"Mesh" of eigenlijk Access points...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forodrova
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 11:41
Mijn vraag

Ondanks dat ik hier en op andere fora al heb gekeken blijf ik toch wat onzeker over (wifi) netwerken. De laatste keer dat het nodig was om uberhaupt hier iets mee te doen was 10+ jaar geleden, dus vandaar dat ik toch hier weer kom.

Situatie nu: Wifi zuigt. Ziggo router staat in de woonkamer en door de betonnen muren is er bijna in de rest van het appartement slecht wifi internet. Het is nu nog de standaard ziggo router maar we willen 1 snelheid hoger dus de verwachting is dat dit een wifi 6 router gaat worden.

Het modewoord tegenwoordig is mesh mesh mesh, maar ik heb hier eigenlijk al begrepen dat ik gewoon een accesspoint wil, want ik wil in 2 kamers een kastje hebben dat het wifi netwerk dat er is verbeterd. En deze zullen gewoon op de internetkabel aangesloten worden.

Nu kan je ook voor de pods van ziggo gaan, maar ik wil er geen stopcontact aan kwijt zijn dus ik wil eigenlijk PoE.

Dus mijn vragen...als ik voor Accesspoints/mesh routers ga met PoE, correct dat ik dan een switch op de router aansluit en alle APs vervolgens op de switch (en mijn PC zou nog steeds rechtstreeks op de router kunnen toch). En een AP kan dan gewoon het netwerk van de ziggo router overnemen, of moet ik juist wifi op ziggo router uitzetten en dan een nieuw wifi network gebruiken?

Als ziggo router Wifi 6 heeft moet AP dat dan ook hebben of is simpele AP https://tweakers.net/pric...evestiging/specificaties/ voldoende?

Of is t beter om voor een setje mesh (routers) te gaan zoals https://tweakers.net/pric...x50-3-pack/specificaties/ al lijkt deze versie geen PoE te hebben.

Alvast dank voor jullie tijd!

Boo!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19
Als je poe wilt kom je uit op unifi, omada of deco x50-poe

Als je simpel maar goed(koop) wilt zou ik de deco pakken. Wifi op je ziggo zet je uit dus welke wifi die kan maakt niets uit :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mesh betekent simpelweg dat de access points ook direct onderling contact hebben, point to point. Dat kan via wifi, dat kan bedraad. Heb je daar in jouw situatie iets aan? Nee, jij hebt gewoon een probleem met je dekking.

Wat jij nodig hebt zijn meerdere AP's die het zelfde wifi SSID serveren, en dan gekoppeld zijn aan je centrale router. Via een utp kabel. Dus dan moet je kabels trekken.

Wil je PoE hebben dan heb je nog een switch nodig die PoE kan doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)