Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

1e build ooit samen met de kinderen gericht op gaming € 1350

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hellmond
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heb zelf nog nooit een systeem gebouwd, heb altijd prebuild gekocht of laptops. Nu wil ik graag samen met mijn kinderen (9 en 10) zelf een systeem bouwen. Ik wil dit op mijn gemak indien nodig over meerdere avonden uitstrijken, en gedurende het hele proces youtube (LTT) filmpjes, en google bronnen dit gezamenlijk uitzoeken. De PC zal gebruikt gaan worden voor wat lichter en medium gaming op 1440p(?) denk hierbij aan minecraft, roblox, fortnite, diablo 4, wow, baldur's gate 3. De intentie is dat we met deze build dan een paar jaar vooruit kunnen en dan eventueel waar nodig kunnen upgraden

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 is de absolute max, maar om mijn vrouw niet helemaal op de kast te jagen zou 150-200 minder zeer wenselijk zijn

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben een fervent lurker op tweaker en vind het leuk om tech kanalen te volgen, maar heb al 10 jaar geen desktop meer in huis. Het onderstaande lijstje heb ik met flink wat zoek en leeswerk samengesteld als basis en volgens mij dekt dit de algemene behoefte. Qua opslag is 2 TB meer dan voldoende i.v.m. online backups van belangrijke data, verder zijn het alle basis componenten die volgens mij nodig zijn voor een volledige build?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is geen issue, geluid enigszins de pc zal ongeveer 4 meter van de tv/bank komen te staan

Ga je overklokken?
Ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Heb her en der al wat informatie in de andere vragen verwerkt. Wil dus graag voor het eerst samen met de kinderen een pc bouwen waar we hopelijk samen heel wat jaren plezier van kunnen hebben. Het samen bouwen is een stukje bonding, en ook hopelijk besef meegeven dat er zorgvuldig met de PC omgegaan dient te worden en na het bouwen wil ik ze ook wat meer meegeven over hoe ze met de software en het internet om moeten gaan.

Het onderstaande lijstje heb ik met mijn relatief beperkte kennis gemaakt door flink wat sites en filmpjes door te spitten. Waar ik nog naar op zoek ben is jullie expertise, en feedback.

- Zijn dit de optimale keuzes ?
- Is alles compatible met elkaar ?
- Zijn er betere keuzes qua bouw makkelijkheid mogelijk ?
- Zijn bepaalde keuzes overkill en valt er hier en daar daardoor nog wat te besparen ?
- Zijn er nog zaken die ik vergeten ben of jullie me mee willen geven als tip ?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600X Boxed€ 219,-€ 219,-
1MoederbordenMSI PRO B650M-A WIFI€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenXFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon RX 6800€ 403,-€ 403,-
1BehuizingenMontech Air 903 Max Zwart€ 59,90€ 59,90
1MonitorsSamsung Odyssey Gaming Monitor G5 27" (C27G53TQBU) Zwart€ 185,-€ 185,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (EN, OEM)€ 114,95€ 114,95
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120 SE€ 36,91€ 36,91
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 97,90€ 97,90
1VoedingenSharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt€ 87,90€ 87,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 99,90€ 99,90
Totaal€ 1.473,46

Hopelijk is dit topic volledig binnen de spelregels van het forum, en alvast heel erg bedankt voor alle hulp en feedback!