T.NET - korte nieuws?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Euhhm.. was daar precies de bedoeling van? Zoveel verschil met het gewone nieuws zie'k er niet in eignelijk.
Iemand meer info?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

Arno

PF5A

* Arno wacht ook met smart op uitleg :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Spyro vindt het een beetje verwarrend.... Overzicht is een beetje weg...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Snap het ook allemaal niet zo, zie ook nauwelijks verschil met het andere nieuws hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Het is de bedoeling dat korte nieuwsflitsen die anders niet in het nieuws zouden komen hier vermeld worden, zodat ook een simpel feitje wat toch leuk is om te weten aan de bezoekers bekend gemaakt kan worden. Inderdaad, de huidige short posting zijn nog iets aan de lange kant. Maar beter te lang dan te kort toch :)

Het is voor ons ook nog even wennen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind het ook een beetje naar. Ik liep altijd met de volgende / vorige knop door het nieuws heen (Van oudste ongelezen, naar nieuwst. Door dit korte gebeuren kom ik niet makkelijk meer bij het oudste bericht :(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op TMF is het nieuwe fenomeen ook gesignaleerd, ik vraag me daar namelijk ook de toegevoegde waarde van nieuws af.

Kleine nieuwtjes zal de bedoeling wel zijn, maar om daar als TMFer met dezelfde overtuiging doorheen te ploegen.... reactiemogelijkheden kun IMHO wel uitgezet worden daarzo.

• witchdoc
  • Laatst online: 02-12 17:26
timmer:nu is het gewoon bloedirritant..
moet je niet 1 handige thread aflopen maar 2 thread (die dan nog eens sneller 'verdwijnen') bijhouden.
Denk dat je't beter of helemaal appart zet of gewoon samen onder het andere nieuws. Gerwoon aanduiden dat het short nieuws is. Je klikt er dan toch op 2 seconden voorbij

Verwijderd

Ach .. ik kijk altijd de teksten zonder de replies. En daar klik ik weer op als ik ze wil zien. Maar echt fijn vind ik het niet zo.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Vind wel leu dat "korte" nieuws..zijn meer "telegraaf" berichten..dus berichten met veel plaatjes :P Dus niet zo technische kant :P Alleen gebruikt wel ff css voor dropdownbalk :)

Defunctus Deo Juvente

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Kort nieuws is ook niet helemaal de juiste benaming, het is meer voor exotische of minder belangrijke onderwerpen, waar geen complete nieuwsposts over te schrijven is. Denk aan; hacks, 'grote' games, minder interessante persberichten, moederbord review #203045 etc. Van mij mogen ze ook een heel stuk korter, maar zoals Mark zegt, we moeten nog wennen. De meeste aandacht moet overigens op het normale nieuws gericht blijven.

Over de plaatsing op de frontpage wordt nog gepraat intern, dus het kan zijn dat die nog aangepast wordt.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 06 september 2001 16:18 schreef WouterTinus het volgende:
Kort nieuws is ook niet helemaal de juiste benaming, het is meer voor exotische of minder belangrijke onderwerpen, waar geen complete nieuwsposts over te schrijven is. Denk aan; hacks, 'grote' games, minder interessante persberichten, moederbord review #203045 etc. Van mij mogen ze ook een heel stuk korter, maar zoals Mark zegt, we moeten nog wennen. De meeste aandacht moet overigens op het normale nieuws gericht blijven.

Over de plaatsing op de frontpage wordt nog gepraat intern, dus het kan zijn dat die nog aangepast wordt.
De vraag of je een nieuwsoprisping met de huidige parameters moet modden wordt hierzo wel duidelijker.

Het nieuws wordt geafficeerd als extraatje maar verder overbodig, de moderaties dienen blijkbaar WEL op het normale niveau te gebeuren :? . IMO een contradictie, daarom zou ik graag de bedenker van dat nieuwsflitsje even willen horen over de bedoeling.

Indien het daarwerkelijk een nieuwsflits is, dan is het moderatie-domein van [-1,+2] of desnoods [-1,+3] wel voldoende, een +4 scoren voor een nieuwsscheet vind ik toch een vorm van Karmawhoring.

* Delerium -draaft-door-modus
Indien er nog steeds een +4 vergeven zou moeten worden voor nieuwsscheten, laat dat een exclusief PM-iets zijn.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk dat je het inderdaad gewoon als een nieuwsflits moet zien. Je kijkt, denkt "oh, da's aardig" en je gaat naar de volgende. Frontpage nieuws moet min of meer aanleiding geven tot discussie.

