Waar op letten voor stabiel draadloos toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-05 20:53
Beste allen,

Ik zoek een draadloos toetsenbord. Niet van Logitech omdat die niets hebben wat ik zoek.

Mijn vroegere draadloze Logitech toetsenborden hadden altijd connectie, zelfs in de bios (Ik dacht dat dat de K270 en aanverwante waren).

Nu vreemd gegaan met een draadloze mechanische maar geen succes wegens onstabiele verbinding. Deze al een jaar bedraad aangesloten.

Weet iemand waarom Logitech toetsenborden zo stabiel waren dat ik er geen omkijken naar had? Die stabiele verbinding zonder omkijken zoek ik echt. Wat maakt het ene toetsenbord stabieler dan de ander?

Ik vraag geen koopadvies maar ik ga dit keer voor een vlak toetsenbord dat niet mechanisch is. Even voor de duidelijkheid.

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, merci alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Hemels op 20-11-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-07 20:30
Ik heb sinds een aantal maanden een Keychron K3.
Eigenlijk totaal geen problemen met de verbinding.
Ik heb wel de "auto sleep" / powersave uitgezet, want zo'n ding is super irritant.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 20:04
Die toetsenborden zijn allemaal 2.4 ghz. Een band die tegenwoordig erg vervuild is.

Ik had eerst juist problemen met de unifying receiver, totdat ik deze voor in de pc stak ipv achter verstopt tussen de bende kabels en vlak bij de wifi module.

Daarnaast heb ik de de xbox receiver zitten (ook 2.4ghz) en als ik mijn xbox controller aan zet, dan hapert m'n muis wat.

Positie ten opzichte van andere 2.4ghz bronnen is dus erg belangrijk. Mogelijk zou je een usb verlengsnoertje kunnen gebruiken om de ontvanger op een gunstigere plek te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Zelfs de bluetooth-dongle met ductape onder mijn bureau werkt niet goed bij mij - al moet ik zeggen dat je tip een goeie is..

[ Voor 10% gewijzigd door Hemels op 20-11-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Bluetooth werkt ook gewoon niet in je bios, heeft niets met stabiel of onstabiel te maken maar Bluetooth muizen/toetsenborden werken pas in je OS.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
sapphire schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:42:
Bluetooth werkt ook gewoon niet in je bios, heeft niets met stabiel of onstabiel te maken maar Bluetooth muizen/toetsenborden werken pas in je OS.
Verkeerd benoemd. My bad; Ik was door problemen in een blauw scherm waar ik keuzes moest maken en mijn toetsenbord deed het niet. Das was echt nieuw voor mij; nooit gehad met mijn eerdere Logitech's. Ook tijdens mijn Windows installatie had ik geen werkend toetsenbord om keuzes te kunnen aangeven

Thanks, je hebt gelijk. Alhoewel je reply definitely 100% on topic is (y) focus ik deze thread liefst op een oplossing - anders drijft het af van mijn doel om er iets op te vinden.. Al denk ik helaas dat er geen oplossing is.

Mogelijk dat het aan mijn nieuwe woonomgeving ligt - een druk bewoond kruispunt in de stad - dat bedenk ik mij nu. Waar zo'n post niet goed voor is :)

Ik denk dat ik de boel gewoon bedraad houd. Misschien dat ik een goedkoop ander draadloos toetsenbord een keer probeer..

[ Voor 7% gewijzigd door Hemels op 20-11-2023 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Hemels schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:36:
[...]

Verkeerd benoemd. My bad; Ik was door problemen in een blauw scherm waar ik keuzes moest maken en mijn toetsenbord deed het niet. Das was echt nieuw voor mij; nooit gehad met mijn eerdere Logitech's. Ook tijdens mijn Windows installatie had ik geen werkend toetsenbord om keuzes te kunnen aangeven

Thanks, je hebt gelijk. Alhoewel je reply definitely 100% on topic is (y) focus ik deze thread liefst op een oplossing - anders drijft het af van mijn doel om er iets op te vinden.. Al denk ik helaas dat er geen oplossing is.

Mogelijk dat het aan mijn nieuwe woonomgeving ligt - een druk bewoond kruispunt in de stad - dat bedenk ik mij nu. Waar zo'n post niet goed voor is :)

Ik denk dat ik de boel gewoon bedraad houd. Misschien dat ik een goedkoop ander draadloos toetsenbord een keer probeer..
Nouja de oplossing ligt ook deels in het begrijpen van het probleem. Bluetooth is geen inherent heel instabiele verbinding maar werkt zoals gezegd dus alleen binnen een OS, in de UEFI (bios), tijdens de installatie van een OS, ect werkt het nog niet omdat er geen verbinding is opgezet tussen PC en apparaat.

Ja oude Logitech setje maakt gebruik van een losse tranciever. Die zegt tegen de PC gewoon dat er een toetsenbord/muis is aangesloten en regelt zelf de verbinding naar het apparaat, wat of welke dat ook zijn.
Dat werkt dus OS onafhankelijk en dus ook in de UEFI en tijdens de installatie van een OS :)

Die Logitech trancievers, en vrijwel elke ander merk, Bluetooth, deel van de wifi werken allemaal op 2,4Ghz dus die band is gewoon mega druk en vervuild wat niet helpt.
Dus vrijwel alles wat je koopt heeft daar mee te maken (logitech (Unifying, Bolt, Lightspeed), Razer, Corsair, algemeen Bluetooth, ect.).

Wat ook nog uitmaakt is of je naast het stickje een USB3 kabel hebt liggen, die kunnen ook storing geven als ze vlakbij liggen (en in gebruik zijn).

Het beste werkt het door zo'n tranciever in een directe zichtlijn met het apparaat te hebben. Hang er een kabel aan en plak het achter een monitor, bureaurand, PC en laat het kopje nét uitsteken en dan werkt het goed en stabiel naar mijn ervaring.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Ah, dus als ik mijn toetsenbord wil gebruiken tijdens installatie en in de bios dan moet ik erop letten dat ik een toetsenbord met losse transceiver aanschaf, begrijp ik. Cool, daar had ik niet bij stilgestaan. Maar goeie tip!

Misschien dat ik ooit nog eens draadloos bordje probeer...
Thanks Sapphire, goed antwoord :)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Gewoon eentje met draad kopen. Geen gedoe met batterijen opladen of verloren verbindingen. En als je PC op een vaste plek staat, waarom dan nog draadloos kopen?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-07 22:10
Bij losse 2.4ghz dongle hielp het mij om hem in een usb 2.0 verlenging te doen, usb 3.0 gaf issues.
Pagina: 1