Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus2022
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-07-2024
Hi,
Ik heb een kobo aura e-reader waarvan het scherm kapot is.
Nu is mijn vraag.. heeft iemand ideeën hoe ik mijn ebooks kan redden?
Al mijn lievelingsboeken zitten erop en nee ik heb ze helaas niet op mijn pc staan.
Alvast bedankt,
gr Suus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:28

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

De standaard vraag die je terug gaat krijgen is: Wat heb je zelf al geprobeerd?
Is het niet toevallig zo dat als je de reader aan de PC hangt en 'aan' zet, dat je dan toegang krijgt tot de opslag?
Of moet je een bevestiging geven om aan te geven of je wilt laden, dan wel een verbinding wilt maken met de PC. Mijn PocketBook (ook scherm stuk) doet dat namelijk en aangezien ik niets kan aantikken kon ik daar ook niet meer op.
Voor zover ik nu geprobeerd heb nog geen mogelijkheid gevonden om er op te komen. Uithuilen en overnieuw beginnen.
Boeken die ik officiëel had aangeschaft, heb ik bij de webwinkel opnieuw kunnen downloaden. Boeken die ik op andere wijze te pakken had gekregen heb ik in e-Book management software opgenomen (Calibre).
Nu staan ze dus altijd op de PC en niet meer alleen op de reader.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Als het hetzelfde werkt als met mijn Kobo Glo, dan moet je inderdaad op de reader aangeven dat je verbinding wilt maken met de computer.

Aangeschafte boeken kan je opnieuw downloaden, eventueel ook via Kobo Sync als je dat gebruikte. Naast 'Wat heb je zelf al geprobeerd' was er ook een vraag in het template 'Welke hardware/software gaat het om', dus maak je bijvoorbeeld gebruik van Calibre of een andere e-book manager?

Ik denk dat dit beter in het Kobo topic past, maar heb je die ook al doorgelezen: [Kobo e-readers] Ervaringen & Discussie ?

[ Voor 15% gewijzigd door Archer_VC10 op 21-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:07
Wellicht de e-reader open maken, het geheugenkaartje er uit halen en in een PC stoppen? Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar verwacht dat de boeken (en de Kobo software) daar gewoon onbeschermd op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
vanaalten schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:05:
Wellicht de e-reader open maken, het geheugenkaartje er uit halen en in een PC stoppen? Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar verwacht dat de boeken (en de Kobo software) daar gewoon onbeschermd op staan.
Welk geheugenkaartje? Kobo Aura heeft van zichzelf 4GB opslag, maar dat zal geen ingebouwd geheugenkaartje zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:48

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isegrimm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

Als het touch-gedeelte nog wel werkt kan je misschien de bevestiging geven door op de juiste plek op het scherm te drukken.
Hier is een schermprint, je zou dan op iets meer dan 1/4 vanaf de onderkant, iets links van het midden moeten drukken.

Afbeeldingslocatie: https://help.kobo.com/hc/article_attachments/1500007740161/Computer_Detected_callout-01.png

Aldus sprak ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:24
vanaalten schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:05:
Kobo maakt in eerste instantie gebruik van interne opslag welke bij sommige modellen uit te breiden is met een SD kaart.
De reader aan de pc hangen vereist dat je op de reader elke keer toestemming geeft om te verbinden wat zonder werkend scherm niet gaat lukken.

Als je een handig iemand in de buurt hebt kan je op Aliexpress een vervangend scherm kopen voor +/- 25 en het scherm vervangen, heb je meteen weer een werkende e-reader :)
Buiten dat ben ik bang dat er geen simpele optie is om de boeken van je reader af te halen.

Als je de boeken online aangeschaft hebt kan je ze ongetwijfeld opnieuw downloaden of syncen naar een nieuwe reader. Heb je ze op andere wijze verkregen dan zal die methode ongetwijfeld een 2e keer ook nog werken.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus2022
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-07-2024
@Axewi.. ben aan het zoeken op ali maar kan het niet goed vinden..
dat zou de beste oplossing zijn een nieuw scherm erop.
schijnt niet moeilijk te zijn.
dezelfde methode een 2de keer gaat helaas niet werken.
Pagina: 1