Msi RTX 4080 Suprim X power cable goed geconnecteerd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-04 20:14
Heb dit weekend mijn PC samen gesteld en vroeg mij af of die connector nu er goed in zit en of de power cable die zo hangt niet voor problemen zorgt.

Mij lijkt het dat die er wel helemaal goed in zit (behuizing connector is helemaal afgesloten zeg maar) en de draden buigen niet te hard door maar toch ik vraag het liefst even omdat ik toch posts heb gezien waar bij die connectoren smelten bij hoge load.

Source foto's => https://www.reddit.com/r/...080_suprim_x_power_cable/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:06
Hoe zit ie vooral met het sidepanel erop, zit het an strak tegen het glas bv. daar zou ik vooral na kijken. buiging van de kabel lijkt ok te zijn op de foto te zien

En zit de kabel ver genoeg in de connector op de kaart

Het is trouwens nog geen garantie dat je geen problemen krijgt ,als ik bv c zie op you tube bij iemand die bv gpu's repareerd, dan komen daar genoeg 4090 kaarten binnen met gesmolten connector.

Die connector is gewoon een drama vind ik

Ik heb zelf overgens een msi suprim 4090

Zie hier bv,bij ongeveer 2 minuten laat ie zien hoeveel hij er heeft liggen in de repair shop op dat moment :X :

YouTube: Three 4090 Melted Connectors. This is Toxic.

En ja ik zou echt die bijgeleverde gpu standaard gebruiken, je zal niet de eerste zijn bij wie de gpu printplaat scheurt onder het gewicht van deze kaarten.

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:48
Volgens mij heeft de 4080 niet zo'n last van een smeltende connector. Heb die van mij sinds release. (4080 Suprim X) en gelukkig nog geen brand gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04 23:29
Bennemans360 schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:28:
Heb dit weekend mijn PC samen gesteld en vroeg mij af of die connector nu er goed in zit en of de power cable die zo hangt niet voor problemen zorgt.

Mij lijkt het dat die er wel helemaal goed in zit (behuizing connector is helemaal afgesloten zeg maar) en de draden buigen niet te hard door maar toch ik vraag het liefst even omdat ik toch posts heb gezien waar bij die connectoren smelten bij hoge load.

Source foto's => https://www.reddit.com/r/...080_suprim_x_power_cable/
Als ie er niet goed in zit, start je pc niet op en blijft ie booten. (spreek helaas uit ervaring - geen blijvende problemen van gehad overigens). Anders dan dat is het idd vooral zorgen dat ie niet veel buigt door kast zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Ok top bedankt! Ik heb overigs ook nog de kabel een beetje kunnen ondersteunen zodat die nog rechten in de connector verloopt en er zeker geen buiging-stress op de connector zit. :) Zelfs dan komt ook de draad niet tegen het glas.

Ja ik moet naar een andere GPU stand zoeken denk ik. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:06
Als je lego hebt, kan je van lego ook een onopvallende maken, geen gein werkt perfect, die er standaard bij zit is nogal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
freaky35 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:46:
Als je lego hebt, kan je van lego ook een onopvallende maken, geen gein werkt perfect, die er standaard bij zit is nogal groot.
Haha ja mss moet ik dat doen inderdaad. :D
Pagina: 1