Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-08-2024
Goedendag allemaal,

In maart krijgen wij de sleutel van onze nieuwbouw hoekwoning. Mijn plan is om Eufy producten te gaan gebruiken als beveiliging. Ik wil 3x de Eufy cam pro met zonnepaneel ophangen. Waarvan 1 op de gevel aan de voorzijde en 2 stuks achter in een boom in de tuin. Daarnaast komt de homebase 3 in de meterkast in het midden van de woning en een Eufy deurbel bedraad naast de voordeur (zijkant van de woning). Ik heb hier een aantal vragen over, op de plattegrond zie je wat de bedoeling is (ster is camera, rondje is homebase en vierkant is deurbel. Pijlen geven de camera richting aan):

- Van de meterkast/homebase naar de voorzijde is het ongeveer 9 meter. Van de homebase naar de boom in de achtertuin is ongeveer 13 meter. Verwachten jullie dat het bereik voldoende is van de hombase 3 / Eufy pro 3?
- Zijn zowel de deurbel met enkele camera, als met de dubbele camera, te gebruiken icm homebase 3?
- Is de dubbele camera deurbel aan te raden tov de enkele camera deurbel?
- Er wordt een 12v beltrafo geinstalleerd in de meterkast. Kan je met deze informatie zeggen of de enkele en/of dubbele deurbel hiermee kunnen functioneren? Of moet ik de beltrafo aan gaan passen?

Andere suggesties/tips zijn van harte welkom!
Vriendelijke bedankt alvast voor jullie hulp :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVX-1On5i-YZANHg1D3EGM2XO5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mK3zsrKz2Sl8ICym8aaXFntK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Angriebirdie op 07-12-2023 12:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
Iemand die hier ideeën over heeft of dit qua bereik zal gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:42
Angriebirdie schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:04:
Iemand die hier ideeën over heeft of dit qua bereik zal gaan werken?
Veel vragen bij dit...
Waarom eufy?
Waarom zonnepanneel?
Ik zie 3 cameras?
Specs van je cameras?
Vlug eens bekeken...
Dit zijn geen cameras voor thuis...
Kostelijk

Waarom geen netwerkkabel tot aan je camera?
Loze leidingen voorzien?

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:11
- Van de meterkast/homebase naar de voorzijde is het ongeveer 9 meter. Van de homebase naar de boom in de achtertuin is ongeveer 13 meter. Verwachten jullie dat het bereik voldoende is van de hombase 3 / Eufy pro 3?
Ik zou er niet op gokken, het zal echt tijd nodig hebben om te gaan verbinden met deze afstand. Beter kijk je voor een bekabelde oplossing of meerdere homebases.

- Zijn zowel de deurbel met enkele camera, als met de dubbele camera, te gebruiken icm homebase 3?
Ja geen enkel probleem

Als er vaak pakketjes voor je deur gedumpt worden zou ik het doen, kies dan voor de nieuwe met verlichting erin de E340 als ik me niet vergis.

- Er wordt een 12v beltrafo geinstalleerd in de meterkast. Kan je met deze informatie zeggen of de enkele en/of dubbele deurbel hiermee kunnen functioneren? Of moet ik de beltrafo aan gaan passen?
12v is volgens mij te kort volgens de officiele specs. maar zou wel werken. Zie ondersteunignspagina van Eufy: https://support.eufy.com/...ansformer-and-Chime-UK-EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 21:27
Ik heb thuis ook een tweetal euficam 3's hangen met zonnepaneel (i-de-aal!).
1 van de camera's hangt ook op ongeveer 13 meter, ik heb geen problemen met verbinden en vol ontvangst.
Nu staat de homebase bij mij boven en zit er maar 1 (buiten)muur tussen. Als jij hem in de meterkast zet heb je al meerdere muren wat niet zal helpen voor de ontvangst.
Ik zou het gewoon proberen en desnoods een extra homebase plaatsen. Die staan inmiddels zat nieuw te koop op marktplaats dus die gok zou ik wel aandurven :Y

Ik vraag me alleen af of de camera in een boom plaatsen slim is. Met een beetje wind zal de camera beetje wiegen en mogelijk steeds valse alarmen geven omdat er beweging gedetecteerd is.

[ Voor 15% gewijzigd door ybos op 08-12-2023 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angriebirdie
RedPas schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:52:
[...]

