Web/HTML: 2 plaatjes naast elkaar tonen, optioneel vergroten

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een html/css/js-template of WP-plugin of PHP programma die sets van 2 afzonderlijke plaatjes direct naast elkaar toont met een (evt. gezamelijk) onderschrift, met de mogelijkheid om te vergroten. Met pijltjes links en rechts voor navigatie. De plaatjes hebben een groot canvas (tot 2500 x 2500 pixels) en moeten dus standaard kleiner worden weergegeven en worden vergroot als de gebruiker het muiswieltje gebruikt.

Verdere wens is een strakke weergave (geen tierelantijntjes). Client is een desktopbrowser. Smartphone compatibiliteit is meegenomen maar niet noodzakelijk.

Dit is echt een ervaringsvraag, er zijn heel veel plugins en dergelijke, maar uitzoeken of ze voldoen is een probleem. Ik heb voorbeelden gevonden die een deel van de functionaliteit bieden (bijvoorbeeld plaatje vergroten met css), maar ik ben nog niets tegengekomen dat het geheel biedt.

Als voorbeeld: onder Windows 11 is er Microsoft Photos dat zoiets lokaal biedt, maar die laat het per plaatje zien. ('filmstrip' onderaan zit wel in de weg, staat standaard aan)

Het is niet de bedoeling de twee plaatjes samen te voegen omdat ze kunnen worden verplaatst.

Systeem is een zelf beheerde VPS met Apache webserver met PHP8 op Linux. Simpele HTML editen is geen probleem. Kan wel programmeren, maar ik ben geen ervaren webdeveloper. Ik probeer het wiel niet opnieuw uit te vinden. Een manier die ook lokaal werkt zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Eentje is genoeg dus deze gaat op slot: HTML: 2 plaatjes naast elkaar tonen, optioneel vergroten

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Dit topic is gesloten.