AEG droger wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoF
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb sinds gister een nieuwe AEG droger van de 8000 serie. Het connecten via de app blijft maar mislukken. De machine wordt herkend alleen bij het verbinden van de wifi geeft hij een foutmelding.

Het volgende heb ik geprobeerd:
Router naar 2,4ghz veranderd
Ouderlijk toezicht uitgezet
SSID veranderd ( dit kon een probleem zijn)
Router gereset
Droger gereset
Meerdere keren de app opnieuw geïnstalleerd

Iemand tips ?

Beste antwoord (via IvoF op 23-11-2023 15:58)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

IvoF schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:49:
Ik heb sinds gister een nieuwe AEG droger van de 8000 serie. Het connecten via de app blijft maar mislukken. De machine wordt herkend alleen bij het verbinden van de wifi geeft hij een foutmelding.

Router gereset
Droger gereset

Iemand tips ?
Stel je mobiele telefoon eens in als Hotspot (met exact de zelfde gegevens als die van je normale WiFi netwerk) en laat de droger daar eens mee verbinden terwijl je alle andere WiFi zenders UIT hebt gezet.

Als die connectie vanuit de droger eenmaal succesvol is geweest dan wordt die connectie met je 'normale' WiFi netwerk daarna meestal ook wel op gezet (WPA2).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

IvoF schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:49:

Router gereset
Droger gereset

Iemand tips ?
Stel je mobiele telefoon eens in als Hotspot (met exact de zelfde gegevens als die van je normale WiFi netwerk) en laat de droger daar eens mee verbinden terwijl je alle andere WiFi zenders UIT hebt gezet.

Als die connectie vanuit de droger eenmaal succesvol is geweest dan wordt die connectie met je 'normale' WiFi netwerk daarna meestal ook wel op gezet (WPA2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoF
Hij is een stapje verder gekomen op deze manier. Maar nu loopt hij vast op Ip-adres ontvangen.

Ik was verplicht om eerst via mijn wifi te connecten voordat ik mijn hotspot kon selecteren. Router aangezet, gewacht op signaal, connecten, kon ik in de app verder, Router uitgezet, droger selecteren en kon daarnaar mijn hotspot selecteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCP0TXr7uQ6yOI_ajQRrikO6mNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMrfgAI9WtLvf0fZbHukGgjd.jpg?f=fotoalbum_large[

Dit is de stap volgorde via de app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIA45mCdz6FdcCVUOVHwXm5NI4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBCfV3kiLEBul0RpsBO6m8lw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wThGXA3FYLOCDygoxvJciP1_xGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0Fb4NQAXHa5Zi19dA5br4nd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-WddpdFu40vjoHLYt7G4xGD5I4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hPyxVgPhqZqDgz9zs9mMQty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du7gibUYnHq4RjJd8fVqWoRlcCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1okMFgrEYULd9xHFjHyh3vOW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOf2Y-SoS91cZHnvO8A-CP4fqms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgymU1PVGd4e2HuNCgl4th4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLcewNQIjJxya9c39q1GU5TcxWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPRtPQIHgOCNbpv7AgR7CgjL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door IvoF op 20-11-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06 15:35

Freakie1NL

Grote Baas

Dat is niet wat @Will_M stelt.

Maak een Hotspot aan met exact hetzelfde wachtwoord en SSID als je Wifi Router. Knal dan gewoon even je eigen router uit en gebruik het mobiele netwerk (4/5G) om via Wifi Hotspot de droger van internet te voorzien.

Pas als je dan alles succesvol hebt doorlopen zet je de boel weer normaal.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoF
Freakie1NL schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:46:
Dat is niet wat @Will_M stelt.

Maak een Hotspot aan met exact hetzelfde wachtwoord en SSID als je Wifi Router. Knal dan gewoon even je eigen router uit en gebruik het mobiele netwerk (4/5G) om via Wifi Hotspot de droger van internet te voorzien.

