Warmtepomp - nieuwbouwwoning - Mitsubishi Electric Ecodan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-08 12:47
Historisch gasverbruik: = nieuwbouw geen historiek
Afgiftesysteem:
- 170 m² vloerverwarming, vertrek- en retourleiding in geïsoleerde kunststof leidingen met diam. 26mm
SWW:
- plek voor boiler : kelder
- X liter nodig: 200L volgens EPB-verslag (Gezin van 3 personen)
- 1 toilet benenden
- 1 toilet boven
- 2 douche boven
- 1 bad boven (later)
Warmtepompvoorkeur:
W/W, zet op volgorde:
zuinig, verkrijgbaarheid , zuinig, stil, domotica-integratie, DIY/tweakersvriendelijk, goedkoop , design milieuvriendelijk
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKJ8gjD_nObv0Ob-eF34R753Zr8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/47aUSkjoG5ThOmBBrf107hYy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngdRzLqTczWjCQciC5HWlSxrVIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FuFVj2sEf220cnFn36ByfUuQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCQdeF1qvehnqWIIAKIEBKf81Ik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bfwNcmP0Ib1XdGjljxZMvpgn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JEYyiXexKbNh2rjzt1fwxEKkOM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7oZquhMAFy6VHA6M5Lm342kC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sipt5yF3jYE1d6Cf-SWQw2pL32M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EFcgemtkyXKCJOFfvCCB4uNy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgmZhmm148t2tF_XUm2On5twOhs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r16KEwv5l2RxHQGHy65w9Jr8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5VrSbIlskekBmn3VsjRQ8BtR_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZmsMXkRyMHkkdABPwGR47TJu.png?f=fotoalbum_large

Plan van de woning (doorsnee):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqxlSW3IzEUDUw2w201pvOm8Rh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MRn8AkU2NKZn0DDsEEC5HQPU.png?f=fotoalbum_large

Ik heb onze laatste offerte voor onze warmtepomp voor onze nieuwbouw woning laten opmaken met een toestel dat ook kan koelen. Wij hebben geen grondige kennis van deze materie maar willen we wel voor een degelijke warmtepomp gaan, met voldoende vermogen voor onze nieuwe woning.

Volgende offerte mochten wij herwerkt teruggestuurd krijgen.
Wij zijn enorm benieuwd of jullie hier specifieke vragen/opmerkingen over hebben?

De 'zelf uit te voeren' onderdelen in dit topic laten wij over aan onze loodgieter en elektricien.

> Ik heb ook de VVW hieraan toegevoegd.

Bedankt alvast,

[ Voor 4% gewijzigd door dendaak op 22-11-2023 13:51 ]

Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
@DaWizza
Alvast wat vragen:

1) er is aangegeven dat er een 2kW verwarmingselement in zit, echter is het apparaat een ERST-VM6D, daar zit een 6kW element in...welke moet het zijn?
Mitsubishi Ecodan Cylinderunit 200L H+C: ERST20D-VM6D

2) grotere leidingen zijn bijna altijd beter, kan die 26mm naar 32?
Ik vraag dit na of we deze kunnen zette naar 32mm.

3) zit je met 200l warm water goed?
Gezin van 3 personen. Lijkt me voldoende?

4) je moet zelf ook wat dingen regelen, waarom laat je de installateur dat niet doen?
Deze elementen lijst ik apart op voor de elektriciën en loodgieter.

5) een 8kW unit voor een nieuwbouwwoning klinkt mij als veel, hoe is dat berekend?
Zie bovenstaande berekeningen.

6) minder besproken en misschien wel belangrijk, wat is je gevoel bij de installateur?
Ik heb 4 andere installateurs gegeven, bij deze heb ik een goed gevoel + een gedetailleerde offerte ontvangen.

7)ik snap de beschrijving van de verdelers niet, zit er (slimme) naregeling op?
U heeft het over : Een collector (verdeler) per verdiep uit geprofileerd messing, met debietmeters, fijnregeling met geheugenfunctie en afsluitventiel per kring ?

Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zal er vast overheen kijken, maar welk type buitenunit wordt geoffreerd?
Daarbij zie ik afzekeringen op 20A. Dat lijkt me niet selectief (tenzij je in België woont of een dure 3* 35A aansluiting hebt). Binnenunit (element) is 2kW (of toch 6??), dus die haalt de 7A niet eens, laat staan 20A. Buitenunit is 3 fase bij jou, dus ik geloof niet dat je dan in de buurt van de 20A komt.

Verder, condensafvoer in de kelder? Hoe zie jij/de installateur dat voor je? Of zit je kelder hoog genoeg dat je niet omhoog hoeft te pompen?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
Binnenunit:

Buitenunit:
Buitentoestel Mitsubishi: PUZ-SWM80YAA Power inverter

Elektriciteit:
Distributienetspanning 3 x 400V + N
1 x tweevoudig uurtarief, Driefasig, 40 A, 27.7 kVA

Die vraag ivm condens speelde ook al bij me, hiervoor ga ik de installateur nog contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Wuursj

want worst is al bezet

Boiler capaciteit: Hier is 200l voldoende voor gezin van 5 maar hangt erg van je verbuik en gebruikte douchekoppen af.

Condens: Daar zijn toch 'gewoon' condensafvoerpompjes voor? Zo een hangt bij mijn ouders waar de CV in de kelder hangt.

Element: Bij mijn WP van de 6 kw ook maar 2 kw aangesloten, simpelweg door maar 1 fase te aan te sluiten. Kan ook softwarematig geloof ik. Maar ken deze binnenunit verder niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Wuursj op 22-11-2023 14:15 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
Thanks Wuursj,

Ik heb ook volgende documentatie teruggevonden:
https://erp.mitsubishiele...ot1/zswm080cd_001_002.pdf

Even zoeken op : ERST20D

Er was ook in een eerder topic denk iets aangehaald ivm de pompschakelaar van de vloerverwarming. Hebben jullie mogelijk daar ook nog tips voor?

[ Voor 28% gewijzigd door dendaak op 22-11-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@dendaak

1) er is aangegeven dat er een 2kW verwarmingselement in zit, echter is het apparaat een ERST-VM6D, daar zit een 6kW element in...welke moet het zijn?

-Ok, dan zit er dus in totaal 6kW aan booster in. Dat is veel te veel voor 200l water. Misschien dat die extra 4kW niet aangesloten wordt, dan is het prima. Anders zou ik voor de gangbare ERST20D-VM2D gaan.

2) grotere leidingen zijn bijna altijd beter, kan die 26mm naar 32?
Ik vraag dit na of we deze kunnen zette naar 32mm.
- (y)

3) zit je met 200l warm water goed?
Gezin van 3 personen. Lijkt me voldoende?
- Dat kan, douchen jullie lang en warm? Dan kan het al te weinig zijn. 10mins p.p. op 37 graden is weer prima.

4) je moet zelf ook wat dingen regelen, waarom laat je de installateur dat niet doen?
Deze elementen lijst ik apart op voor de elektriciën en loodgieter.
- (y)

5) een 8kW unit voor een nieuwbouwwoning klinkt mij als veel, hoe is dat berekend?
Zie bovenstaande berekeningen.
-okido

6) minder besproken en misschien wel belangrijk, wat is je gevoel bij de installateur?
Ik heb 4 andere installateurs gegeven, bij deze heb ik een goed gevoel + een gedetailleerde offerte ontvangen.
- (y)

7)ik snap de beschrijving van de verdelers niet, zit er (slimme) naregeling op?
U heeft het over : Een collector (verdeler) per verdiep uit geprofileerd messing, met debietmeters, fijnregeling met geheugenfunctie en afsluitventiel per kring ?

- Ja, fijnregeling met geheugenfunctie klinkt als slim spul. Is er een merk/type bekend van de verdeler?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
@DaWizza

Antwoord op de 36mm naar 32mm:

We houden steeds rekening met het debiet dat we nodig hebben voor de waterzijdige aansluiting op de collectoren.