Een maximum van +2 lijkt me dus helemaal geen slecht idee, dat zou ook meteen in de meuktracker en bij de polls kunnen gelden :).

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 09:38
ik vind dat het er alleen maar onoverzichtelijker op wordt zo. op zich is de bedoeling goed, maar misschien gewoon 'combineren' met de gowone newsposting (dat ze dus door mekaar in een lijst staan, net als ze bij de update tracker staan)

en ik vraag me af of reacties (en daarmee dus moderaties) wel nodig zijn voor korte nieuwtjes. als er daar wat op te zeggen hebt kan je het altijd nog op got zeggen/vragen (weet niet of dat een optie is, ik zeg ook maar wat)

Maak je eigen poll

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 06 september 2001 16:34 schreef BOOTZ het volgende:
ik vind dat het er alleen maar onoverzichtelijker op wordt zo.
Femme heeft ons min of meer verrast met de introductie (niet met de feature zelf, die zat er al tijden aan te komen). Wij weten ook pas een paar uur hoe het eruit ziet en er wordt nog veel over gepraat intern. Het zou nog kunnen veranderen dus :)

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 09:38
Op donderdag 06 september 2001 16:38 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Femme heeft ons min of meer verrast met de introductie (niet met de feature zelf, die zat er al tijden aan te komen). Wij weten ook pas een paar uur hoe het eruit ziet en er wordt nog veel over gepraat intern. Het zou nog kunnen veranderen dus :)
k we wachten geduldig af wat er komen gaat... :z

Maak je eigen poll

• Steije
  • Laatst online: 09-11 16:18
Een oneliner lijkt me eigenlijk fijner:

"Hot Orange vraagt uitstel van betaling aan * Microsoft bla bla bla * Macropolis stopt"

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op donderdag 06 september 2001 17:42 schreef steije het volgende:
Een oneliner lijkt me eigenlijk fijner:

"Hot Orange vraagt uitstel van betaling aan * Microsoft bla bla bla * Macropolis stopt"
Dat is eigenlijk weer net te weinig vinden wij, we moeten er nog wel iets van een twist aan kunnen geven, anders kunnen we net zo goed een nieuwspagina.nl beginnen, zoals startpagina als is, of NedIct.com ofzo...

Bericht hierboven

• Steije
  • Laatst online: 09-11 16:18
Op donderdag 06 september 2001 17:44 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk weer net te weinig vinden wij, we moeten er nog wel iets van een twist aan kunnen geven, anders kunnen we net zo goed een nieuwspagina.nl beginnen, zoals startpagina als is, of NedIct.com ofzo...
Hmm wat dan wel leuk zou zijn is dat je ergens bovenaan de pagina de titels van die shorts laat scrollen en als je er dan op klikt bij zo'n short terecht komt :) Maar niet in een nieuws listing, dat is niet overzichtelijk...

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 21:55
ik vind het wel kewl ja die korte postings. lekker snel ff lezen geen reacties lezen

alleen vind ik dat de vorige/volgende van de "gewone" nieuws en korte nieuws apart moeten
want ik lees eerst snel korte nieuws (zonder reacties) en dan pas het andere nieuws en als ik dan op volgende druk bij de gewone kom ik weer bij de korte ...
dus zowel op tijd sorteren als op soort... gewone aparte volgende/vorige korte aparte vorige volgende... ben ik een beetje duidelijk ? :? :D

• Captain Pervert
  • Laatst online: 25-11 11:14
Op donderdag 06 september 2001 16:18 schreef WouterTinus het volgende:
Hoop ik maar, ziet er zo niet uit.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hein
  • Laatst online: 13-11 21:17
Ik dacht eerst dat mijn browser kuren had om ergens midden in de pagina een choicebox te zetten. Het doet mij wat onnatuurlijk aan in de opmaak van de frontpagina.

En het is een nadeel om 2 nieuws-draden te gaan lezen. Je raakt zo snel het overzicht kwijt. Krijgen we dadelijk nieuws ingedeeld in tig verschillende categorieën?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou het dan niet mogelijk zijn dat het kort nieuws in de normale nieuwsberichten kunnen komen met een ander kleur blokje :? :?

