Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik zoek een?

Versterker/receiver voor mediaconsumptie in mijn (kleine) woonkamer.

Wat is je budget?

<1000, niet meer dan nodig

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Hier wil ik de volgende apparaten aan koppelen:
  • Een platenspeler, dus phono ingang met voorversterker nodig
  • Een 2 kanaals audio systeem (Bose Acoustimass 5 Series 3)
  • Een Nvidia Shield voor iptv/film streaming
  • Een Nintendo Switch
  • Een PC voor gaming
Criteria:
  • Hoewel mijn huidige audio setup 2 kanaals is wil ik wel de mogelijkheid behouden in de toekomst te upgraden naar een surround setje met subwoofer.
  • Ik hecht geen enkele waarde aan 'smart features' als spotify integratie, airplay enzovoorts. Hier heb ik andere apparaten voor.
  • Ik wil bij bekijken van films en gaming optimale beeldkwaliteit hebben, dus ondersteuning voor nieuwste video standaarden/4K
Wat heb je zelf al gevonden?

Ik kom zelf uit bij de Marantz NR1510 die ik ergens voor een zacht prijsje kan overnemen. Enige zorg is dat deze 50w per kanaal heeft. Doe ik hiermee een miskoop? Zijn er voor de hand liggende alternatieven?

[ Voor 4% gewijzigd door nowherebound123 op 21-11-2023 15:10 ]

Beste antwoord (via nowherebound123 op 21-11-2023 21:48)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:38
In de regel bieden Denon receivers de meeste bang for the buck, de Denon AVR-X2800H is een goede keuze.

Dan kun je met het resterende budget een paar leuke speakers kopen en de geluidskwaliteit naar een hoger niveau tillen ;).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
nowherebound123 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:09:
Ik wil bij bekijken van films en gaming optimale beeldkwaliteit hebben, dus ondersteuning voor nieuwste video standaarden/4K
Deze twijfel ik over. Volgens mij heeft genoemde Marantz wel functies van HDMI 2.1 (zoals eARC) maar aangezien de maximale resolutie 4K/60 is neig ik naar dat het HDMI 2.0 poorten zijn. Met jouw bronnen overigens voldoende, 4K/120 is vooral voor game consoles en de TV moet het natuurlijk ook ondersteunen.
Enige zorg is dat deze 50w per kanaal heeft.
Met de hedendaagse speakers en normaal gebruik moet het voldoende zijn. Ik zou er geen paar Apogee Scintilla mee aansturen. Met een setje Bose zou ik me geen zorgen maken. Plus, je ruimte is ook klein geef je aan.

Qua alternatieven, moet het een slimline receiver zijn? Als je echt inzit over het vermogen, receivers met meer worden direct een stuk hoger.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:38:
[...]

Deze twijfel ik over. Volgens mij heeft genoemde Marantz wel functies van HDMI 2.1 (zoals eARC) maar aangezien de maximale resolutie 4K/60 is neig ik naar dat het HDMI 2.0 poorten zijn. Met jouw bronnen overigens voldoende, 4K/120 is vooral voor game consoles en de TV moet het natuurlijk ook ondersteunen.

[...]

Met de hedendaagse speakers en normaal gebruik moet het voldoende zijn. Ik zou er geen paar Apogee Scintilla mee aansturen. Met een setje Bose zou ik me geen zorgen maken. Plus, je ruimte is ook klein geef je aan.

Qua alternatieven, moet het een slimline receiver zijn? Als je echt inzit over het vermogen, receivers met meer worden direct een stuk hoger.
Fysieke afmeting is niet relevant, gaat toch achter een kastdeur verdwijnen. Kwam op deze slimline variant uit door de prijs.

Kan in de specs van Marantz geen HDMI versie vinden, dus zal wel geen 2.1 zijn idd. Wil met oog op toekomstbestendigheid toch naar een 2.1 receiver geen kijken, kom bij Marantz dan hier op uit:

https://www.marantz.com/nl-nl/product/av-receivers/cinema70s

Staat voor 700 op de pricewatch, hoopte stiekem wat lager uit te komen. Nog alternatieven waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:38
In de regel bieden Denon receivers de meeste bang for the buck, de Denon AVR-X2800H is een goede keuze.

Dan kun je met het resterende budget een paar leuke speakers kopen en de geluidskwaliteit naar een hoger niveau tillen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Nu online
Freshouttheoven schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:19:

Is na veel wikken en wegen de X2800H geworden. Had gehoopt voor iets minder klaar te zijn, maar hiermee ben ik iig toekomstbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-07 15:23
De x1700h was in mijn ogen ook een prima optie geweest.
scheelt niet heel veel. maar toch.

De x2800h is ook een prima keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door Eskimoo op 22-11-2023 14:03 ]

Pagina: 1