De laatste maanden heb ik mij verdiept in pc gaming, dus ik kan er redelijk over meepraten. Daarvoor heb ik echter 15 jaar onder een steen geleefd. Ik mis dus wat ervaring en ik heb daarom de hulp nodig van professionals! 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440P: City Skylines 2, Cyberpunk 2077 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2800,- inclusief monitor en assemblage kosten. Ik wil dit systeem dus bij 1 winkel bestellen (ik neig naar MeGekko).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb recent een Seagate Barracuda ST4000dm004 4TB gekocht. Hoe kan deze ouderwetse HDD nog in dit systeem erbij?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wifi.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Nvidia videokaart vanwege Raytracing. De 4070 lijkt mij de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben, maar ik wil net wat meer power hebben. De 4080 is meteen dubbel zo duur, dus vandaar de keuze voor de gulden middenweg met de 4070 ti.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem en energiezuinig waar mogelijk. Vandaar ook de keuze voor een AMD processor i.p.v. een Intel. RGB mag een beetje, maar het moet geen disco worden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Kan ik ergens nog iets besparen? Is de combo GPU/CPU/moederbord logisch? Past dit geheugen bij het moederbord? De reden dat ik voor dit moederbord gekozen heb is omdat het mij een goede deal lijkt, maar de precieze functionaliteit weet ik niet. Een sanity check.
Wie kan mij helpen om deze (voor mij althans) complexe efficiency puzzel op te lossen? Dank alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440P: City Skylines 2, Cyberpunk 2077 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2800,- inclusief monitor en assemblage kosten. Ik wil dit systeem dus bij 1 winkel bestellen (ik neig naar MeGekko).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb recent een Seagate Barracuda ST4000dm004 4TB gekocht. Hoe kan deze ouderwetse HDD nog in dit systeem erbij?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wifi.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Nvidia videokaart vanwege Raytracing. De 4070 lijkt mij de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben, maar ik wil net wat meer power hebben. De 4080 is meteen dubbel zo duur, dus vandaar de keuze voor de gulden middenweg met de 4070 ti.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem en energiezuinig waar mogelijk. Vandaar ook de keuze voor een AMD processor i.p.v. een Intel. RGB mag een beetje, maar het moet geen disco worden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Kan ik ergens nog iets besparen? Is de combo GPU/CPU/moederbord logisch? Past dit geheugen bij het moederbord? De reden dat ik voor dit moederbord gekozen heb is omdat het mij een goede deal lijkt, maar de precieze functionaliteit weet ik niet. Een sanity check.
Wie kan mij helpen om deze (voor mij althans) complexe efficiency puzzel op te lossen? Dank alvast!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 227,- | € 227,- |
| 1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 4070 Ti 12GB LED Verto White Edition | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 104,99 | € 104,99 |
| 1 | Monitors | Alienware AW3423DWF Zwart | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,89 | € 57,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 97,90 | € 97,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 112,- | € 112,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 96,- | € 96,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.742,78 | ||