Alle USB C poorten Macbook pro (2022) werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 15:43
Mijn vraag
-Ik had issues met het verbinden van mijn randapparatuur op mijn Macbook Pro (M1 pro). Mijn setup is een Dell U3818DW monitor, met daarin allerlei accesoires zoals logitech unifying controller, webcam, mic. Eerst had ik al problemen dat webcam niet werd herkend. Na nieuwe USB C 4 kabel tussen de mac en de monitor leek dat effe beter (voor een paar dagen). Nu krijg ik niks meer aangesloten op alle 3 de USB c poorten. Ook laad de mac niet meer op via die poorten als ik hem aan de monitor hang. Iemand een idee hoe dit op te lossen en of het iets met de hardware is? Is een beetje ontstaan rondom Sonoma upgrade, maar kan ook toeval zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Niks speciaals.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Herstarten
-Andere kabels (zowel brand new USB C 4 en USB C 3.2 kabel)
-SMC resetten (simpelweg herstarten doet dat bij Apple Silicon)
-NVRAM resetten (krijg geen visuele bevestiging maar herstarten met option+cmd+p+r
-Apple diagnostics (alles is ok)

Iemand vergelijkbaar issue gevonden?

Joost de Vries

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
Oh update ik had nog een paar jaar oude usb c hub liggen van een eerdere Lenovo laptop die ik heb gehad. Alles wat ik daar in stop werkt wel... Ik snap niet zo goed waarom dit wel werkt, maar geeft dit nog niet info die nuttig is wellicht...?

Joost de Vries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:54

BCC

Is de monitor niet gewoon stuk ? Wat gebeurt er als je er een andere laptop aan hangt ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
Nee die doet het ook wel met andere apparaten inderdaad. Ik kreeg net geen enkel apparaat gekoppeld via USB C poort.
Maar gek genoeg probeer ik het vanmiddag nog eens en out of the blue werkt het ineens weer. Komt wel overeen met het instabiele gedrag wat ik al langer zie. Enig idee hoe dit nou zo kan? Moet dus toch wel iets qua software zijn...

Joost de Vries

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hardwaredefecten hoeven zich eveneens niet per se constant te manifesteren. Ik zou dat dan ook niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:54

BCC

Dan zou ik de hardware test eens draaien van je macbook (Command-D) tijdens het opstarten.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
Ja die leverde dus niks op. Ik ben even gedoken in de monitor, op aangeven van @Commendatore en ik lees wel vrij veel berichten dat de u3818dw van dell en een macbook geen gelukkig huwelijk zijn. Misschien toch maar eens kijken of ik niet met een (extra) docking station/hub moet gaan werken.

Joost de Vries

Pagina: 1