Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verbruik remeha eria tower Eria-T-A SE R32 4-8

Pagina: 1
Acties:

• matthijsdelange
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-06 11:58
Sinds vorig jaar heb ik een nieuwbouwwoning met een warmtepomp (Remeha Eria-T-A SE R32 4-8). Als het koud wordt (rond het vriespunt), gaat het stroomverbruik explosief omhoog: ongeveer 3KWH per uur, wat neerkomt op zo’n 70 KWH per dag. Dit lijkt mij behoorlijk veel voor een twee onder één kap, met zo’n 50m2 aan vloerverwarming. De installateur geeft aan dat alle instellingen wel goed staan en dat het wel klopt. Na een en ander gelezen te hebben op internet kwam ik op uw site terecht waar ik één en ander zie staan wat betreft de instellingen.

Mijn vraag is eigenlijk: is mijn vermoeden gelijk en wat kan ik doen om het energieverbruik te verminderen?
Ik heb het idee dat de buitenunit bij kou uit gaat en alleen de binnenunit het werk doet. Kan het kloppen dat de bijverwarmer dan zijn werk al gaat doen?(Dan stijgt het actueel vermogen ook behoorlijk). Ik dacht zelf dat het kan komen omdat de bivalente temperatuur te hoog staat ingesteld? (Die staat nu op +5 graden). Zag heel wat instellingen op uw site staan, maar vind het wel riskant om zomaar aan bepaalde waarden te gaan draaien, zonder dat ik er zelf eigenlijk verstand van heb.

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:32
Dit kan kloppen, de basisinstellingen slaan nergens op. Een installateur of U zelf zal hiermee aan de bak moeten.