Black Friday GPU upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enormhi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 22:53
Goeienavond!

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe GPU, heb me er al lange tijd niet meer in verdiept dus weet niet echt meer wat tegenwoordig het "beste" is, en nu met Black Friday zijn er wellicht wat leuke deals te vinden.

Wat is je budget?
Ik heb ongeveer €600 in gedachten, zit wat rek in, dus iets meer mag.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn MSI/Nvidia GTX1060 is me altijd goed bevallen, daarvoor had ik een AMD kaart, geen idee meer wat, maar ik weet wel dat ik daar wat vaker problemen mee had. Maar dat is inmiddels een lange tijd geleden dus ik sta in principe ook open voor een AMD kaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op het moment heb ik het volgende systeem:
CPU: Intel i5-11600k
GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
Moederbord: MSI Z490-A PRO
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
PSU: OCZ ModXStream Pro 600W (als mijn Tweakers inventaris nog up to date is, volgens mij wel)
Behuizing: Cooler Master N300 (KKN1, Closed)

Ik game op het moment op 1080p@60, maar zou wel rekening willen houden met een eventuele latere upgrade naar hogere resolutie en/of hogere framerate.

De Videokaart Best Buy Guide raad zo te zien voor mij het volgende aan: Radeon RX 7800 XT / GeForce RTX 4070
Hebben jullie nog advies/opmerkingen tussen die twee opties?
En maakt het nog uit welke uitvoering van die kaarten ik naar zou moeten kijken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15
Koop een 2de hands 3070 voor sub 300,- dan ben je spekkoper.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.