Koopadvies 4G-router op batterijen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben op zoek naar een 4G-router. Ik heb al ervaring met de Teltonika routers waarin ik gemakkelijk een 4G sim kaart kan steken en de rest met de wizard eenvoudig in dienst kan stellen.

Nadeel van deze Teltonika routers => vaste voeding nodig, maar niet overal heb ik een stopcontact in de buurt waarmee ik mijn Teltonika kan voeden.

Ik ben dus op zoek naar een 4G-router die werkt op batterijen, maar de moeilijkheid van dit alles is. De router moet beschikken over een ethernet poort, zodanig dat ik kan koppelen en toestellen die niet over WiFi beschikken.

Budget? Minder dan 200 euro. Ik ben wel eventjes op zoek, maar vind niet terug een match met hetgene ik nodig heb.

Voorbeelden die ik al reeds heb gevonden:
- Netgear MR1100 (prijs: €307)
- Netgear MR5200 (prijs: €687)

Dit zijn prachtige voorbeelden, maar jammer genoeg te duur.

Waarvoor ik dit wil gebruiken: data door pushen naar de cloud waar geen vaste internetverbinding mogelijk
voor slimme energiemeting te gaan gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:51
GL.Inet heeft de Mudi 4G LTE Portable Router zelf geen ervaring met dit specifieke model maar volgens mij zijn de ervaringen best ok en de prijs ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op batterijen ben ik bang dat je ze niet snel zult vinden. Een beetje router heeft een stabiele voeding nodig en das niet iets wat batterijen kunnen bieden.

Maar als workaround: je zou in principe iedere usb gevoedde travelrouter kunnen gebruiken als je er een powerbank aan hangt. De vraag is alleen wel dan hoe lang die powerbank dat trekt. Maar das inherent aan gebruik van een accu.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
The Eagle schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:06:
Op batterijen ben ik bang dat je ze niet snel zult vinden. Een beetje router heeft een stabiele voeding nodig en das niet iets wat batterijen kunnen bieden.

Maar als workaround: je zou in principe iedere usb gevoedde travelrouter kunnen gebruiken als je er een powerbank aan hangt. De vraag is alleen wel dan hoe lang die powerbank dat trekt. Maar das inherent aan gebruik van een accu.
Het is wel een tijdelijke oplossing. Wat meer informatie: ik wil dit gewoon gebruiken om de indienststelling te doen van mijn energiemeting. Later van tijd moet die vaste verbinding er sowieso wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
oude smartphone... loopt op accu / 5V powerbanks?

[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 20-11-2023 21:16 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
KernelPanic schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:04:
GL.Inet heeft de Mudi 4G LTE Portable Router zelf geen ervaring met dit specifieke model maar volgens mij zijn de ervaringen best ok en de prijs ook.
Ik zie wel dat dit toestel niet beschikt over een ethernet poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:06:
Wat je hier zegt is al ontkracht door TS vóórdat je het postte :D
Voorbeelden die ik al reeds heb gevonden:
- Netgear MR1100 (prijs: €307)
- Netgear MR5200 (prijs: €687)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
SMSfreakie schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:14:
oude smartphone... loopt op accu / 5V powerbanks?
Het is niet de bedoeling om een mobiele hotspot te maken, maar effectief een vaste ethernet bekabeling. Zoals ik zei niet ieder toestel kan verbonden worden met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mag het ook op een powerbank zijn?

Kwam deze afgelopen week tegen
https://eu.store.ui.com/e...egrations/products/umr-eu

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
Als het kan zonder is gemakkelijker mee te nemen. Als er natuurlijk niks anders op de markt is, is dit zeker een oplossing. Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:51
Bandoneon52 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:15:
[...]

Ik zie wel dat dit toestel niet beschikt over een ethernet poort.
Ze hebben verschillende types sommige wel met lan. Kijk even op de website rond de 100/150 euro ben je daar een heel eind.

Bv:
https://store-eu.gl-inet....i-gl-xe300-ep06-e-version

De eerste die ik stuurde kan ook lan overigens alleen met een usb extention die je kan meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampel12
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:43
Puli heeft ethernet aansluiting (zowel WAN als LAN).

En er zit een powerbank(je) in geïntegreerd. Voeding via USB-c-kabel, dus je kunt er een externe powerbank aan hangen. Of eventueel zo'n powerbank waar je AA-batterijen in stopt (maken ze die nog)?

Ik heb hem en ben er best tevreden over. Maar het is soms wel even klooien voordat het werkt. Als het werkt is het aanzetten even wachten en er is wifi (ik heb er een simkaart in). Maar als het dan niet werkt is het zoeken hoe je ook alweer de SIM-pincode moest ingeven..dat is niet heel duidelijk..(en ik doe het net te weinig om te onthouden hoe het ook alweer moet..:-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandoneon52
hampel12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:19:
Puli heeft ethernet aansluiting (zowel WAN als LAN).

En er zit een powerbank(je) in geïntegreerd. Voeding via USB-c-kabel, dus je kunt er een externe powerbank aan hangen. Of eventueel zo'n powerbank waar je AA-batterijen in stopt (maken ze die nog)?

Ik heb hem en ben er best tevreden over. Maar het is soms wel even klooien voordat het werkt. Als het werkt is het aanzetten even wachten en er is wifi (ik heb er een simkaart in). Maar als het dan niet werkt is het zoeken hoe je ook alweer de SIM-pincode moest ingeven..dat is niet heel duidelijk..(en ik doe het net te weinig om te onthouden hoe het ook alweer moet..:-))
Is het de Puli GL-XE300 dat je hebt en gebruikt? Of is het de vorige versie waarbij je nog extern voeding moet voorzien aan de hand van een powerbank?

De Puli GL-XE300 is voorzien van een 5000mAh batterij dus opladen en je kunt hem voor een tijdje gebruiken. Hoelang is niet gekend, geen idee hoeveel dit verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampel12
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:43
XE 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Bandoneon52 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:13:
[...]

Het is wel een tijdelijke oplossing. Wat meer informatie: ik wil dit gewoon gebruiken om de indienststelling te doen van mijn energiemeting. Later van tijd moet die vaste verbinding er sowieso wel komen.
oke en nu in NL (dagelijkse spreektaal)

+ Welke afstand wil je overbrugggen ? omdat LORAwan/433mhz/868mhz communicatie ook een oplossing kan zijn

Ga je met accu's, zonnepanelen en laden/ontladen werken houd er dan wel rekening mee dat -10 en + 40 (en vocht) wellicht niet ideale temperaturen zijn voor dergelijke systemen.

je zou ook nog kunnen denken aan 1x per uur een (gecomprimeerd) log bestand via een communicatie medium sturen .. dat verbruikt 20x minder energie dan elke live elke update kunnen volgen

Wil niet zeggen dat je als extra een "livefeed" kan activeren die deactiveerd als bijvoorbeeld de accu onder een bepaald energie niveau komt en dan met intervallen weer update.

"mini ups diy" is ook mooie zoekterm (ze zijn ook commercieel verkrijgbaar) de accu bv 20v powertool dingus kan optie zijn (mits ze niet uitschakelen bij te laag verbruik) ..
je hebt voor camping ook nog vele "power" opties ..

maar afrondend, voor 200,- tenzij je de soldeerbout gaat pakken word het wel een uitdaging

Tja vanalles

Pagina: 1