Graag check ik even wat de juiste gang van zaken is, zodat ik het logisch aanpak 
In juni 2022 kocht ik een mooi paar sloffen van ~60 euro via een webshop. In de winter van '22-'23 heb ik deze dagelijks gedragen, en helaas begon in het voorjaar de zool los te laten. Na contact te hebben gehad met de webshop had ik 3 opties:
In juni 2022 kocht ik een mooi paar sloffen van ~60 euro via een webshop. In de winter van '22-'23 heb ik deze dagelijks gedragen, en helaas begon in het voorjaar de zool los te laten. Na contact te hebben gehad met de webshop had ik 3 opties:
- Zelf repareren d.m.v. vastlijmen
- Laten repareren bij een schoenmaker in de buurt voor max 7,50 (die kreeg ik dan vergoed)
- Nieuw paar (maar deze sloffen waren helaas niet meer in mijn maat verkrijgbaar)
Duidelijk. Ze willen er makkelijk van af, maar ik mag echt wel meer verwachten van pantoffels van 60 euro, vooral omdat ik specifiek toegezegd kreeg dat ik mijn garantie behield. Mijn reactie daarop was als volgt:Vervelend om te horen dat de pantoffels weer kapot zijn. Helaas kan ik alleen na bijna anderhalf jaar na datum van bestelling en ruim 7 maanden na datum van reparatie niet een nieuw paar pantoffels als vervanging opsturen. Wel kan ik u een 20% korting aanbieden op een nieuw paar pantoffels. Ik hoor graag of u hier interesse in heeft, dan kan ik een kortingscode voor u aanmaken.
Zoals verwacht willen ze ook niet repareren, want nu krijg ik dit terug::Bedankt voor de informatie. Ik heb geen interesse in 20% korting, graag wil ik een conform product. U geeft aan geen vervanging te willen opsturen, wenst u dan om de pantoffels te repareren?
Dat slaat natuurlijk nergens op, ik heb gewooon recht op een conform product. Gezien ze duidelijk aangeven niet te willen vervangen, noch te repareren, lijkt het me dat ik nu op ontbinding kan aansturen? Ik had het volgende bericht in gedachten:Helaas hebben wij niet de kunde om te repareren. Wellicht heeft een schoenmaker bij u in de buurt daar wel meer ervaring mee.
Zoals mijn collega ook aangeeft kunnen wij u alleen nog een 20% korting code geven. Wij kunnen helaas ivm het tijdbestek niet meer doen.
Ik hoor graag jullie feedback. Alvast bedanktGeachte medewerker,
Bedankt voor de informatie. Gezien jullie aangeven niet te willen vervangen, noch te willen repareren, ontbind ik bij deze de koopovereenkomst. Graag ontvang ik binnen 10 werkdagen (dus uiterlijk 4 december) het complete aankoopbedrag van XX euro terug op rekening ABC t.n.v. LankHoar.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
LankHoar
When life throws you a curve, lean into it and have faith!