Toon posts:

Muis en toetsenbord in Linux...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1.) Laatst ging ik m'n linux, SuSE 7.1, weer es opnieuw installeren, maar mijn muis deed het ineens niet meer tijdens de installatie. Bij vorige installaties had ie nooit problemen met die muis.
Je krijgt wel gewoon een muispijltje enzo maar als je dan je muis aanraakt, vliegt ie meteen buiten beeld...naja dan maar alleen met toetsenbord installeren.
Na installatie in XF86Config m'n protocol veranderd van PS/2 naar IMPS/2 en hij doet het weer gewoon...

iemand die het probleem kent?

2.) Nu m'n toetsenbord (ps/2)...
Ik heb et af en toe dat m'n toetsenbord niet meer werkt zodra ik X opgestart heb...als ik dan uitlog en weer inlog doet ie het wel weer gewoon...hier heeft ie ook nog nooit las van gehad...

iemand die DIT probleem kent?

Grtz! ;)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 06 september 2001 13:08 schreef Tux_NL het volgende:
1.) Laatst ging ik m'n linux, SuSE 7.1, weer es opnieuw installeren, maar mijn muis deed het ineens niet meer tijdens de installatie. Bij vorige installaties had ie nooit problemen met die muis.
Je krijgt wel gewoon een muispijltje enzo maar als je dan je muis aanraakt, vliegt ie meteen buiten beeld...naja dan maar alleen met toetsenbord installeren.
Na installatie in XF86Config m'n protocol veranderd van PS/2 naar IMPS/2 en hij doet het weer gewoon...

iemand die het probleem kent?
Eigenlijk heb je je eigen vraag al beantwoord, denk ik. Op de een of andere manier detecteert hij dus het protocol verkeerd.
2.) Nu m'n toetsenbord (ps/2)...
Ik heb et af en toe dat m'n toetsenbord niet meer werkt zodra ik X opgestart heb...als ik dan uitlog en weer inlog doet ie het wel weer gewoon...hier heeft ie ook nog nooit las van gehad...

iemand die DIT probleem kent?
Ik zou zeggen, graaf eens in je XF86Config(-4) rond naar je keyboardinstellingen... Misschien staat hij in de globale configfile (ergens in /etc/X11R6 waarschijnlijk) anders ingesteld dan in je persoonlijke configfile (in je home dir).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

lees de man van imwheel is...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 07 september 2001 10:18 schreef compukid het volgende:
lees de man van imwheel is...
imwheel heb je over het algemeen helemaal niet nodig. Gewoon protocol op imps/2 zetten en zaxismapping op "4 5".

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.