Dune HD Base 3D en Dune Neo 4K - Synology DS413J

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Hi,

Hopelijk vind ik hier wat hulp want na veelvuldig zoeken kom ik niet uit het volgende probleem:
De Dune HD gebruik ik al jaren voor het streamen van films op de tv vanaf de DS413J, NFS mappen met rechten aangemaakt op de NAS, bronnen aangemaakt op de Dune HD en het loopt eigenlijk altijd vlekkeloos.

Nu had ik ook nog de Dune Neo 4K liggen, uitgeleend aan familie die film keek via een USB erop dus geen netwerk en heb dit apparaatje recent weer teruggekregen. Nu ben ik die ook aan het installeren met het oog op 4K en H265 streamen maar het volgende probleem doet zich voor: waar de Dune HD in geheel geen probleem heeft om de inhoud van een toegewezen netwerkmap te zien en er doorheen te bladeren werkt het zien van de inhoud van de netwerkmap niet op de Neo. De Neo ziet wel de server, ziet ook de mappen en kan ze openen maar geen inhoud te zien. De mappenstructuur is vrij simpel, hoofdmap films met submappen de films en daarin de film :)

Beide apparaten zijn hetzelfde ingesteld met betrekking tot de bronnen, server IP is hetzelfde, map is hetzelfde (inclusief volume verwijzing) en gebruiken TCP. Toch ziet de ene wel de inhoud van de map, de ander niet.
Op NAS zijde zijn aan beide apparaten per client IP adres exact dezelfde NFS machtigingen toegekend.

Intussen heb ik al op de NAS geprobeerd een wildcard in het IP adres te zetten en alle opties aan en uit te vinken maar ik zie geen inhoud. Ook het inschakelen van NFS4 helpt niet. Direct vanaf een USB stick is in geheel geen probleem.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Intussen zelf doorgegaan en wat mij opvalt:
Een IP adres met machtigingen voor NFS zie ik niet als een user terugkomen.
Users zet je op blijkbaar op voor Samba, toegang tot NFS regel je per share.

Moet ik nog iets doen met de gemachtigde IP in een ander deel van DSM (6.2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:52
Gewoon smb gebruiken in plaats van die nfs bagger.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.