Dit probleem komt vaker voor in dit forum - maar ik heb speciefiek in mijn situatie (Eset reactie & LAN activiteit) nog niet beschreven zien staan.
--> bij het opstarten blijft eerst bios start zeker 30 seconden in beeld (zou 5-10 sec moeten zijn)
--> daarna blijft het ASUS logo 6 minuten in beeld met beruchte draaiende balletjes.(normaal niet meer te zien; normaal windows inlogscherm)
--> deze opstart is plotseling begonnen.
--> na elke (re)start komt mijn Eset virusprogramma met de mededeling dat een "onverlaat" zich heeft aangemeld bij de zogn. Phantomaccount (...)
--> tijdens dit lange bootgebeuren zie ik ook activiteiten op m'n LAN (DS116) , raar toch...
...
PC = ASUS Coolermaster met H110M-A Bios ver 3610 (na update 3805)
Intel core i3 - 6100 cpu @3,7 Ghz
allemaal niet zo extreem en 3 jaren geen problemen...
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- verse installatie van W10
- dat zag er kloten uit (en boot duurde...6 minuten)
- back-up van systeem en C:// teruggezet...dat ging allemaal goed maar reboot : 6 minuten.
- Bios update via internet dus van ver. 3610 --> 3805. Vlekkeloos maar reboot ...6 minuten
- met Ccleaner en Eset naar allerlei fouten/ afwijkingen/logs/hicups e.d. gezocht : nada
....
Moet ik nu serieus gaan denken dat er in de kast iets mis is met SSD (hierop W10) of HD o.i.d.
En hoe kan ik dat zonder al te veel schroeven achter komen.
Ik zie uit naar reacties en bv dank.
--> bij het opstarten blijft eerst bios start zeker 30 seconden in beeld (zou 5-10 sec moeten zijn)
--> daarna blijft het ASUS logo 6 minuten in beeld met beruchte draaiende balletjes.(normaal niet meer te zien; normaal windows inlogscherm)
--> deze opstart is plotseling begonnen.
--> na elke (re)start komt mijn Eset virusprogramma met de mededeling dat een "onverlaat" zich heeft aangemeld bij de zogn. Phantomaccount (...)
--> tijdens dit lange bootgebeuren zie ik ook activiteiten op m'n LAN (DS116) , raar toch...
...
PC = ASUS Coolermaster met H110M-A Bios ver 3610 (na update 3805)
Intel core i3 - 6100 cpu @3,7 Ghz
allemaal niet zo extreem en 3 jaren geen problemen...
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- verse installatie van W10
- dat zag er kloten uit (en boot duurde...6 minuten)
- back-up van systeem en C:// teruggezet...dat ging allemaal goed maar reboot : 6 minuten.
- Bios update via internet dus van ver. 3610 --> 3805. Vlekkeloos maar reboot ...6 minuten
- met Ccleaner en Eset naar allerlei fouten/ afwijkingen/logs/hicups e.d. gezocht : nada
....
Moet ik nu serieus gaan denken dat er in de kast iets mis is met SSD (hierop W10) of HD o.i.d.
En hoe kan ik dat zonder al te veel schroeven achter komen.
Ik zie uit naar reacties en bv dank.