Toon posts:

P3 500/512/2.0v doet het niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Asus P2bf bordje met de nieuwste biosupdate (b2f113)
Multiplier op 5x en fsb op 100.
Bios op default cmos.
Cooler draait ook niet maar doet het wel op zelfde bord bij mijn buurman dus cooler is niet stuk
Wanneer ik de org P2/350 in het bord plaats en multiplier op 3.5 draait mijn systeem als een zonnetje.
Ik ga er niet vanuit dat de proc stuk is, dus het zou kunnen zijn dat ik iets in de bios moet veranderen.

Ik wacht af

Mike :Z

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Misschien is de CPU wel kapot ??

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 12:59 schreef Wierdo_NL het volgende:
Misschien is de CPU wel kapot ??
dan zou mijn cooler in ieder geval wel moeten draaie en dat doettie ook nie

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat moet niet.
stel, je zet je PC aan zonder CPU erin, maar met de cooler aangesloten... dan is er grote kans dat de cooler het ook niet doet hoor :)
anywayz, als je CPU dus kapot is, heb je dus best kans dat je cooler niet wil draaien!
Btw, als de CPU niet kapot is lijkt mij de enige oplossing: probeer eens met het voltage te stoeien (volgens mij draait zo'n P3 standaard op 2.0V, maar goed ...)
Afbeeldingslocatie: http://www.gigaparts.nl/t-net/rook.gif

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

heb je de jumpers voor de CPU/voltage al gecheckt? dit zal helpen mijns inziens ;)

(lichtblauw blokje met witte jumpertjes)

edit:

net te laat :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 14:35 schreef robgee het volgende:
heb je de jumpers voor de CPU/voltage al gecheckt? dit zal helpen mijns inziens ;)

(lichtblauw blokje met witte jumpertjes)

edit:

net te laat :)
kunt volgens mij voltage op dit bord niet aanpassen of wel soms ???

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Op de P2B kan je de voltage alvast niet regelen; de CPU geeft aan welke voltage die wil.

Waarom het niet werkt? Ik heb af en toe hetzelfde als ik de CPU verwissel (of er 's uithaal). Je moet de CPU eruit halen, en de DIMM's er ook afsleuren. Vervolgens de CPU goed terugstampen en daarna pas de DIMM's op hun juiste plek plakken, dan werkt het terug!

Vraag mij niet wat de logica daarachter is, heb dat alleen ondervonden door trial-and-error.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Pagina: 1