Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vphxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
Goedenavond allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Nou heb ik wel een klein budget (400-500 euro)
Zelf al een beetje zitten kijken en zie o.a. een TCL 58P635 (2023) in de aanbieding bij de Mediamarkt.
Tevens een Samsung UE55TU7092 (2020 model) gezien en een Sharp Sharp Aquos 55FN2EA - 55 inch.

Ik heb geen verstand van televisies en ook niet waar ik rekening mee moet houden.

De TV gaat gebruikt worden voornamelijk voor series/films/YouTube.
Mogelijk af en toe gamen op een Xbox series S maar niet fanatiek.

Van de TLC zag ik een model met Qled voor 400 euro van 55 inch
en ik geloof het eerst genoemde model hierboven is geen Qled maar wel 58 inch.

Mijn vraag in deze is. Aan wat voor een TV denken jullie gezien het budget?
Ga je voor de grote: dus 58 inch en (kennelijk) geen Qled of voor een iets kleinder model van 55 inch met wel Qled. Maken de merken nog wat uit? ik ken namelijk TCL niet (zag ook Hisense modellen).

Ik gebruik overigens een chromecast dus de software wat erop zit maakt mij niet zo veel uit.

Wat raden jullie mij aan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou overwegen door te sparen. Je noemt allemaal modellen op die niet zo goed zijn. We kunnen wel gaan proberen te kijken welke voor jou de minst slechte is, maar de kwestie blijft dat je dan vele jaren naar een niet zo mooi plaatje zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:28
Tja, wat al gezegd is, het is het allemaal niet.
Moet het 55 inch zijn, of kan het ook kleiner.
Moet zeggen dat wij in de woonkamer een 48 inch Samsung uit 2015 hebben a 1600 euro toen wat een lcd is en 4k en op de slaapkamer een 40 inch LG van begin corona tijd wat een oled is en 4k, maar denk 300 of 400 euro gekost heeft.
Het is prima, maar daar blijft het bij.

Je kan een wat ouder model kiezen wat beter en in je budget past, maar dat is echt zoeken.
Heel eerlijk zou ik het ook niet weten.

Doorsparen zou ik eerder ook doen. Richting de 700 a 1000 euro.
Maar wat zijn je wensen wat het moet doen. Als het je niets uit maakt, dan zou ik kijken welke het mooiere plaatje geeft.