Aangezien u 170 m² vloerverwarming heeft verdeeld over 2 collectoren (gelijkvloers + 1ste verdieping) is 26 mm ruim voldoende. We zouden 32 mm kunnen voorzien maar dit heeft in u geval weinig zin denk ik aangezien deze diameter enkel gebruikt wordt voor grotere oppervlaktes (300 m² à 400 m²).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
dendaak schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:09:
Binnenunit:

Buitenunit:
Buitentoestel Mitsubishi: PUZ-SWM80YAA Power inverter
Uit de warmteverliesberekening komt 179 W/K. Bij -10 buiten en +20 binnen heb je een delta T van 30 K.
30*179= 5.4 kW. In de praktijk heb je ook nog opwarming door personen, zon en elektrisch verbruik, dus nog minder dan dat nodig.
Dus die is ruim zat.

Verder is bij een dergelijk lage warmtevraag dat 2 kW noodelement prima. Meer heb je echt niet nodig.

En uiteraard kan zo'n driefase WP prima op een standaard 3x16A groep. (3x10 kan ook nog makkelijk). Waarom daar 3x20A staat is een compleet raadsel.

Ik zou met een gezin wel altijd een los 300l SWW-vat willen. En als die in de kelder staat: Denk even na over hoe je die ooit leeg kunt laten lopen, want je zult dan wel onder rioolniveau zitten. Warmteverlies is in een koude kelder ook wel een dingetje.

[ Voor 38% gewijzigd door Andrehj op 24-11-2023 12:47 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
@Andrehj @DaWizza

Ik heb de reactie van de installateur ontvangen en geef jullie deze graag even mee hieronder:

Warmteverlies vd woning bedraagt 5,4 kW maar om het vermogen van de warmtepomp te bepalen dienen
we ook rekening te houden met vermogen voor het sanitair gedeelte wat meestal rond de 2.000 W ligt. (zeker met een boilerinhoud van 300L).

Dzw dat de warmtepomp best een vermogen heeft van 7,4 kW bij een buitentemperatuur van -10°
De power inverter die ik voorzien heb heeft een vermogen van 7,6 bij een buitentemperatuur van -10 °.

Deze warmtepomp komt dus heel dicht bij het vermogen dat u nodig heeft.

- Er is nog één type die iets minder vermogen heeft namelijk de power inverter van 6kW maar die heeft maar een vermogen van 6,9 kW bij een buitentemperatuur van -10° en dat lijkt me te toch iets te krap.

- Bovendien kunnen we deze warmtepomp enkel monofase aansluiten.

- Wat de voeding betreft voor de 3 fase 400 V aansluiting voor de power inverter 8kW. Deze dienen we inderdaad af te zekeren met een 4P zekering van 20 A aangezien in opstartfase even naar 17 A gaat.

- Offerte nu aangepast naar boiler van 300L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
dendaak schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:54:
Warmteverlies vd woning bedraagt 5,4 kW maar om het vermogen van de warmtepomp te bepalen dienen
we ook rekening te houden met vermogen voor het sanitair gedeelte wat meestal rond de 2.000 W ligt. (zeker met een boilerinhoud van 300L).
Dzw dat de warmtepomp best een vermogen heeft van 7,4 kW bij een buitentemperatuur van -10°
De power inverter die ik voorzien heb heeft een vermogen van 7,6 bij een buitentemperatuur van -10 °.
Deze warmtepomp komt dus heel dicht bij het vermogen dat u nodig heeft.
Installateur snapt het niet. Je hebt echt geen 2 kW continu nodig voor SWW. Dat slaat nergens op. Ik heb ooit eens uitgerekend dat het gemiddeld slechts 164 W thermisch is. Zie Andrehj in "Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #10"
Onder aan de streep maakt het voor de keuze van WP dus niet uit of je er wel of geen SWW mee maakt, want de keuze zal op hetzelfde model vallen.

Overigens zou ik in jouw geval denk ik ook deze WP aanschaffen, vanwege de grote kast, de stilte en het feit dat ie zo mooi op drie fasen kan.
Maar een SUZ-SWM40 of SUZ-SWM60 zou qua vermogen ook wel voldoen.
- Wat de voeding betreft voor de 3 fase 400 V aansluiting voor de power inverter 8kW. Deze dienen we inderdaad af te zekeren met een 4P zekering van 20 A aangezien in opstartfase even naar 17 A gaat.
Ook dit is echt onzin. Mijn PUHZ-SW75YAA (zo'n beetje de R410a voorganger van jouw keuze) komt hier in de praktijk zelfs nooit boven de 2.3 kW, dat is maar 3A per fase....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3ZG1G1R3jZmYhnVVXTzjDd05cY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jegJySyXcAq8BReCPQFpjeTx.png?f=user_large
Je installateur moet beter leren lezen, hij heeft waarschijnlijk naar de spec voor het éénfasemodel gekeken.

