Hi All,
Ik heb een oudere pc staan waar nog regelmatig gegamed op als ik samen met mijn vriendin of dochter een spelletje wil doen.
De spellen die o.a. gespeeld worden zijn:
- Fortnite
- New World
- Forza Horizon
- Valheim
De specs zijn:
Processor Intel(R) Xeon(R) CPU W3680 @ 3.33GHz 3.33 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 12,0 GB
Videokaart: AMD R9 290x
Windows 10 geïnstalleerd op een SSD
Scherm 27" 2560 x 1440
Ik weet dat het een pre historisch systeem is maar met de settings behoorlijk teruggeschroefd weet hij op bovengenoemde spellen nog een acceptabel (voor de gene die erachter zit
) fps neer te zetten. Ik kan eventueel de resolutie nog aanpassen naar 1920 x 1080.
Nu heb ik op marktplaats 2 videokaarten op het oog (beide 120,- ) en vroeg me af of het nog zin heeft om de 290x te upgraden.
Het gaat om een Gigabyte RTX 2060 6GB OC
of een ASUS ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced 8GB
Voor zover ik heb kunnen vinden lijkt het qua prestaties onderling niet heel veel uit te maken. De 1070 heeft meer geheugen en de 2060 heeft sneller geheugen GDDR6 ipv 5 en is iets zuiniger.
Maargoed de hamvraag heeft deze upgrade voor dit systeem zin en zoja welke van de 2 kaarten zou dan de betere keus zijn?
Ik heb een oudere pc staan waar nog regelmatig gegamed op als ik samen met mijn vriendin of dochter een spelletje wil doen.
De spellen die o.a. gespeeld worden zijn:
- Fortnite
- New World
- Forza Horizon
- Valheim
De specs zijn:
Processor Intel(R) Xeon(R) CPU W3680 @ 3.33GHz 3.33 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 12,0 GB
Videokaart: AMD R9 290x
Windows 10 geïnstalleerd op een SSD
Scherm 27" 2560 x 1440
Ik weet dat het een pre historisch systeem is maar met de settings behoorlijk teruggeschroefd weet hij op bovengenoemde spellen nog een acceptabel (voor de gene die erachter zit
Nu heb ik op marktplaats 2 videokaarten op het oog (beide 120,- ) en vroeg me af of het nog zin heeft om de 290x te upgraden.
Het gaat om een Gigabyte RTX 2060 6GB OC
of een ASUS ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced 8GB
Voor zover ik heb kunnen vinden lijkt het qua prestaties onderling niet heel veel uit te maken. De 1070 heeft meer geheugen en de 2060 heeft sneller geheugen GDDR6 ipv 5 en is iets zuiniger.
Maargoed de hamvraag heeft deze upgrade voor dit systeem zin en zoja welke van de 2 kaarten zou dan de betere keus zijn?