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvreuls/Tweakers/frontpage.jpg

Dit is maar een ideetje. De kleur is maar een vorbeeld, maar het valt toch meteen op door de afwijkende kleur zodat je meteen kunt zien dat dit een kort nieuwsbericht is :Y) En dit bevorderd toch de overzichtelijkheid :)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Allemaal leuk en aardig, maar als ik eerst die korte nieuwspostings doorneem, komen ze daarna doodleuk weer terug als ik van oud naar nieuw de "normale" postings doorneem. Dus wat doe ik: ik neem gewoon de normale thread door met de "normale" postings. Dan kom ik short news dus ook weer tegen

|Spyro is just a simple dragon|

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 september 2001 16:24 schreef ecteinascidin het volgende:
Indien het daarwerkelijk een nieuwsflits is, dan is het moderatie-domein van [-1,+2] of desnoods [-1,+3] wel voldoende, een +4 scoren voor een nieuwsscheet vind ik toch een vorm van Karmawhoring.

* korenwolf -draaft-door-modus
Indien er nog steeds een +4 vergeven zou moeten worden voor nieuwsscheten, laat dat een exclusief PM-iets zijn.
Je draaft minder door dan je soms wel eens doet. :P
Dit vind ik eigenlijk een heel goed idee en zeker op de lange termijn, als de PM er daadwerkelijk is, zou dit heel goed kunnen werken. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Verwijderd

Ik vind het een zeer slecht idee! :(

Zet de stukjes er dan gewoon tussen, nu ben je het overzicht gewoon kwijt... :( Erg verwarrend, let the news be the news!

• Kris2904
  • Laatst online: 14-04 00:13

Kris2904

found his match in SoaD

Ik ben het geheel met X2 eens, m.i. is dit alles behalve praktisch. Persoonlijk ben (was) ik gewend om met één klik alle headlines op 1 en dezelfde pagina te krijgen en vervolgens gewoon door de verhalen heen te scrollen. Nu moet ik dus echter voor iedere short een aparte pagina gaan openen :( En ja ik ben lui, maar daar gaat het nu even niet om :P Efficiency is the key, gentlemen!

Sowieso, als je een artikel niet interessant vindt, sla je hem toch gewoon over? De belangrijke en/of inspirerende topics ontketenen toch wel een discussie, of er nou kort nieuws tussen staat of niet.

Was getekend, enz. | specs

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 09:55
hmm nu staat het korte nieuws zelfs onder het nieuws van gisteren. ben 3 keer vergeten het te bekijken.

slechte zet IMO :(

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 19:01

Potatoman

koniwa

Op vrijdag 07 september 2001 11:50 schreef Kaap het volgende:
hmm nu staat het korte nieuws zelfs onder het nieuws van gisteren. ben 3 keer vergeten het te bekijken.

slechte zet IMO :(
Ik zou zeggen, maak er een poll over, voor wie het allemaal goed en slecht vindt, maar zo te zien vindt iedereen het hier al geen goed idee (inclusief me).

The cyclographing developer

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk dat we het beter nog even kunnen aankijken, zodat iedereen een beetje aan het idee gewend is, en dan pas pollen. Eventueel zou er een preference van gemaakt kunnen worden lijkt me.

• Femme
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als we de kwaliteit van de nieuwsposting willen handhaven is het noodzakelijk dat er een scheiding is tussen normaal en kort nieuws, anders krijgen we hier weer klachten over ("dit is onbelangrijk, waarom staat het er wel tussen en ... dat niet"). We komen dan weer in de oude situatie terecht waarbij het niet mogelijk is om even snel tussen door een iets minder belangrijk nieuwtje te plaatsen. Volgens mij hoef je niet hoog begaafd te zijn om een appel en een peer of normaal en kort nieuws uit elkaar te houden.
Nu moet ik dus echter voor iedere short een aparte pagina gaan openen En ja ik ben lui, maar daar gaat het nu
even niet om
http://www.tweakers.net/nieuws/dag/0/all (alles)
http://www.tweakers.net/nieuws/shorts
hmm nu staat het korte nieuws zelfs onder het nieuws van gisteren. ben 3 keer vergeten het te bekijken
Dat moest wel na de reacties van gisteren. Kort nieuws != normaal nieuws. Negeer het desnoods als je het niks vind. Het is extra nieuws dat er twee dagen geleden niet zou zijn geweest.

