Best Buy Guides worden niet mee weergegeven met reviews?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:42
Is het gekend/geweten dat BBG's niet weergegeven worden in de lijst met reviews of bij de product pagina?
Is dat de bedoeling?

Als ik het mij goed herinner werden vroeger de BBG's ook opgehaald als "te showen item" als je een productkaart opende.

uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thgQzqU6_qwmravVyZjTz_qGcd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycmecbnXZuhMVWAEZmZ1zstf.png?f=fotoalbum_large

Is het ook niet makkelijker/UX wijs fijner als je in de BBG op de producten kan klikken en direct naar de product pagina kan gaan?

Zie hieronder, er is dus geen enkel kopje of linkje of afbeelding waar je op kan klikken die je naar de productpagina zou kunnen brengen terwijl we eerder al wel eens vastgesteld hebben dat de kracht van T.net in de ijzersterke PW ligt en de verbinding daar naar.

Er staat wel een blauw linkje met prijzen maar ik ga systematisch altijd op het kopje zoeken naar de link. De afbeelding zou dan mijn tweede hover om te kijken of er een link is en dan pas later zou ik naar de prijzen gaan. Te meer ook omdat de blauwe knop de aandacht eerst opeist maar die gaat dan rechtstreeks naar de shop die op dat moment goed geprijsd staat. Mijn wireframe werkt dan "anders".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Obut-J6kf76tcSLB9nS1Bdlwkqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jAdlB8w95bounCNJ5mryDyi1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door HyperBart op 20-11-2023 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik heb je topic verplaatst naar Mooie features :)
HyperBart schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:23:
Is het gekend/geweten dat BBG's niet weergegeven worden in de lijst met reviews of bij de product pagina?
Is dat de bedoeling?
Ja, en ja.
Is het ook niet makkelijker/UX wijs fijner als je in de BBG op de producten kan klikken en direct naar de product pagina kan gaan?
En nog een keer ja ;)

Het eerste wat je noemt zien we als onderdeel van een groter project, namelijk de vernieuwing van BBG's. Daar werken we al een tijdje stapsgewijs aan, maar aan deze specifieke wens zijn we nog niet toegekomen. Je tweede suggestie beschrijft een behoefte die we onlangs ook hebben gezien in een usability test. Binnenkort willen we hiermee experimenteren in een A/B-test, wordt dus vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
@jelle.
Ahja, kijk voila zo snel kan het gaan :D

Weet jij toevallig wat de reden is dat die items niet meer meegegeven worden vs de huidige uitdaging om die snel tevoorschijn te toveren?

Voor het 2de punt, hoe gaat dat er uit zien?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
HyperBart schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:10:
@jelle.
Ahja, kijk voila zo snel kan het gaan :D

Weet jij toevallig wat de reden is dat die items niet meer meegegeven worden vs de huidige uitdaging om die snel tevoorschijn te toveren?
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met dat de items niet meer meegegeven worden. Best Buy Guides hebben nooit in het Reviews-tabblad van een product gestaan. De scorekaarten van reviews verschijnen daar wel, zie bijvoorbeeld uitvoering: Samsung Galaxy A14 5G, 4GB ram, 64GB opslag Zwart. Daarnaast kan het zijn dat er redactionele artikelen gekoppeld zijn aan een product. In het voorbeeld van de Galaxy A14 zie je rechts een link naar de Smartphone Best Buy Guide. Dat er bij uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB geen verwijzing staat, is simpelweg omdat dit product niet aan het artikel gekoppeld is. Dat is een (al dan niet bewuste) keuze van de redacteur, in dit geval @willemdemoor :)
Voor het 2de punt, hoe gaat dat er uit zien?
Dat hebben we nog niet helemaal uitgewerkt, maar in de test zagen we aan aantal gebruikers die hadden verwacht dat de specificaties klikbaar zijn, net als in de Pricewatch.

• HyperBart
jelle. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:37:
[...]

Ik weet niet zeker wat je bedoelt met dat de items niet meer meegegeven worden. Best Buy Guides hebben nooit in het Reviews-tabblad van een product gestaan.
Ah, ok, dat is dan toch niet het geval geweest. Ik dacht dat dat vroeger wel het geval was.

Ik vind het namelijk heel handig dat als ik een review of een product tegenkom ik snel mijn geheugen kan ondersteunen omdat ik vaak wel nog ergens herinner "die heb ik een vergelijkende situatie ergens zien voorbij komen op Tweakers".
De scorekaarten van reviews verschijnen daar wel, zie bijvoorbeeld uitvoering: Samsung Galaxy A14 5G, 4GB ram, 64GB opslag Zwart. Daarnaast kan het zijn dat er redactionele artikelen gekoppeld zijn aan een product. In het voorbeeld van de Galaxy A14 zie je rechts een link naar de Smartphone Best Buy Guide. Dat er bij uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB geen verwijzing staat, is simpelweg omdat dit product niet aan het artikel gekoppeld is. Dat is een (al dan niet bewuste) keuze van de redacteur, in dit geval @willemdemoor :)
Je kan je dus eigenlijk ook de vraag stellen of je die relaties niet automatisch moet leggen als een redacteur er naar ref't in een artikel? Wat mij betreft is het antwoord daar ja op, zeker als het het product in de kern besproken wordt. Misschien niet als het vergeleken wordt (bv. historisch omdat je daar test-data van hebt) met een nieuw product.
[...]

Dat hebben we nog niet helemaal uitgewerkt, maar in de test zagen we aan aantal gebruikers die hadden verwacht dat de specificaties klikbaar zijn, net als in de Pricewatch.
(y)