Maximum vermogen per groep?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambikoe
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09-2024
Hallo,

Weet iemand wat het maximum vermogen/wattage is dat door onderstaande groepen/zekering mag lopen? (zie foto). Klopt het dat er max. 220 volt x 20A = 4400 Watt door deze groepen mag lopen? Mijn kennis van elektriciteit is nihil.

Ik zou graag een nieuwe oven met een max. vermogen van 3490 Watt aansluiten op de groep 'werktafel rechts', waar momenteel ook de koelkast op is aangesloten (en niets anders).

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RQCd7gP/1000002481-1.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
Da moet op zich wel willen. Gaat het om België (gezien de 20A groepen)? Wel handig om te vermelden aangezien er soms aardige verschillen zitten tussen de Nederlandse en Belgische installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambikoe
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09-2024
Het is idd een woning in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 21:26

Ligone

Moeha!

Dat kan, en het is 230x20 dus 4600 watt! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04
Let wel op, volgens de nieuwe AREI regels moeten toestellen met vermogen boven 2000W een eigen kring krijgen. Toe te passen bij aanpassingen aan de electriciteit, dus wellicht kan je er nog even onderuit, maar als je al een aparte kabel kan voorzien naar dat kastje kan je er gemakkelijk een aparte kring in bijmaken.
(Ik had zo jaren de hele keuken op een onderverdeler die gevoed werd door zekering van 25A, met 6 kringen zodat alles apart aangesloten was. Als er iets fout ging op een kring, dan bleven de andere kringen actief, handig voor koelkast en diepvries. Er zaten stopcontacten zonder aarding, dus nieuwe stopcontacten en tijdelijk zo uitgevoerd; die keuken is ondertussen weg en herbouwd.)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.