Jammer dat ook jij weer (net als vele anderen hier op Tweakers) een installateur tegenkomt die weinig kaas heeft gegeten van hetgeen ie verkoopt. Hopelijk gaat de installatie beter...

[ Voor 4% gewijzigd door Andrehj op 25-11-2023 13:40 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
@Andrehj

Ik vind het nogal moeilijk om te begrijpen, als ik het even samenvat:

> Keuze van binnen/buiten unit blijft ok.

> 2kW (die 2000 W) waarvan hij spreekt is eigenlijk overkill, dit omdat het SWW niet continu het volle vermogen nodig heeft. Het komt er eigenlijk op neer dat die 2kW nooit gehaald zou worden en er veel minder verbruik is?

> Vragen om zeker aan te sluiten op 3-fase

> Deze dienen we inderdaad af te zekeren met een 4P zekering van 20 A aangezien in opstartfase even naar 17 A gaat. Dit stuk klopt dus niet?

Bedankt @Andrehj voor uw zeer waardevolle opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
dendaak schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:33:
> 2kW (die 2000 W) waarvan hij spreekt is eigenlijk overkill, dit omdat het SWW niet continu het volle vermogen nodig heeft. Het komt er eigenlijk op neer dat die 2kW nooit gehaald zou worden en er veel minder verbruik is?
Ja. Zoals ik al schreef is dat bij ons slechts gemiddeld 164W. Bij anderen misschien wat meer, maar ook als het dubbel zoveel is, dan leidt die extra 300W bijna nooit tot een grotere WP.
> Deze dienen we inderdaad af te zekeren met een 4P zekering van 20 A aangezien in opstartfase even naar 17 A gaat. Dit stuk klopt dus niet?
Nee. Dat had ik ook al geschreven. Die 17A komt van de 1-fase VAA versie. De installateur heeft niet goed gekeken.
Het zou ook niet best zijn als de jouw 3-fasen WP 3x17A zou opnemen. Dat is een elektrisch vermogen van maar liefst 11.7 kW! 8)7 Beetje veel voor een WP die thermisch slechts 8 kW levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
@Andrehj
Ik wijk een beetje af van het topic, maar heeft een 3-fase aansluiting ergens nog nut? Het lijkt me eigenlijk een kost die ik kan vermijden door geen 3-fase te laten 'aanzetten' open mijn energiecontract.

Of... gaat dit wel moeten als ik bijvoorbeeld een laadpaal wil installeren?

Het is jou waarschijnlijk duidelijk dat ik van technieken/elek niet al te veel kaas heb gegeten, al de rest loopt tot nu toe vlotjes! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Wuursj

want worst is al bezet

Hoe bedoel je 3 fase laten aanzetten op je energiecontract? Het ' basic' 3 fase contract van 3x25A is qua lasten even duur als een 1 fase aansluiting en zwaar zat. Daar verlies je dus niks qua kosten.

Je nieuwbouwwoning zal wel standaard met 3 fase groepenkast uitgevoerd zijn / gaan worden dus daar heb je ook geen kosten. Bij de 1 fase uitvoering zal je juist je groepenkast moeten aanpassen omdat deze versie een 20A groep nodig heeft en een standaard kast normaliter alleen 16A groepen heeft.

Gewoon voor 3 fasen gaan dus. Ook lekker voor laadpaal en kookplaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 11-12-2023 14:54 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
@Wuursj
Ja, 3fase is by default geleverd, maar niet perse actief. Ik denk in de toekomst, als ik een laadpaal zet dat het zowiso 3-fase gaat worden,... ik heb het even aan onze vriend, ChatGPT gevraagd:

---

De jaarlijkse kosten voor een 3-fase aansluiting bij Fluvius kunnen inderdaad verschillen van die van een enkelfasige aansluiting. Naast de eenmalige installatiekosten zijn er twee belangrijke aspecten die de jaarlijkse kosten kunnen beïnvloeden:

Vastrecht of Aansluitingskosten: Fluvius rekent jaarlijkse aansluitingskosten, ook wel vastrecht genoemd. Deze kosten kunnen hoger zijn voor een 3-fase aansluiting in vergelijking met een enkelfasige aansluiting, omdat een 3-fase aansluiting over het algemeen een hogere capaciteit heeft.

