KeePass delen met partner via Google Drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeforelNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:36
Beste mensen,

Ik zou graag mijn KeePass database delen met mijn partner. Ik werk zelf prima met KeePass2Android en een database en sleutelbestand op Google Drive.

Nu heb ik geprobeerd om deze twee bestanden via Google Drive te delen met mijn partner en op haar telefoon via KeePass2Android de data te benaderen, maar dat levert alleen een foutmelding over een header op.

Zijn er mensen hier die dit wel succesvol doen via deze setup?

Alvast bedankt voor de moeite

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik hen nul ervaring met Android, maar in het algemeen: delen van een Keepass-file via iets als Dropbox / Onedrive / en vast ook Google Drive gaat prima - zolang nooit het bestand op meer dan een plaats tegelijk wordt geopend. Daar zit het aandachtspunt. Als dat nodig is, kan je beter een online dienst gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34
Gezamenlijk account voor een Dropbox of drive en deze laten syncen op jullie devices. Dan zou je er moeten zijn. Ikzelf doe dit via een gezamenlijke Google mail met mijn vrouw, maar dan voor enpass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:28
Ik heb een tijd lang KeePass gedeeld via Dropbox.
Dat gaf toch van tijd tot tijd wat problemen en daarmee duplicaat bestanden.
Nu overgestapt op Bitwarden.
Zeer tevreden hiermee

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeforelNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:36
@Arunia Dank. Wat bedoel je precies met "syncen"? Ik heb bestand gedeeld met partner en op die manier aangesproken in KeePass. Is dat geen "syncen"?

@F_J_K Bestand sluiten? Als ik op mijn mobiel kies voor database sluiten dan zou dat toch voldoende moeten zijn? Werkt nog steeds niet...