Pas als je dan alles succesvol hebt doorlopen zet je de boel weer normaal.
Dit heb ik geprobeerd. Wat ik geprobeerd heb om uit te leggen: De app verplicht mij om eerst mijn wifi te selecteren, in de lijst met wifi adressen kan ik niet mijn eigen hotspot selecteren (zie afbeelding 1) deze stap kan ik helaas niet overslaan

• IvoF
@Will_M @Freakie1NL

Er was een tweede app van AEG, waarbij het wel lukte om verbinding te maken met mijn mobiele hotspot en droger.
Ik heb hem het zelfde SSID en wachtwoord als mijn thuis netwerk gegeven.
Helaas trapt hij er niet in om vervolgens te connecten als ik mijn hotspot uit heb. Hebben jullie nog tips ? Misschien toch iets veranderen in de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:46
Ik ben dus niet alleen! Ik heb/had exact hetzelfde probleem met hetzelfde met een 8000 serie AEG wasmachine.

Contact gehad met AEG, maar die gaven alleen aan dat het geen mesh netwerk etc mocht zijn, verbinden met mijn simpele router/ap ging goed, maar met mijn drie Cisco AP's niet.

Afgelopen week mijn Cisco omgeving vervangen voor Unifi en nu werkt het, maar de wifi op dat ding is wel brak...

Het trucje om b.v. te verbinden met een hotspot met dezelfde SSID en Key werkte bij mij ook niet, hij verbind wel, maar haalt geen IP adres op.

Ik heb helaas geen echte oplossing voor je, maar je bent niet de enige!

[ Voor 3% gewijzigd door Danielson op 11-12-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdwel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 08:50
Bij mij lukt het alleen als ik de mesh router uitzet. Anders hetzelfde probleem. Na installatie de mesh router weer aangezet en de wifi op de droger op altijd aan. Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhmjanssen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-05 16:48
Ik heb hetzelfde probleem met mijn AEG ovens (een hete lucht oven en een combimagnetron). Beide weigeren te verbinden met mijn router. Als ik zowel de oven als het mobiele apparaat waar de AEG app op draait verbindt met een hotspot, dan werkt het gewoon. De oven krijgt ook gewoon een IP adres (niet in het "normale" bereik van 192.168.1.1 - 192.168.1.254 maar 192.168.43.x.
Overschakelen naar het gewone draadloos netwerk door de hotspot uit te zetten werkt niet. Het AEG apparaat onthoudt blijkbaar het fysieke apparaat waarmee het verbinding heeft gemaakt. Als ik later weer mijn hotspot aan zet werkt het weer. Ik heb eerder hiervoor een topic aangemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door mmhmjanssen op 23-05-2025 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:05
Op welk kanaal staat je wifi?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhmjanssen
Hij staat op automatisch en het huidige kanaal is 6. Vaste kanalen kunnen alleen worden ingesteld voor kanaal 1 t/m 9. Ik ga ervan uit dat hij dus alleen deze kanalen doet. Dat zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je toevallig zowel een 5Ghz als een 2.4Ghz SSID met de zelfde naamgeving en dan ook nog WPA2/WPA3 óf WPA3 ONLY als authenticatie? Veel IOT apparaten kunnen daar niet / niet helemaal lekker mee overweg met als gevolg dat ze gewoon NIET verbinden.

IOT spullen zet je idealiter het liefst op een 'eigen' 2.4Ghz ONLY SSID waarop je alléén (maximaal) WPA2 als authenticatiemethode aanbiedt met daaronder vervolgens ook een eigen Vlan / Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:52
mmhmjanssen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:12:
Vaste kanalen kunnen alleen worden ingesteld voor kanaal 1 t/m 9.
Dan staat de kanaalbreedte op 40MHz, werkt het wel op 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhmjanssen
@Will_M Nee ik heb 2 duidelijk gescheiden netwerken met een eigen SSID en eigen wachtwoord.

@hcQd De kanaalbreedte stond inderdaad op 20/40 MHz. Nadat ik die op 20 MHz zette kon ik kiezen uit kanalen 1 t/m 13. Omdat hij op auto stond koos hij nu kanaal 11. Nog weer een keer geprobeerd om te verbinden maar weer dezelfde fout. Ik heb de oorspronkelijk instelling weer teruggezet.

