AEG droger wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoF
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb sinds gister een nieuwe AEG droger van de 8000 serie. Het connecten via de app blijft maar mislukken. De machine wordt herkend alleen bij het verbinden van de wifi geeft hij een foutmelding.

Het volgende heb ik geprobeerd:
Router naar 2,4ghz veranderd
Ouderlijk toezicht uitgezet
SSID veranderd ( dit kon een probleem zijn)
Router gereset
Droger gereset
Meerdere keren de app opnieuw geïnstalleerd

Iemand tips ?

Beste antwoord (via IvoF op 23-11-2023 15:58)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

IvoF schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:49:
Ik heb sinds gister een nieuwe AEG droger van de 8000 serie. Het connecten via de app blijft maar mislukken. De machine wordt herkend alleen bij het verbinden van de wifi geeft hij een foutmelding.

Router gereset
Droger gereset

Iemand tips ?
Stel je mobiele telefoon eens in als Hotspot (met exact de zelfde gegevens als die van je normale WiFi netwerk) en laat de droger daar eens mee verbinden terwijl je alle andere WiFi zenders UIT hebt gezet.

Als die connectie vanuit de droger eenmaal succesvol is geweest dan wordt die connectie met je 'normale' WiFi netwerk daarna meestal ook wel op gezet (WPA2).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

IvoF schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:49:

Router gereset
Droger gereset

Iemand tips ?
Stel je mobiele telefoon eens in als Hotspot (met exact de zelfde gegevens als die van je normale WiFi netwerk) en laat de droger daar eens mee verbinden terwijl je alle andere WiFi zenders UIT hebt gezet.

Als die connectie vanuit de droger eenmaal succesvol is geweest dan wordt die connectie met je 'normale' WiFi netwerk daarna meestal ook wel op gezet (WPA2).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoF
Hij is een stapje verder gekomen op deze manier. Maar nu loopt hij vast op Ip-adres ontvangen.

Ik was verplicht om eerst via mijn wifi te connecten voordat ik mijn hotspot kon selecteren. Router aangezet, gewacht op signaal, connecten, kon ik in de app verder, Router uitgezet, droger selecteren en kon daarnaar mijn hotspot selecteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCP0TXr7uQ6yOI_ajQRrikO6mNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMrfgAI9WtLvf0fZbHukGgjd.jpg?f=fotoalbum_large[

Dit is de stap volgorde via de app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIA45mCdz6FdcCVUOVHwXm5NI4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBCfV3kiLEBul0RpsBO6m8lw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wThGXA3FYLOCDygoxvJciP1_xGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0Fb4NQAXHa5Zi19dA5br4nd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-WddpdFu40vjoHLYt7G4xGD5I4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hPyxVgPhqZqDgz9zs9mMQty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du7gibUYnHq4RjJd8fVqWoRlcCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1okMFgrEYULd9xHFjHyh3vOW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOf2Y-SoS91cZHnvO8A-CP4fqms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgymU1PVGd4e2HuNCgl4th4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLcewNQIjJxya9c39q1GU5TcxWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPRtPQIHgOCNbpv7AgR7CgjL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door IvoF op 20-11-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 15:12

Freakie1NL

Grote Baas

Dat is niet wat @Will_M stelt.

Maak een Hotspot aan met exact hetzelfde wachtwoord en SSID als je Wifi Router. Knal dan gewoon even je eigen router uit en gebruik het mobiele netwerk (4/5G) om via Wifi Hotspot de droger van internet te voorzien.

Pas als je dan alles succesvol hebt doorlopen zet je de boel weer normaal.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoF
Freakie1NL schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:46:
Dat is niet wat @Will_M stelt.

Maak een Hotspot aan met exact hetzelfde wachtwoord en SSID als je Wifi Router. Knal dan gewoon even je eigen router uit en gebruik het mobiele netwerk (4/5G) om via Wifi Hotspot de droger van internet te voorzien.

Pas als je dan alles succesvol hebt doorlopen zet je de boel weer normaal.
Dit heb ik geprobeerd. Wat ik geprobeerd heb om uit te leggen: De app verplicht mij om eerst mijn wifi te selecteren, in de lijst met wifi adressen kan ik niet mijn eigen hotspot selecteren (zie afbeelding 1) deze stap kan ik helaas niet overslaan

• IvoF
@Will_M @Freakie1NL

Er was een tweede app van AEG, waarbij het wel lukte om verbinding te maken met mijn mobiele hotspot en droger.
Ik heb hem het zelfde SSID en wachtwoord als mijn thuis netwerk gegeven.
Helaas trapt hij er niet in om vervolgens te connecten als ik mijn hotspot uit heb. Hebben jullie nog tips ? Misschien toch iets veranderen in de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:39
Ik ben dus niet alleen! Ik heb/had exact hetzelfde probleem met hetzelfde met een 8000 serie AEG wasmachine.

Contact gehad met AEG, maar die gaven alleen aan dat het geen mesh netwerk etc mocht zijn, verbinden met mijn simpele router/ap ging goed, maar met mijn drie Cisco AP's niet.

Afgelopen week mijn Cisco omgeving vervangen voor Unifi en nu werkt het, maar de wifi op dat ding is wel brak...

Het trucje om b.v. te verbinden met een hotspot met dezelfde SSID en Key werkte bij mij ook niet, hij verbind wel, maar haalt geen IP adres op.

Ik heb helaas geen echte oplossing voor je, maar je bent niet de enige!

[ Voor 3% gewijzigd door Danielson op 11-12-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdwel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 19:37
Bij mij lukt het alleen als ik de mesh router uitzet. Anders hetzelfde probleem. Na installatie de mesh router weer aangezet en de wifi op de droger op altijd aan. Misschien helpt dit.
Pagina: 1