Sony XR-77A84L springt spontaan aan.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rien01
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-01-2024
Mijn vraag
Is er iemand bekent met het probleem dat de Sony TV type XR-77A84L spontaan aan gaat zonder dat er iemand in de buurt is? Bij mij gebeurd dit s' nachts. Heeft iemand hier een een oplossing voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik, v6.7283

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, aansluitingen bekeken, afstandbediening s' nachts in een kast opbergen, TV in de veilige modus opgestart, laatste update toegepast. Gaat soms weken goed dan ineens gebeurd het weer een keer, dan weer dagen goed, en daar weer een keer. Is geen pijl op te trekken. Wanneer een weekend weg zet ik alles stroomloos met gevolgd dat toestel hierna helemaal opnieuw moet woren ingesteld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

Simkin

Bzzzzz

Vermoedelijk gebeurt dit door 1 van je randapparatuur die met je TV zijn verbonden via HDMI. Denk aan mediastreamers, digitale ontvangers, ... Deze wakker wordt commandos worden via het CEC protocol over de HDMI verbinding naar je TV gestuurd. Stap 1 is uitvogelen welk apparaat de TV wakker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:48
Bij mij zit de hele media groep op 1 klikaanklinuit.
Als ik ga slapen, gaat alles uit met 1 klik.
Zo heb ik ook heel sluipverbruik van mediaspelers, TV setupbox etc etc.
De TV kan ook niet aangaan, als er geen stroom op staat.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bijzonder slecht idee. Haal een OLED-televisie nooit maar dan ook nooit 's nachts van de stroom af. Het is essentieel dat de televisie 's nachts zijn onderhoud kan uitvoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door dmantione op 20-11-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb deze tv ook en ik herken het niet. Staat er geen timer/alarm aan op de tv. Als ik menu op vraag en onder in de balk naar rechts scrol kom ik dat tegen. Echter nooit op geklikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:57
Op welke ingang start de TV op dan? Cable, of een HDMI apparaat?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:51
dmantione schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:58:
Bijzonder slecht idee. Haal een OLED-televisie nooit maar dan ook nooit 's nachts van de stroom af. Het is essentieel dat de televisie 's nachts zijn onderhoud kan uitvoeren.
Aha, misschien is dit dan ook gelijk het probleem dat de TS heeft?
https://www.sony.com/electronics/support/articles/00173467
https://www.sony.com/electronics/support/articles/00172424
@rien01 Zie je ook een witte lijn zoals aangegeven in de bovenstaande artikelen van Sony?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk het niet, van incidenteel een weekeinde weg gaat de televisie niet structureel achterlopen op zijn onderhoudsschema, dat haalt hij dan wel in. De problemen ontstaan als een televisie urenlang hard gewerkt heeft, dan 's nachts geen onderhoud kan plegen en dan de volgende dag weer direct urenlang arbeid moet verrichten. Grofweg is voor iedere 4 uur kijken 30 minuten zelfonderhoud nodig. Dat is dus niet veel, maar je komt er niet mee weg om de televisie een half uurtje per dag standby te zetten, want de televisie heeft zijn eigen ideeën over wanneer de onderhoudsprocedure wordt uitgevoerd.
Pagina: 1