2 beeldschermen op MacBook Air 2022

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 10:48
Mijn vraag
Is het mogelijk 2 beeldschermen aan te sluiten? Met de huidige dockings op mijn werk lukt dit niet. De Mac herkent slechts 1 scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Air M2 2022
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op mijn werk getest met docking stations. geen succes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Nope, de M2 MacBook Air is beperkt tot 1 extern scherm. Andere docking stations gaan daar niks aan veranderen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Het kan alleen met een docking station met displaylink chip erin, dus niet een thunderbolt dock.
Alle M-basis chips (M1, M2, M3, dus de niet pro, max, ultra) zijn beperkt tot 1 extern scherm via USB-C en in geval van de Mac Mini + 1 via HDMI.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 10:48
nelizmastr schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:56:
Het kan alleen met een docking station met displaylink chip erin, dus niet een thunderbolt dock.
Alle M-basis chips (M1, M2, M3, dus de niet pro, max, ultra) zijn beperkt tot 1 extern scherm via USB-C en in geval van de Mac Mini + 1 via HDMI.
Heb je een voorbeeld van zo’n docking waar het mee werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

AMDman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:19:
[...]

Heb je een voorbeeld van zo’n docking waar het mee werkt?
Deze doet 't gegarandeerd:

uitvoering: HP USB-C/A Universal Dock G2

Wel DisplayLink drivers installeren na aansluiten, anders doet-ie het niet. Die staan op de site van Synaptics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:51
Ik heb een MacBook Pro 16inch met m3 pro. Ik zoek een docking station om het volgende op aan te sluiten:

- 1x 1440P scherm via displaypoort of DVI
- 1x een 4K monitor via HDMI
- Opladen via usb-C
- aantal usb-A devices (Toetsenbord, muis, cardreader, labelwriter)

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en geven veel docking stations op beide monitoren het zelfde beeld.

Kan iemand mij een zetje in de goede richting even welke docking station geschikt is voor mij voor een schappelijke prijs? Merk maakt mij niet zoveel uit (Dell, HP, Lenovo, etc). Begrijp dus dat er displaylink in moet zitten?

[ Voor 15% gewijzigd door Terrz op 29-11-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Terrz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:18:
Ik heb een MacBook Pro 16inch met m3 pro. Ik zoek een docking station om het volgende op aan te sluiten:

- 1x 1440P scherm via displaypoort of DVI
- 1x een 4K monitor via HDMI
- Opladen via usb-C
- aantal usb-A devices (Toetsenbord, muis, cardreader, labelwriter)

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en geven veel docking stations op beide monitoren het zelfde beeld.

Kan iemand mij een zetje in de goede richting even welke docking station geschikt is voor mij voor een schappelijke prijs? Merk maakt mij niet zoveel uit (Dell, HP, Lenovo, etc). Begrijp dus dat er displaylink in moet zitten?
De MBP 16" M3 Pro heeft wel standaard support voor twee externe schermen. Dus dan kun je een thunderbolt dock gebruiken waarop je twee schermen kan aansluiten. Ik raad zelf de Caldigit Thunderbolt 4 Element hub aan. Deze heeft een aantal usb-c thunderbolt 4 poorten waar je dan een thunderbolt > HDMI en thunderbolt > displayport kabel op kan aansluiten.

Dit antwoord gaat niet op voor de originele vraag van dit topic. Ik zou even verder gaan in het USB-C en Thunderbolt 3 accessoires topic of een eigen topic maken als je nog vragen hebt.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Terrz Waarom een docking station, heb je geen poorten in je monitoren zitten om dit allemaal aan te sluiten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Greatsword schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:29:
@Terrz Waarom een docking station, heb je geen poorten in je monitoren zitten om dit allemaal aan te sluiten.
macOS doet geen daisy chaining / MST dus nee :)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nelizmastr schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:52:
[...]

macOS doet geen daisy chaining / MST dus nee :)
Dit was een reactie op iemand met een M3 Pro, dus als hij beide monitoren gewoon bekabeld aansluit kunnen randapparatuur e.d. vaak gewoon via de USB poorten op de monitor worden aangesloten (indien aanwezig uiteraard).

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
ik gebruik de itec dock

https://i-tec.pro/nl/produkt/c31dualdpdockpd-8/

en deze in de usb van de itec.
WAVLINK USB 3.0 naar HDMI-adapter Slanke externe videokaart Display Monitor ondersteunt 2048 × 1152 resolutie met audiopoort voor Windows 11/10/8/7/XP -zwart
66 euro op amazon.
1 klein nadeeltje maar dat kan ik niet bevestigen of het alleen bij mij is, maar 1 of 2 keer in de week a 2 week moet ik even de usb waslijn uit de usb poort halen. dan geeft hij geen beeld door, tot 2 tellen en terug en doet het weer.

2x een 27 inch 2560x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
dell d6000 werkt top met meerdere schermen, opladen via usb c en gigabit ethernet aansluiting en is 2dehands voor een schappelijke prijs te vinden
Pagina: 1