20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Want leiding water NL is ook grondwater maar filteren wordt alleen ergens anders gedaan.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
In welk deel van Nederland woon je? Niet alle delen hebben last van lage grondwaterstanden bij droge periodes, maar ik vermoed dat er geen oppervlaktewater in de buurt is?
Opslaan in een zak zou ik nooit doen. Ik heb er zelf ook wel eens over gelezen, maar het is een complexer verhaal dan je denkt. Door het onttrekken en vullen van zo'n zak kan deze gaan 'wandelen' in de kruipruimte. Je moet de mogelijke krachten van een zak water van enkele tonnen niet onderschatten natuurlijk. Ook het onttrekken van water uit een zak is een stuk complexer dan gewoon een ton.
En je geeft aan dat opvang van regenwater een gegarandeerde kwaliteit geeft? Je hebt met regenwater wel te maken met zaken als algen groei. Ook vervuiling van je dak (bladeren, vogelpoep of ander nestafval van vogels) spoelt allemaal mee je opvang in. Ik zou juist denken dat een bron een constantere kwaliteit afgeeft.
Ik zou de bron overigens altijd laten boren. Je hoeft er niet direct een pomp aan te hangen, en nu zit je toch al met de rommel.
Regeren is vooruitschuiven
Verder een bron voor beregenen van de tuin en als de ton leeg is.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Met gegarandeerde kwaliteit bedoel ik dat ik nu weet wat er uit de lucht valt. De kwaliteit van de bron valt nog maar te bezien.
Woon in Bennekom, tussen Ede en Wageningen. We wonen hier op zandgrond en de boormeneer zei dat de grondwaterstand hier ergens tussen de 6 en 9 meter staat. 25 is dus meer dan zat.
[ Voor 34% gewijzigd door decramy op 21-11-2023 21:34 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Meest duurzaam: zo min mogelijk water gebruiken en infiltreren.
Als je het water voor de tuin gebruikt, soorten in je tuin zetten die goed tegen droogte kunnen. Bij beregenen moet je ook niet de hele tuin sproeien, alleen die planten die het moeilijk hebben. Je moet ze niet verwennen.
Als je het water voor de spoeling van je toilet en je wasmachine gebruikt, dan is hergebruik regenwater het beste. Een bron geeft geen voordeel tov. leidingwater.
Op de stuwwallen (Bennekom) is er in de zomer een behoorlijk watertekort en zakt de grondwaterstand flink. Dat komt vooral door ons (mensen).
Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X
Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X