Los daarvan kan ik melden dat ik weer contact heb gezocht met de support afdeling van AEG (ze hadden immers een ticket hiervoor aangemaakt). De support medewerker was ronduit onbeleefd tegenover mij. Omdat ik had losgelaten dat het apparaat wel verbinding kon maken met een hotspot, was zijn conclusie dat het geen AEG probleem was. Ik moest maar contact opnemen met de leverancier van de router want die deed het volgens hem niet goed. Voor argumenten dat het misschien wel aan de app zou kunnen liggen of aan de procedure die het AEG apparaat uitvoert om verbinding te maken, was hij niet erg gevoelig. Ik geloof best dat e.e.a. wel zou kunnen werken met andere instellingen van de router of met een andere router, maar als er een explicieten foutcode (ECPW003) wordt gegeven dan mag je toch verwachten dat deze code meer zegt dan "hij doet het niet". De code zou volgens hem alleen zeggen dat er geen verbinding kon worden gemaakt. Dat schiet lekker op.
Hoe dan ook, ik heb in arren moede maar contact opgenomen met mijn internet boer en die was een heel stuk vriendelijk. Hij zag dat ik nog een oude router had (hoewel ik nog niet zo lang geleden ben overgestapt van ADSL naar glasvezel en ook naar een andere provider, waarbij ik dus ook een nieuwe router kreeg. Maar die is nu dus blijkbaar weer achterhaald. Ik krijg een nieuwe en ben benieuwd of die hetzelfde probleem geeft. Ik vrees het wel omdat ik uit eerdere post heb begrepen dat het juist met (heel) oude en simpele routers wel werkte. Maar in ieder geval ben ik dan weer up-to-date wat hardware betreft.

Hier moet mij ook nog van het hart dat één van de redenen om de app te gebruiken is en was, dat de oven maar liefst 45 verschillende zogenaamde kookassistentie programma's kent. Zonder app moet je het boekje erbij halen en bijvoorbeeld P15 selecteren als je een varkenslende wil bakken in de oven. Met de app zou dat een stuk makkelijker moeten kunnen omdat het scherm van een telefoon meer kan weergeven dan een programmanummer. Maar je raad het al. Deze functie wordt nog niet ondersteund door de app!

Wat mij ook nog opviel is dat de tablet die verbonden is met het 2.4 GHz netwerk en waar ik de app op draai, IP adres 192.168.1.254 heeft. Dit is het laatste adres in de range van DHCP adressen. De range loopt van 192.168.1.10 tot 192.168.1.254. Dus het is mogelijk dat de router het niet nodig vindt om IP adressen waarvan de lease is afgelopen en die niet opnieuw zijn geclaimd om de een of andere reden niet hergebruikt. Als dit het probleem is dan zou het probleem met de nieuwe router opgelost moeten zijn omdat die opnieuw zal beginnen met IP adressen uitdelen (ik ga dit soort instellingen op de nieuwe router uiteraard overnemen). De nieuwe router is overigens van hetzelfde merk dus ik verwacht hier niet veel grote verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmhmjanssen
Geloof het of niet. Vandaag kwam de nieuwe router van Zyxel, type T-56 ter vervanging van de T-50 en nadat ik deze had ingesteld op dezelfde netwerkinstellingen als de T-50 lukte het de eerste keer om verbinding te maken met mijn AEG oven. Toen ik daarna verbinding probeerde te maken met mijn AEG combimagnetron (die eerder al werkte via een hotspot verbinding) zag ik tijdens het verbinding maken op het display al het Wi-Fi icoon met daaronder het 'play' icoontje ten teken dat dit apparaat bestuurd kan worden via de app. De app zelf bleef op de een of andere manier hangen in het verbind proces. Toen heb ik maar de combimagnetron teruggezet naar fabrieksinstellingen en heb hierna opnieuw geprobeerd om verbinding te maken met de app. En ja hoor, deze keer lukte het wel. Erg grappig om via mijn tablet bijvoorbeeld het lampje van de oven en magnetron aan te kunnen zetten en nog veel meer.
O ja, via een mailtje van de tech support man van AEG kwam ik erachter dat de app een logboek bijhoudt van de pogingen met verbinden, waar een heleboel informatie in staat. Maar die info heb IK in ieder geval niet meer nodig.
Waarom het nu wel werkt? Misschien omdat de nieuwe router WPA3 ondersteunt naast WPA2?

[ Voor 3% gewijzigd door mmhmjanssen op 24-05-2025 16:29 ]

Pagina: 1