2 x office PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Het is afgelopen week echt een rampen week geweest, na een brand in ons kantoor is er een inbraak geweest.
De beveiliging werkte niet meer naar behoren en het dak was zwaar beschadigd.
Resultaat, diefstal van 2 kantoor pc's, incl toetsenborden, muizen en beeldschermen. Uit frustratie voor de lage buit hebben ze ook de laatste meubelen gesloopt.
De rest van het pand was gelukkig nog wel goed genoeg beveiligd, dus de schade valt mee, dataverlies is door een externe back-up. Wel vervelend want nu hebben we alleen wat laptops.
Dus tijd om snel nieuwe pc's aan te schaffen.
Ik zocht de bekende BGG's op deze website maar vondt voor kantoor pc's alleen dit topic, maar niet alle onderdelen zijn nog leverbaar.
Ik weet daarom ook niet of het verstandig is om met deze basis materialen verder tegaan.
Ik heb het wel geprobeerd:
review: Desktop Best Buy Guide - Mei 2022

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc's worden gebruikt voor e-mail en een online browser gebaseerde software. Waarbij het gebruik van 2 of later misschien zelfs 3 monitoren van +/- 27" wel noodzakelijk is

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop voor 500 euro per pc excl monitoren klaar te zijn, maar dit kan als het echt een verbetering is wel opgerekt worden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helaas hebben ze alleen de euro kabels laten hangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart die in ieder geval 2 schermen van 27" kunnen ondersteunen, blue tooth een vaste internetaansluiting en de nieuwste Windows. En dan zijn we er er wel, Wij houden er al bedrijf wel van om geen onnodige energie te verspillen, dus een extra investering in zuinigere onderdelen kan zeker.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut geen apple, verder is alles welkom.

Ga je overklokken?
Absoluut niet

Wat verwacht je van ons?
Het mag allemaal heel basic we gaan niet gamen, maken wel eens een simpele tekening met sketchup (of wellicht een beter 3d teken programma. Maar daar blijft het bij.
Ik vind vooral de voeding heel moeilijk, al de prijzen liggen enorm dicht bij elkaar en ik weet dus niet goed waar ik goed aan doe.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-12100 Tray€ 113,83€ 113,83
1MoederbordenGigabyte B660M DS3H DDR4€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenDeepCool Macube 110 Zwart€ 49,90€ 49,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 37,29€ 37,29
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 980 500GB€ 39,95€ 39,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,97

IS het de moeite waard om de 2 ontbrekende componenten erbij te zoeken of is de setup verouder en kanik beter een nieuwe samenstelling maken?

Alle reacties

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Zomaar iemand
  • Niet online
nee niet perse, maar is dit werkgeheugen niet heel klein?
Je hebt toch al 8gb nodig voor windows 11?
En 128 gb is ook wel heel weinig, maar die kan ik misschien dan vergroten.

Ik neem ook aan dat dit toestenbord er niet bij zit. En ik gewoon een qwerty gaan aansluiten.

Sorry ik was vergeten dat er wel blue tooth op moet zitten. Ander is draadloos muziek luisteren zo vervelend.

Misschien is dit dan een betere optie:
uitvoering: Lenovo ThinkCentre M70s (11EX000RMH, Qwerty toetsenbord)

Alleen geen foto van de achterzijde.

[ Voor 64% gewijzigd door Zomaar iemand op 20-11-2023 03:19 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zomaar iemand schreef op maandag 20 november 2023 @ 03:09:
nee niet perse, maar is dit werkgeheugen niet heel klein?
Je hebt toch al 8gb nodig voor windows 11?
En 128 gb is ook wel heel weinig, maar die kan ik misschien dan vergroten.
Het geheugen is inderdaad minimaal, maar voldoende voor wat simpel surfen en makkelijk uitbreidbaar (SODIMM).

De opslag is prima als je niet te veel hoeft te installeren.
Ik neem ook aan dat dit toestenbord er niet bij zit. En ik gewoon een qwerty gaan aansluiten.
Het ding komt met een (Qwertz...)toetsenbord en muis, maar die moet je meteen weggooien. Ik ben helemaal pro-duurzaam maar deze invoerapparaten hadden nooit gemaakt mogen worden, goedkope plastic zooi.
Sorry ik was vergeten dat er wel blue tooth op moet zitten. Ander is draadloos muziek luisteren zo vervelend.
Zit er volgens de specs op!
Misschien is dit dan een betere optie:
uitvoering: Lenovo ThinkCentre M70s (11EX000RMH, Qwerty toetsenbord)

Alleen geen foto van de achterzijde.
Die is wel wat ouder.

De M70Q-serie is zelf te configureren; webshops hebben vaak stapels liggen. Ik heb zelf een i7-12nogwat, en die kwam met 2x DisplayPort plus HDMI. Je kunt bij Lenovo ook kijken of je specs kunt vinden op het typenummer.

Voordeel is dat het één off-the-shelf, compact apparaat is, goedkoop, zuinig, met Windows Pro-licentie, en geen moeite kost qua installatie en garantie (itt losse onderdelen). Nadeel is dat het niet uitbreidbaar is (behalve RAM, opslag weet ik even niet).

