds veel beter naar Duron vind ik...

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik denk ook dat het verstandiger is om te upgraden naar een duron of thunderbird. Als je het ECS mobo gebruikt heb je voor minder geld dan een PIII-600 een Athlon-1000 met 266Mhz fsb (een vriend van mij doet precies dezelfde upgrade btw!).

Great minds think alike!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op donderdag 06 september 2001 16:21 schreef 456GT het volgende:
Ik denk ook dat het verstandiger is om te upgraden naar een duron of thunderbird. Als je het ECS mobo gebruikt heb je voor minder geld dan een PIII-600 een Athlon-1000 met 266Mhz fsb (een vriend van mij doet precies dezelfde upgrade btw!).
Hij heeft denk ik een BX mobo heeft en niet van plan is een nieuwe te kopen want dan zal hij veel dingen moeten vervangen. Koop gewoon een PIII 1ghz 100mhz werkt bij mij prima op een BX.

edit:
niet alles gelezen . . .nu wel :)

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 16:54 schreef -Muppet- het volgende:

[..]

Hij heeft denk ik een BX mobo heeft en niet van plan is een nieuwe te kopen want dan zal hij veel dingen moeten vervangen. Koop gewoon een PIII 1ghz 100mhz werkt bij mij prima op een BX.
Volgens mij waren ze er al uit dat het een ZX is en geen BX.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
tnx all;
MASH_MAN >> idd een aldi compu (prima dingetje overigens; loopt als een trein)

ik ga idd de mobo niet vervangen; aangezien ze de videokaart (tnt2 32mb) en geluidskaart er ook opgesmolten hebben (op mobo).....

converter slot 1 naar fc-pga (mycom f35,=) een oplossing?
of een afradertje (of kan dat gewoon helemaal niet);
lemme know

greetz;
Maestro

Pagina: 1