Veel vragen bij dit...
Waarom eufy?
Waarom zonnepanneel?
Ik zie 3 cameras?
Specs van je cameras?
Vlug eens bekeken...
Dit zijn geen cameras voor thuis...
Kostelijk

Waarom geen netwerkkabel tot aan je camera?
Loze leidingen voorzien?
Omdat eufy geen abonnement vereist en er vrijwel geen andere camera's met zonnepaneel zijn. Er zijn dus geen loze leidingen, dus geen optie voor netwerkkabel en ook daarom dus zonnepaneel, lijkt mij vrij logisch? De specs zijn algemeen bekend van de eufy cam 3. Ik maak op uit je reactie dat je totaal geen ervaring hebt met eufy of eufy cam 3. Ik vraag me dan ook af waarom je reageert? Ik stel vragen om antwoorden te krijgen, niet om 10 vragen terug te krijgen op een belerende manier. Hoezo zijn het geen camera's voor thuis? Kostelijk? Het geld maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
sjtienuh schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:12:
Ik zou er niet op gokken, het zal echt tijd nodig hebben om te gaan verbinden met deze afstand. Beter kijk je voor een bekabelde oplossing of meerdere homebases.

Ja geen enkel probleem

Als er vaak pakketjes voor je deur gedumpt worden zou ik het doen, kies dan voor de nieuwe met verlichting erin de E340 als ik me niet vergis.

12v is volgens mij te kort volgens de officiele specs. maar zou wel werken. Zie ondersteunignspagina van Eufy: https://support.eufy.com/...ansformer-and-Chime-UK-EU
Bedankt voor de reactie. Kunnen er tegenwoordig meerdere homebases 3 aan elkaar gekoppeld worden? Ik las een tijd geleden dat dit nog niet mogelijk was. Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn indien het bereik niet voldoende blijkt.

De E340 kende ik nog niet. Dat is inderdaad een prima oplossing.

Wat betreft de beltrafo.. ik lees zoveel tegenstrijdige berichten. De handleiding zegt inderaad 16-24 volt maar lees ook dat er mensen zijn waar die op minder volt werkt, maar ook bij wie die niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
ybos schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:52:
Ik heb thuis ook een tweetal euficam 3's hangen met zonnepaneel (i-de-aal!).
1 van de camera's hangt ook op ongeveer 13 meter, ik heb geen problemen met verbinden en vol ontvangst.
Nu staat de homebase bij mij boven en zit er maar 1 (buiten)muur tussen. Als jij hem in de meterkast zet heb je al meerdere muren wat niet zal helpen voor de ontvangst.
Ik zou het gewoon proberen en desnoods een extra homebase plaatsen. Die staan inmiddels zat nieuw te koop op marktplaats dus die gok zou ik wel aandurven :Y

Ik vraag me alleen af of de camera in een boom plaatsen slim is. Met een beetje wind zal de camera beetje wiegen en mogelijk steeds valse alarmen geven omdat er beweging gedetecteerd is.
Bedankt. Ja dat is wel een goed idee. Eventueel een tweede homebase. Weet jij of de twee homebases met elkaar verbonden kunnen worden zodat ik 1 systeem heb? Of moet ik twee homebases nemen die onafhankelijk van elkaar werken en dus de camera's verdelen over de homebases en ook apart per homebase de beelden bekijken?

Goede tip over de boom.. Ik heb niet heel veel opties om een camera te plaatsen die de achterkant van de tuin kan filmen. Als ik hem op de woning plaats is de afstand wel echt te groot ben ik bang. Wellicht dat ik het in de boom probeer en als het met wind niet goed werkt, toch iets anders bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Angriebirdie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:46:
[...]

Omdat eufy geen abonnement vereist en er vrijwel geen andere camera's met zonnepaneel zijn. Er zijn dus geen loze leidingen, dus geen optie voor netwerkkabel en ook daarom dus zonnepaneel, lijkt mij vrij logisch? De specs zijn algemeen bekend van de eufy cam 3. Ik maak op uit je reactie dat je totaal geen ervaring hebt met eufy of eufy cam 3. Ik vraag me dan ook af waarom je reageert? Ik stel vragen om antwoorden te krijgen, niet om 10 vragen terug te krijgen op een belerende manier. Hoezo zijn het geen camera's voor thuis? Kostelijk? Het geld maakt niets uit.
Ik heb idd geen ervaring met dit merk.
Hikvision, Axis, deze zijn mij beter bekend. Als het geld toch niet uitmaakt....
Deze hebben hele mooie cameras met zonnepaneel, en kostelijk.
En ik stel vragen om te leren van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Angriebirdie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:46:
Als dingen met betrekking tot jouw vraag niet duidelijk zijn, gaan mensen uiteraard wedervragen stellen, daar lijkt me niets mis mee om jou te kunnen helpen jouw vraag. Eufy is regelmatig in het nieuws geweest mbt beveiliging van hun software en het merk is Chinees. Dat vertrouwd niet iedereen, waar ook niets mis mee is, lijkt mij. Jammer dat je wedervragen of kritiek slecht kan hebben, daarmee beperk je de antwoorden die je terug kunt krijgen. Jij bent degene die hulp zoekt hier, jaag dan mensen die de moeite nemen om jouw vraag te lezen, maar wedervragen hebben dan niet weg. Ook zij doen dit in hun vrije tijd, anders schakel je maar een professional in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Angriebirdie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:03:
[...]