Verbruikskosten: De kosten voor het daadwerkelijke energieverbruik zijn afhankelijk van uw verbruik en het tarief van uw energieleverancier. Een 3-fase aansluiting op zich leidt niet per se tot hogere verbruikskosten, tenzij het hogere vermogen leidt tot meer verbruik.

Het is belangrijk om bij Fluvius na te gaan wat de specifieke jaarlijkse kosten zijn voor een 3-fase aansluiting in uw situatie. Zij kunnen gedetailleerde informatie verstrekken over zowel de eenmalige als de jaarlijkse kosten.

---

Ik denk ook de knoop door te hakken en voor deze te tekenen:
Buitentoestel: Mitsubishi: PUZ-SWM80YAA Power inverter
Binnentoestel: Mitsubishi Ecodan Cylinderunit 300L H+C: ERST30D-VM6EE MET 2+4 kW WEERSTAND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 20:10

Zenix

BOE!

@dendaak Wij weten niet dat het hier om België gaat :) Daar kunnen de tarieven anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
@Zenix Uiteraard ;-) ik ga ze eens opvragen.

Ik was ook even al naar het kijken naar het jaarlijks onderhoud, wat denken jullie hiervan qua kosten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-38Azx5blSRvo4DNgxfZFuCC10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/msCZMIN146j9j0o3w3cUQcZ0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
Allen ( @Andrehj ,

Wij kregen vandaag de voorbereiding van onze installatie door.
Qua zekeringen werden volgende vermeld:

Volgende elektrische voedingen zou voorzien worden door de elektricien:
  1. Voeding buiten-unit lucht/lucht warmtepomp: 3G4 – 2P25A
  2. Voeding binnen-unit lucht/water warmtepomp: 5G2.5 – 4P16A (noodweerstand)
  3. Voeding buiten-unit lucht/water warmtepomp: 5G2.5 – 4P16A
  4. Voeding voeding ventilatie unit : 3G2.5 – 16A
Klopt dit, is dit logisch?

Wij hebben dus volgende toestellen definitief besteld :
  • Mitsubishi Ecodan Cylinderunit 200L H+C: ERST20F-VM6E
  • Buitentoestel Mitsubishi: PUZ-SWM80YAA Power inverter
Bijkomende vraag:
Heeft de optie tot koeling, betrekking op de levensduur van een warmtepomp?

Bedankt alvast voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Geen idee van je LL (25A voor een airco lijkt wel heeeeeeel groot, en wijst op een te groot gekozen airco die veel zal gaan pendelen), maar voor de L/W kloppen die zekeringen wel, op misschien de noodweerstand na. Daar was geloof ik wat mee, waardoor die 6 kW niet netjes als 3x 2kW over drie fasen verdeeld kon worden. Moet je misschien even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dendaak
Hi @Andrehj

Bedankt voor uw antwoord.
Ja ik stelde me de vraag van Voeding 1 LL ook, ik heb namelijk geen airco. Ik heb enkel voorbereiding qua leiding laten voorzien. Dus volgens mij :
  1. Voeding buiten-unit lucht/lucht warmtepomp: 3G4 – 2P25A ~ (?)
  2. Voeding binnen-unit lucht/water warmtepomp: 5G2.5 – 4P16A (noodweerstand) ~ Mitsubishi Ecodan Cylinderunit 200L H+C: ERST20F-VM6E
  3. Voeding buiten-unit lucht/water warmtepomp: 5G2.5 – 4P16A Mitsubishi: PUZ-SWM80YAA Power inverter
  4. Voeding voeding ventilatie unit : 3G2.5 – 16A ~ Zehnder comfoair
Dus ik denk dat 1 niet nodig is?

Thanks for all feedback!

Pagina: 1