Posten op hogere niveaus en dubbelpost

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Allereerst ben ik een ontzettende newbie op het gebied van modereren en de frontpage. Ik geef weleens wat reacties en dat is het zo'n beetje.

Maar ik had vandaag wat tijd over en dus heb ik ff de FAQ gelezen, maar ik heb nog wat vraagjes:
1. Kan je standaard op bijv. niveau 2 posten. Er zijn namelijk mensen met een brak karma die standaard op 0 posten, maar werkt het ook de andere kant op.
2. Vogens de FAQ kan je max. je beginscore verhogen naar de hoogste score die ooit door jou is bereikt. Mijn reacties halen heel erg vaak +4, maar ik heb nog nooit hoger kunnen posten dan +2 als beginscore.
3. Ik zie heel vaak "dubelpost" staan als je van 2 verschillende mensen bijna hetzlefde leest. Maar volgens de FAQ mag dat niet, toch?

Kan iemand een licht in de duisternis geven?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

Jaymz

Keep on moving !

heb je deze ook gelezen. Volgens mij staat het meeste daarin beantwoord.
Oh, reacties inzetten kan niet hoger dan op 2.

http://www.tweakers.net/reviews/164

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

Jaymz

Keep on moving !

Deze is ook wel makkelijk om te lezen :)
[topic=120239/1/500]

Ps. Sorry da'k zo kortaf ben. 'K zit op me werk :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 06 september 2001 14:40 schreef LuCaS het volgende:
Allereerst ben ik een ontzettende newbie op het gebied van modereren en de frontpage. Ik geef weleens wat reacties en dat is het zo'n beetje.

Maar ik had vandaag wat tijd over en dus heb ik ff de FAQ gelezen, maar ik heb nog wat vraagjes:
1. Kan je standaard op bijv. niveau 2 posten. Er zijn namelijk mensen met een brak karma die standaard op 0 posten, maar werkt het ook de andere kant op.

Indien je een reactie post, kan je daarvoor karmpunten krijgen. De karmapunten die je de afgelopen 4 weken hebt verdiend worden in een extra mandje bewaart en kan je inzetten. Indien je 2 karmapunten hebt, kun je inderdaad een deafultreactie op 2 plaatsen ipv 1. Je levert voor de hogere inzet iedere keer 2 karmapunten in. let erop dat de reactie idd een +2 waard is....

2. Vogens de FAQ kan je max. je beginscore verhogen naar de hoogste score die ooit door jou is bereikt. Mijn reacties halen heel erg vaak +4, maar ik heb nog nooit hoger kunnen posten dan +2 als beginscore.
Dan is de FAq out-of-date... tegenwoordig is er een maximum van +2 ingebouwt omdat op +4 inzetten vrijwel nooit iets nuttigs opleverde (en grapjassen trollen op +4 inzette....

3. Ik zie heel vaak "dubelpost" staan als je van 2 verschillende mensen bijna hetzlefde leest. Maar volgens de FAQ mag dat niet, toch?
Als ik een verhaaltje intik dat erg inzichtvol is en +4 wordt en iemand tikt daarna mijn verhaaltje over in zijn stijl maar haalt alle argumenten en conclusies bij mij vandaan dan heeft hij geen +4 post gemaakt maar een parasiterende dubbelpost. Dubbelposten plaats je dus bij reacties als moderatie tag als je zeker weet dat betreffende persoon zijn reactie-fundament gelezen heeft als reactie. Iemand meld en feit, dan hoeft niemand anders dat feit los te melden aangezien het al een gegeven is.

Dubbelposten zijn inherent overbodig voor lezers omdat ze een reactie lezen en dan vervolgens dezelfde info weer lezen (en dan vaak nog een keer). Let er op dat je via dat geneste systeem een reactie die later geplaatst is eerder kan lezen.... dus dat iemand een dubbelpost hoger in de reactie-queue plaatst terwijl de info gejat is van iemand onderin de lijst... Bij dubbelposten ff kijken naar welke de eerste was (en redelijkerwijs een verschillende tussentijd, als 2 personen exact hetzelfde vertellen op exact hetzelfde moment kan je veilig aannemen dat ze hun info niet van elkaar hebben)

Kan iemand een licht in de duisternis geven?
* Delerium tot uw dienst :)