Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hmeijlink
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 21:33
Hi,

Wij zijn van plan all electric te gaan. Ons huis is inmiddels vrij goed geisoleerd: airco's op de 2de verdieping, Jaga Strada convectoren op de eerste verdieping, vloerverwarming op de bg. Tevens hebben we zonnepanelen, die meer opwekken dan dat we verbruiken.
Onze oude CV uit 2003 willen we dus vervangen door een all electric pomp (mono) icm 300L boiler. De warmtepomp komt dan naast het huis te staan (vlak bij de meterkast en verdeler vloerverwarming).
De huidige CV hangt in het CV hok, die zich bevindt op de 2de verdieping. Mijn idee is dan ook huidige CV-unit eruit; boiler van 300L erin. Probleem helaas is dat de deur van dit CV hok, maar 60 cm breed is. Wat zijn mijn opties? Twee boilers van 150 liter (zijn kleiner) lijkt me geen optie gezien de hoge aanschaf, maar wat wel? Aanvullende vraag: op welke eigenschappen (in combinatie met all electric warmtepomp) moet ik letten bij aanschaf boiler?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30
Je kun zoeken naar een boiler met demontabele isolatie. Deze 400L boiler is zonder isolatie precies 60cm breed. Eenmaal binnen doe je de isolatie er weer om :)

Regeren is vooruitschuiven

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:52

Freakie1NL

Grote Baas

@T-MOB stelt een goede oplossing voor. Alternatief is tijdelijk de deur eruit dan is het kozijn de beperking, of permanent kozijn verbreden.

Foto's doen wonderen. Niet elke 60 cm opening is gelijkwaardig.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S