Eindelijk een concept case gevonden. En nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Ik wil al een tijdje een nieuwe build maken. Alleen de case waar alles in moet wil ik nu eens wallmounted maken.
Nou heb ik al wat rond gezocht, maar wallmounted betekend voor zover ik kon vinden, standaard kast+ muurbeugel.

En toen kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkzP0v3F7YaEFsDTWT3b2FXH634=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d33jQMc4tab8wYYVqbneuKN5.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik zoek, zo ziet een wallmounted kast er altijd uit in mijn gedachten! Hoeft zelfs niet eens transparant te zijn. Gewoon een platte bak langs de muur en lucht er door heen pompen.

Ik ben zoiets nog niet kant en klaar tegen gekomen.
Of bestaat zoiets toch al kant en klaar?

Als dat niet zo is, ik ben best handig, heb alleen geen toegang tot 3d printers of een mogelijkheid om aluminium te zetten. Dus uit welke materialen zou je zoiets dan gaan bouwen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik denk dat dit zo'n reclame/prijslijst bord is wat je veelal in de horeca kunt vinden. Dan zit aan de voorkant een witte plaat en in de bak een paar TL buizen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01
Komt een 19" kast op z'n kant niet al een heel eind in de buurt?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
Interessant idee.
Alleen vraag ik mij af of deze dingen ook dik genoeg zijn om fans in te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerCarlo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 12:03
Als er een moederbord en voeding in kan, dan lukt een fan ook wel lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Cheezus

Luiaard

En als je gewoon een platte desktop case neemt (zoiets: https://www.fractal-desig.../cases/ridge/ridge/black/), de bodem tegen de muur schroeft en dan je hardware erin plaatst?

edit: met de voet eraan in desktop stand hoef je hem niet eens aan de muur te schroeven, een paar haakjes zijn genoeg om hem op te hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Cheezus op 21-11-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
Cheezus schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:01:
En als je gewoon een platte desktop case neemt (zoiets: https://www.fractal-desig.../cases/ridge/ridge/black/), de bodem tegen de muur schroeft en dan je hardware erin plaatst?

edit: met de voet eraan in desktop stand hoef je hem niet eens aan de muur te schroeven, een paar haakjes zijn genoeg om hem op te hangen.
Das wel een mooie, die ga ik ff op het wensenlijstje zetten. Later eens even verder in duiken. Thnx.

Ik hoop dat nog meer mensen soortgelijke kasten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Cheezus

Luiaard

Gelukkig hebben we een pricewatch op tweakers. Je kunt natuurlijk ook zelf even spelen met de filters (voornamelijk kastbreedte) om een alternatief te vinden die jouw aanspreekt..

• BenVenNL
Cheezus schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:55:
Gelukkig hebben we een pricewatch op tweakers. Je kunt natuurlijk ook zelf even spelen met de filters (voornamelijk kastbreedte) om een alternatief te vinden die jouw aanspreekt..
Dat heb ik intussen gedaan maar jouw voorbeeld is eigenlijk ook de enige welke een beetje lijkt op wat ik zoek.

Heb intussen een unboxing bekeken op Youtube, maar het is mij te veel proppen in die case ben ik bang.

• memphis

memphis

Je kunt ook een plaatje aluminium regelen en uittekenen hoe te knippen en te buigen. Je zou daarvoor ook een bedrijf kunnen benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 16:13
uitvoering: Thermaltake Core P5 Tempered Glass Edition

Volgens mij kun je deze wallmounten?

• BenVenNL
Deze had ik ook al gevonden. Witte uitvoering dan. Op zich was deze wel aardig maar ik geef geen zier om al dat glas. Daarnaast dus het geval, normale tower afmeting + muurbeugel, welke mij uiteindelijk er toe dreef op dit forum eens te gaan navragen.
Pagina: 1