Bedankt. Ja dat is wel een goed idee. Eventueel een tweede homebase. Weet jij of de twee homebases met elkaar verbonden kunnen worden zodat ik 1 systeem heb? Of moet ik twee homebases nemen die onafhankelijk van elkaar werken en dus de camera's verdelen over de homebases en ook apart per homebase de beelden bekijken?

Goede tip over de boom.. Ik heb niet heel veel opties om een camera te plaatsen die de achterkant van de tuin kan filmen. Als ik hem op de woning plaats is de afstand wel echt te groot ben ik bang. Wellicht dat ik het in de boom probeer en als het met wind niet goed werkt, toch iets anders bedenken.
waarom hang je ze beide niet aan de hoek van de achtergevel en "kijken" ze beide de tuin in :? Je wilt juist opnemen wie er eventueel wat komt halen. De camera aan de boom die richting het huis kijkt draai je zo naar beneden als je die vanaf de rug nadert dus alleen de camera in de boom die naar achteren kijkt pikt mogelijk wat op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Of zo: dan denk je het geheel af, maar ik kan niet inschatten of er achterin de tuin belangrijke dingen zijn die je op beeld wil hebben :?
Op deze manier is de ontvangst geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIJgVHwh0pLjQPyAn-pLCbyYzCI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iyIZBPHnCvZzSsJELrYXE71p.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:40
Een zorg met beveiligingscamera’s via wifi is het gebruik van wifi jammers door een eventuele inbreker. Die zijn helaas vrij makkelijk en goedkoop verkrijgbaar en eenvoudig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Citroentjuh schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:44:
Een zorg met beveiligingscamera’s via wifi is het gebruik van wifi jammers door een eventuele inbreker. Die zijn helaas vrij makkelijk en goedkoop verkrijgbaar en eenvoudig in gebruik.
Dat is ook mijn idee... Als het een nieuwbouw is dan kun je toch kabels voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
ybos schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:30:
[...]

waarom hang je ze beide niet aan de hoek van de achtergevel en "kijken" ze beide de tuin in :? Je wilt juist opnemen wie er eventueel wat komt halen. De camera aan de boom die richting het huis kijkt draai je zo naar beneden als je die vanaf de rug nadert dus alleen de camera in de boom die naar achteren kijkt pikt mogelijk wat op :?
Dat zou ik even moeten proberen. De tuin is 20 meter diep, dus wellicht wat ver voor de camera van de achtergevel. Er staan ook een aantal bomen die het zicht belemmeren van de achtergevel naar achter in de tuin. Er staat een schuurtje met spullen achter in de tuin die ik in de gaten zou willen houden. Ik zal even in praktijk moeten gaan kijken hoe het bereik is en of de boom beweegt met wind, de boom is wel vrij groot dus wie weet valt het mee? Anders heb ik inderdaad nog jouw suggestie als extra plan. Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angriebirdie
Citroentjuh schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:44:
Tsja ik begrijp je punt. Ik heb hierover na gedacht. Maar dan moet iemand wel echt bewust bij ons willen inbreken. Als iemand perse iets van ons wilt, dan vinden ze vast toch wel een manier, ook met bekabelde camera's. Nou hebben wij niet echt dure dingen in onze woning of iets dergelijks. Dus zou niet weten waarom iemand bewust veel moeite zou gaan doen met een jammer. Mijn insteek was meer om net een extra drempel te creëren voor gelegenheidsdieven die langs lopen en de bakfiets zien staan, bijvoorbeeld. Of dat het iemand weerhoud even naar binnen te gluren of er wat mooie spullen staan en dat ze dan maar het huis naast ons gaan bekijken waar helemaal niks hangt. Of het helpt? Geen idee, maar het geeft wel een wat veiliger gevoel en dat is ook wat waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
RedPas schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:48:
[...]

Dat is ook mijn idee... Als het een nieuwbouw is dan kun je toch kabels voorzien?
Ja had gekund als we dat helemaal aan het begin hadden besloten voor de deadline. Toen leek mij draadloos wel een prima optie dus uiteindelijk niet gedaan. Dus nu moeten we het hiermee doen.
Pagina: 1