Verwijderd

Ik vind het prima zo, dat korte nieuws :)
Ook de layout zoals ie nu is, is prima IMHO. Alleen moeten jullie wel oppassen dat er niet meer kort nieuws komt dan normaal nieuws, omdat het zoveel makkelijker is een kort nieuws posting te maken.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 07 september 2001 12:42 schreef Trashbash het volgende:
Ik vind het prima zo, dat korte nieuws :)
Ook de layout zoals ie nu is, is prima IMHO. Alleen moeten jullie wel oppassen dat er meer kort nieuws komt dan normaal nieuws, omdat het zoveel makkelijker is een kort nieuws posting te maken.
Dat is iets waar we goed op gaan letten ja :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
nu ik ff :)

ik vind het idee van kort nieuws uitstekend.
maar de uitwerking vindt ik nogal zuigen.

OOK ik ben gewend dat als ik op t.net kom alle headlines in 1 keer te zien, en dat gaat nu niet meer ;(

kunnen jullie niet het korte nieuws gewoon tussen de headlines zetten... maar dan met het 'short' icoontje voor de titel?

nogmaals, ik vind het een tof idee!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kris2904
  • Laatst online: 14-04 00:13

Kris2904

found his match in SoaD

Was getekend, enz. | specs

• BlauweFles
  • Niet online
Ik vind het juist een heel goed idee, en het is ook best wel overzichtelijk zoals het nu is.

Je hebt eerst het gewone nieuws en dan in een apart frame het korte nieuws. Het is ook echt kort nieuws, leuk om te weten en te kleine voor het predicaat "nieuws".

Ook leuk dat het bios/driver/firmware update boxje groter is geworden, alleen zou dat niet ergens anders kunnen, ok de laatste toevoegingen staan dan wel bij /etc... ,maar kan het hele boxje niet (bijvoorbeeld) aan de rechterkant komen te staan?
De layout is dan natuurlijk wel helemaal anders, maar het is ook maar een ideetje natuurlijk...

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:57
Ik vind het wel makkelijk deze 'korte' nieuwtjes. De gewone nieuwspostings lees je (of meestal heb ik die al gelezen) op andere grote sites. Deze korte nieuwtjes zijn wat minder in het oog springend bij andere sites, en imho interessanter :).

En bovendien kun je de meeste ff snel tussendoor lezen zonder dat je er te hard bij na moet denken (al is dat nog niet optimaal zoals ze hier al zeiden :) )

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 13:20 schreef Kris2904 het volgende:

[..]

Mijn held O+
Daar word ik veels te moe van, als ik dat iedere keer moet typen... :(

Ik vergeet idd ook vaak om het korte nieuws te bekijken :(

btw: voor de rest roelt t.net wel :P

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 07 september 2001 12:32 schreef Femme het volgende:
...We komen dan weer in de oude situatie terecht waarbij het niet mogelijk is om even snel tussen door een iets minder belangrijk nieuwtje te plaatsen.
20:55 Intel klaagt VIA aan vanwege P4-chipsets (40)
20:21 Dutch Power Cows hitparade van 6 september (14)
19:38 Cistron stopt toch met ADSL-diensten (42)
18:19 Socket A cooler roundup bij AnandTech (26)
18:01 [short] Sony Japan komt met 20x portable CD-RW (8)
17:14 Microsoft HomeStation informatie (34)
16:43 HP neemt printerfabrikant Indigo over (22)
16:13 [short] Volgend jaar standaard voor 256MB SmartMedia (5)
15:57 [short] STMicro verwacht herstel chipmarkt (9)
14:45 [short] Hercules introduceert 15" LCD scherm (16)
14:13 PCM bezuinigt op krantensites, redacties ontevreden (13)
13:48 [short] Release Counter-Strike 1.3 niet meer deze week (14)
13:45 Essent stelt kabelnetwerk open voor de concurrent (43)
12:49 [short] John Riordan nieuwe topman bij UPC (11)
03:29 Chipmarkt volgend jaar 23% groter (18)
03:20 VIA Nehemiah 1,3GHz processor eind dit jaar (30)

:P

de betaler vervuilt

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 01:35 schreef GA!S het volgende:

18:19 Socket A cooler roundup bij AnandTech (26)
18:01 [short] Sony Japan komt met 20x portable CD-RW (8)
17:14 Microsoft HomeStation informatie (34)
Precies. Zo kan er toch kort nieuws geplaatst worden, terwijl het lekker overzichtelijk blijft en je in 1 keer door alle berichten heen kan bladeren.

• Aaargh!
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik vind de scheiding ook een beetje vaag.

zoals 't nu is vind ik de scheiding normaal/kort nieuws een beetje random.

m.a.w. ik heb 't idee dat de meeste items onder 't kopje "kort nieuws" net zo goed onder normaal nieuws gestaan zouden kunnen hebben en vice versa.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1