Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Vraag
Beste antwoord (via Obiter dictum op 22-11-2023 10:12)
Je wilt namelijk alleen een kruisje als je aan alle voorwaarden voldoet: ALS(voorwaarde1 EN voorwaarde2 EN voorwaarde3 EN voowaarde4, dan Kruisje)
Quickwin E5:
ALS(EN(C5>=$N$6;C5<=$O$6;D5>=$P$6;D5<=$Q$6);"X")
zie ALS gebruiken met EN-, OF- en NIET-functies - Microsoft Ondersteuning
Alle reacties
Je gebruikt nu maar een gedeelte van de functie namelijk.
Als(voorwaarde;waar;niet waar)
En dan bedoel ik vooral het laatste stukje. Datgene wat gedaan kan worden wanneer niet aan de voorwaarde voldaan word.
Je hebt je voorwaarde,
gevolgd een iets wat je uitvoert wanneer je aan je voorwaarde voldoet.
daarna kun je ook nog iets invoegen dat je uitvoerd wanneer je niet aan de voorwaarde voldoet. Dat kan dus ook een andere ALS functie zijn.
Grofweg dan iets van het volgende.
ALS(voorwaarde 1, kruisje ergens als deze voldoet, ALS(voorwaarde 2, kruisje ergens als deze voldoet; enz....))))
Je moet in dit geval wel specifiek de volgorde bepalen, want zodra er een voorwaarde voldoet dan skipt hij de rest van de checks. Tenzij een project nooit aan meerdere voorwaarden kan voldoen, dan maakt het minder uit.
Misschien niet de meest nette vorm van coderen, maar het werkt wel.
Als ik je antwoord goed begrijp, dan is wat ik wil (meerdere als tussen min / max waarde dan X invullen niet mogelijk omdat hij bij de eerste true al ophoudt met de code uitvoeren en een X invult?
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
een quick win is tussen de 6 en 10 qua business value en effort tussen de o en de 20 dan quick win, anders project is tussen de 6 en de 10 en effort tussen de 21 en 99, anders etc
om dat te bereiken kan je beginnen met voor al die vergelijkingen formules te maken.
Heb je die dan kan je die gebruiken om een grote als vergelijking te maken
Dezelfde oplossing als die van @pickboy
Daar de formule ophoud als er een vergelijking waar wordt is de volgorde van belang.
Kijken we naar jouw vergelijking dan moet die als volgt zijn
1 filler
2 quick win
3 project
4 time sink
5 big project
[ Voor 47% gewijzigd door D-dark op 21-11-2023 23:16 ]
Je wilt namelijk alleen een kruisje als je aan alle voorwaarden voldoet: ALS(voorwaarde1 EN voorwaarde2 EN voorwaarde3 EN voowaarde4, dan Kruisje)
Quickwin E5:
Aaaah, ontzettend bedankt voor het voorbeeld! Die ga ik straks proberen op de rest van toepassing te maken. Zal je laten weten.OverTheTop schreef op woensdag 22 november 2023 @ 01:38:
Je hebt geen meerdere ALS() functies nodig maar een EN() functie.
Quickwin E5:
Ik heb met je voorbeeld-formule de rest ook kunnen invullen. Ontzettend bedanktOverTheTop schreef op woensdag 22 november 2023 @ 01:38:
Je hebt geen meerdere ALS() functies nodig maar een EN() functie.
Quickwin E5: