iPhone 13 Pro wifi in supermarkten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-09 11:04
Ik ben als voorheen chronisch Androidgebruiker, begin dit jaar overgestapt van een Oneplus Nord naar een iPhone 13 Pro en wát een goed besluit was dat zeg!

Waar ik alleen wel mee werd geconfronteerd was dat ik het idee heb dat de wifi antenne een stuk zwakker is dan in mijn vorige telefoon (en eerdere Android toestellen).

In de Albert Heijn kon ik voorheen met mijn Android toestellen boodschappen scannen e.d. met hun app, nu kan ik over het algemeen de app niet gebruiken en zelfscannen werkt niet. Ook in de Jumbo heb ik totaal geen signaal en kan de Jumbo app niet gebruiken. In beide situaties ben ik verbonden met hun wifi.
Opnieuw verbinden helpt niet, ergens anders in de winkel staan doet vrijwel niks, app herstarten helpt niet.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Heeft iemand dit probleem weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vuilnisauto schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:55:
Ik ben als voorheen chronisch Androidgebruiker, begin dit jaar overgestapt van een Oneplus Nord naar een iPhone 13 Pro en wát een goed besluit was dat zeg!

Waar ik alleen wel mee werd geconfronteerd was dat ik het idee heb dat de wifi antenne een stuk zwakker is dan in mijn vorige telefoon (en eerdere Android toestellen).

In de Albert Heijn kon ik voorheen met mijn Android toestellen boodschappen scannen e.d. met hun app, nu kan ik over het algemeen de app niet gebruiken en zelfscannen werkt niet. Ook in de Jumbo heb ik totaal geen signaal en kan de Jumbo app niet gebruiken. In beide situaties ben ik verbonden met hun wifi.
Opnieuw verbinden helpt niet, ergens anders in de winkel staan doet vrijwel niks, app herstarten helpt niet.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Heeft iemand dit probleem weten op te lossen?
Waarom zou dat aan de WiFi antennes van je iPhone moeten liggen? Die App's werken (ook) perfect over 4G/5G tenzij je geen databundel bij je provider hebt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:00:
[...]

Waarom zou dat aan de WiFi antennes van je iPhone moeten liggen? Die App's werken (ook) perfect over 4G/5G tenzij je geen databundel bij je provider hebt.
Ik gebruik die apps verder niet maar valt mij wel op dat ik hier in de regio (stad in de randstad) vrijwel geen 4/5G bereik heb op het moment dat ik supermarkten in stap.

Zou mij verbazen als dat toeval is of aan de iPhone ligt. Kan mij voorstellen dat je daarom graag wifi gebruikt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Donstil schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:32:
[...]

Ik gebruik die apps verder niet maar valt mij wel op dat ik hier in de regio (stad in de randstad) vrijwel geen 4/5G bereik heb op het moment dat ik supermarkten in stap.

Zou mij verbazen als dat toeval is of aan de iPhone ligt. Kan mij voorstellen dat je daarom graag wifi gebruikt.
Exact de reactie waar ik ergens al op hoopte :9

Dankzij het huidige stikstof beleid wordt alles (woningen en bedrijfspanden incl.) steeds beter thermisch geïsoleerd waardoor ook radiogolven steeds minder ver kunnen doordringen in (moderne / gemoderniseerde) panden.....

Wat je middels het (gasten) WiFi van zo'n winkel vervolgens doet is firewall technisch eigenlijk een 'inside-in verzoek' via de 'buitenkant'...... En dus security-wise een No-Go :P

VoLTe FTW >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:41:
[...]

Dankzij het stikstof beleid wordt alles (woningen en bedrijfspanden incl.) steeds beter thermisch geïsoleerd waardoor ook radiogolven steeds minder ver kunnen doordringen in (moderne) panden.....
Nah denk niet dat het stikstof beleid hier iets mee van doen heeft eigenlijk, isolatie kan een ding zijn maar ken ook voorbeelden waar dat niet zo is en bijvoorbeeld het bereik in het winkelcentrum zelf goed is maar in de AH ineens heel slecht.

Sta ik in de slijter ernaast is er niets aan de hand, schuif ik een winkel op is mijn volle bereik ineens foetsie.

Ik zet mijn aluminium hoedje even op en vind dat dan daarna verdacht :P
[...]
Wat je middels het (gasten) WiFi van zo'n winkel vervolgens doet is firewall technisch eigenlijk een 'inside-in verzoek' via de 'buitenkant'...... En dus security-wise een No-Go :P
Ooh eens. No way dat ik op dergelijke netwerken ga met mijn toestel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

Barrycade

Through the...

De AH app wil alleen scannen als je op het locale Wifi zit toch? Dat is het probleem van TS.

Apple is wat panisch voor onbeveiligde wifi verbindingen. Die klappen er bij mijn dochters Apple ook altijd uit.

Dus verbind m eens echt met dat KPN netwerk bij AH? Dus via de login pagina. In een Android onthoudt de telefoon dit, wellicht bij Apple niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-09 11:04
[...]

Dankzij het huidige stikstof beleid wordt alles (woningen en bedrijfspanden incl.) steeds beter thermisch geïsoleerd waardoor ook radiogolven steeds minder ver kunnen doordringen in (moderne / gemoderniseerde) panden.....

VoLTe FTW >:)
Als ik op inside-in verzoek google krijg ik Derksen…die hoef ik inderdaad niet in mijn netwerk.

https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8
Will_M schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:00:
[...]

Zonder gebruik van hun eigen WiFi netwerk kan je de app niet gebruiken om boodschappen te scannen. 4/5g kan je daar niet voor gebruiken in de winkel.
Barrycade schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:47:
De AH app wil alleen scannen als je op het locale Wifi zit toch? Dat is het probleem van TS.

Apple is wat panisch voor onbeveiligde wifi verbindingen. Die klappen er bij mijn dochters Apple ook altijd uit.

Dus verbind m eens echt met dat KPN netwerk bij AH? Dus via de login pagina. In een Android onthoudt de telefoon dit, wellicht bij Apple niet.
Interessante tip! Ga ik eens proberen!
Pagina: 1