Grote gaming TV (Xbox Series X, Switch)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 23:11
Ik zoek een?
TV >80inch, specifiek voor gaming, voorkeur voor maximale grote wat ik kwijt kan, dat is 85inch.

Wat is je budget?
ca 3000€ max, maar het hoeft niet op

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
current gen gaming (nu de Xbox series X en een Switch)

Wat heb je zelf al gevonden?

https://www.mediamarkt.nl...-85c845-2023-1761103.html
krijgt goede gaming score op een rating website die ik tegenkwam + is erg goedkoop!

uitvoering: LG C2 83" (donkerzilveren voet) Zwart
Dit lijkt overal de beste TV, maar wellicht overkill en ook de duurste

uitvoering: Samsung OLED S95C 77" Zwart
geen dolby vision en had hem liever iets groter gehad. Staat wel op die ratings website als beste keus voor gaming.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zouden jullie doen? ik heb het liefst de maximale grote wat ik kwijt kan (85inch), hoe goed films eruit zien en of het geluid goed is vind ik niet interessant. Het gaat puur om de beste keus voor games

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 10:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De TCL is erg goedkoop, maar dat is dan ook een LCD en alhoewel je er prima spellen op kunt spelen is hij er niet op geoptimaliseerd. Dat is een keus tussen goedkoop of kwaliteit.

Wat betreft de C2 en S95C... Het zijn beide knalgoede televisies voor spelamusement, op het gebied van optimalisaties voor spelcomputers zal geen van beide televisies tegenvallen en dat zou ik dan ook niet gebruiken om de keus te bepalen.

De LG is wat groter en dat verklaart ook in belangrijke mate de hogere prijs, want in gelijke grootte van 77" is de C2 aanzienlijk goedkoper dan de S95C. De S95C is een QD-OLED die met name op het gebied van lichtopbrengst betere prestaties neerzet dan het OLED EX-paneel van de C2. Voor een eerlijke vergelijking zijn de G3 en S95C meer aan elkaar gewaagd, het is dan MLA-WOLED versus QD-OLED. Je koopt bij de S95C dus een wat luxer paneel.

De keus tussen een grotere televisie of een luxer paneel kunnen wij niet voor je maken. Je zult de keus moeten maken op basis van de eigenschappen die voor jou het zwaarst wegen. Dat geldt ook voor functies als Dolby Vision, de vraag is hoe zwaar wegen die voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 23:11
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik kan helaas de waarde van bij Dolby Vision zelf moeilijk inschatten omdat ik het niet heb, zelfde geldt overigens voor 4k120hz e.d. dus ik ga veelal uit van wat ik lees. Na wat meetwerk in de gameroom merk ik wel dat een 85inch net iets te krap wordt, dus dat maakt de 77inch tot een goede optie