Anti Dust spray

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoulvoeten
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-01 22:23
Hallo mede techneuten,

Ik heb mijn pc een upgrade gegeven (Cpu, M.2 ssd) en ook gelijk ontdaan van stof. Ik heb bij de Action Anti-Stof spray gekocht en niet wetende dat je deze niet ondersteboven mag gebruiken. Mijn pc had op het moment van gebruiken geen stroom.
Ik heb een paar keer een ruime hoeveelheid binnen gespoten en mezelf gelijk afgevraagd of dit wel hoort.

Het licht van mijn moederbord gaat aan alleen hij gaat niet aan. Ook het licht van mijn grafische kaart gaat niet aan.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen? En wat is de kans dat mijn moederbord kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:54

Tazzios

..

Dat je PC het niet doet ligt denk eerder aan de upgrade dan aan het spray(is het niet gewoon een flesje pers lucht).

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen?
Aangeven welke hardware je precies ge-upgrade hebt en hoe.

[ Voor 33% gewijzigd door Tazzios op 22-11-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
Dit spul: https://www.action.com/nl-nl/p/2575572/lab31-anti-stofspray/ ?

Grote kans dat je iets van vocht in die kast hebt gespoten, met zeer grote kans op het kortsluiten van allerlei poorten, slots, voeding (hoewel.. je hebt wel een ledje), ga zo maar door. Kast openmaken, zorgen dat je nergens meer vocht vind, daarna uitgebreid laten drogen (geen gekke dingen meer doen) en dan component voor component gaan testen of het nog iets doet. Maar als het nog werkt... haal dan snel je data er van af en stel dit veilig. Afhankelijk van wat het voor spul is kan je alsnog corrosie op allerlei vervelende plekken krijgen waardoor je over een paar weken de zaak kan afschrijven.

Post eens een foto van de 'inhoudsopgave' van die bus. Heb je gezien dat er iets van vocht of drijfgas uitkwam?

Maar zie ook hierboven... wellicht komt het door de upgrade en heb je geluk 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Archer_VC10 op 22-11-2023 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Die gasbusjes bevatten een licht ontvlambaar vloeibaar gas dat snel weer naar gasvormige toestand gaat. Als je ze ondersteboven gebruikt, komt dat er in vloeibare toestand uit, en omdat het verdampen van die vloeistof veel warmte ontrekt krijg je eigenlijk een vriezend effect. Dat is de reden dat ze aangeven om zo'n busje niet ondersteboven te gebruiken. Vochtschade o.i.d. lijkt mij niet van toepassing, de koude-schok misschien wel maar ook dat is vergezocht.

Ik denk dat je best gewoon de "standaard" troubleshooting stappen doorloopt voor een zelfbouw-PC die niet wil opstarten. Daar is online best wel een guide voor te vinden bv. https://gamersnexus.net/g...eshooting-steps-wont-boot

Als je meer info geeft over je PC, de onderdelen voor- en na de upgrade en liefst ook met foto's, dan kunnen we misschien wel wat voor je betekenen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mavamaarten schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:30:
Ik denk dat je best gewoon de "standaard" troubleshooting stappen doorloopt voor een zelfbouw-PC die niet wil opstarten. Daar is online best wel een guide voor te vinden bv. https://gamersnexus.net/g...eshooting-steps-wont-boot
Sterker nog; Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zelfs een heuse FAQ alhier! :)

EDIT:
Goed, dit is oud, veel is outdated hiervan, maar dat betekend niet dat de basics niet meer bruikbaar zijn. IDE/SCSi is intussen vervangen voor SATA en NVMe, om een voorbeeldje te noemen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2023 13:33 ]