Ter vervanging van mijn oude laptop + xbox one wil ik nu een PC gaan bouwen. Hoor graag jullie advies over mijn samengestelde lijst
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De build dient 2 doelen: allereerst Simracen. met name Assetto Corsa, Assetto Corsa Competizione en mogelijk op termijn Rfactor2 of iRacing.
Daarnaast zal ik de PC ook gebruiken voor het draaien van Serato DJ software i.c.m. een Numark mixtrack Platinum FX.
Ik game nu nog op een 1080p 144hz scherm. Dit wil ik graag upgraden naar Qhd of Wqhd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 - 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 860 EVO 500gb SSD, deze is nu ingebouwd in mijn laptop en mag mee in de nieuwe PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat een paar jaar mee kan gaan en prima de simrace titels kan draaien. Een triple screen set-up gaat er niet komen, maar mogelijk een Wqhd scherm wel.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zo veel mogelijk bang-for-buck en input op mijn gemaakte keuzes. Ik zie nu in de pricewatch dat voor hetzelfde geld als de 6650 XT ook een RX 7600 videokaart te krijgen is. Is dat een betere keuze?
Alvast bedankt voor jullie input!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De build dient 2 doelen: allereerst Simracen. met name Assetto Corsa, Assetto Corsa Competizione en mogelijk op termijn Rfactor2 of iRacing.
Daarnaast zal ik de PC ook gebruiken voor het draaien van Serato DJ software i.c.m. een Numark mixtrack Platinum FX.
Ik game nu nog op een 1080p 144hz scherm. Dit wil ik graag upgraden naar Qhd of Wqhd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600 - 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 860 EVO 500gb SSD, deze is nu ingebouwd in mijn laptop en mag mee in de nieuwe PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat een paar jaar mee kan gaan en prima de simrace titels kan draaien. Een triple screen set-up gaat er niet komen, maar mogelijk een Wqhd scherm wel.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zo veel mogelijk bang-for-buck en input op mijn gemaakte keuzes. Ik zie nu in de pricewatch dat voor hetzelfde geld als de 6650 XT ook een RX 7600 videokaart te krijgen is. Is dat een betere keuze?
Alvast bedankt voor jullie input!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 129,95 | € 129,95 |
| 1 | Moederborden | ASRock A520M-HVS | € 58,87 | € 58,87 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Behuizingen | Thermaltake Versa H17 | € 41,73 | € 41,73 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AG300 | € 19,38 | € 19,38 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 35,99 | € 35,99 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 550 White 230V - V2 | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM620 1TB | € 45,90 | € 45,90 |
| Totaal | € 640,72 | |||