Je kunt ook wachten tot er morgen andere reacties komen van zelfbouw-emthousiastelingen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2023 03:31 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Nou ik vind dit wel een hele goede optie, heel erg bedankt voor de genomen moeite!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je kunt eventueel nog die Lenovo vergelijken met concurrenten. Ik ben zelf erg tevreden over de Intel NUC bakjes. Voor een bedrijfsomgeving (hoe groot of klein ook) zou ik niet snel zelfbouw kiezen tenzij het specifieke zaken moet kunnen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Waarom zou je niet voor zelfbouw gaan?
Het is een tijdje geleden dat ik de vergelijkingen heb gedaan, maar met zelfbouw kun je wel betere componenten bij elkaar zoeken en is de prijs vaak ook wat lager.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zomaar iemand schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:26:
Waarom zou je niet voor zelfbouw gaan?
Het is een tijdje geleden dat ik de vergelijkingen heb gedaan, maar met zelfbouw kun je wel betere componenten bij elkaar zoeken en is de prijs vaak ook wat lager.
Garantie (één aanspreekpunt, hele apparaten op voorraad, geen gedoe met individuele onderdelen terugsturen)
Ondersteuning (één plek voor alle drivers/vragen)
Uniformiteit (medewerker erbij? Zelfde pc in één klik erbij)
Jouw tijd is ook niet gratis (montage en installatie kost al gauw een uur of twee)

Blijft trouwens vervelend dat je dit moet meemaken, sterkte.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 12:59

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zakelijke garantie en ondersteuning is inderdaad een belangrijk puntje. In aanvulling: diefstal? Zelfde PC zo weer besteld (scheelt nadenken)

Eigenlijk bieden alle "grote" aanbieders wel iets dat voldoet als kantoor-PC. Zolang je inderdaad even goed oplet of er inderdaad 3 monitoren (digitaal) kunnen worden aangestuurd (en dan gaat het met name om het aantal pixels, en of je voldoende kabels in de PC kunt prikken) zul je met de meeste opties van Dell, Lenovo etc. wel goed zitten.

• Zomaar iemand
  • Niet online
OK dank jullie wel. EIgenlijk dus dezelfde voordelen en nadelen als een laptop.
Zelf repareren gaat nml veel sneller.
Maar ik begrijp jullie punt. Ik ga zeker even kijken naar deze merken.

Dus beter voor een kant en klare pc gaan kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Zomaar iemand op 20-11-2023 18:14 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Even gewacht op de black friday, maar helaas voor dit soort systemen niet echt kortingen

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:25
Zomaar iemand schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:57:
Even gewacht op de black friday, maar helaas voor dit soort systemen niet echt kortingen
Ja hoor: Lenovo ThinkCentre M70q Gen 3 (11T300BLGE, Qwertz DE toetsenbord), enige nadeel is het Duitse toetsenbord, maar dat is voor weinig te vervangen: Logitech K120 (Qwerty NL)

• Zomaar iemand
  • Niet online
Zo duur was hij een week geleden ook ;-)

• martyw
Zomaar iemand schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:02:
Zo duur was hij een week geleden ook ;-)
O ja, ik zie nu de post hierboven ook :+
Maar voor 300 euro is dit een prima ding.

• Zomaar iemand
  • Niet online
ik mis alleen de 2de display port

• Zomaar iemand
  • Niet online
Deze is dan denk ik ook wel prima:

uitvoering: Lenovo ThinkCentre M70s (11EX000JMB)

• Zomaar iemand
  • Niet online
OW dat kende ik nog niet, nu hebben ze ook de monitoren meegenomen, dus kan ik daar meteen op letten
De pc die ik aangaf heeft 2 poorten en is maar een euro duurder. Of is deze pc een stuk ouder/slechter?

[ Voor 34% gewijzigd door Zomaar iemand op 24-11-2023 21:11 ]

• martyw
Zomaar iemand schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:10:
OW dat kende ik nog niet, nu hebben ze ook de monitoren meegenomen, dus kan ik daar meteen op letten
De pc die ik aangaf heeft 2 poorten en is maar een euro duurder. Of is deze pc een stuk ouder/slechter?
Paar generaties ouder, zal iets minder presteren, en iets minder lang meegaan qua support voor bijvoorbeeld toekomstige Windows versies.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:07
Zelfbouw is leuk voor de hobby maar bedrijfsmatig wil je een probleem met een machine volledig kunnen doorschuiven naar de leverancier zodat het hun probleem wordt.

Mocht je toch voor zelfbouw gaan en echt low budget willen dan kun je van één PC drie PC's maken door twee extra videokaarten in te steken en via PCI pass-through iedere videokaart aan een VM toe te wijzen. Windows met Hyper-V waarin de twee (extra) VM's draaien. Steek er 2 geheugenmodules van 16 GB voor een totaal van 32 GB, geef iedere machine 10 GB en je hebt drie prima functionerende machines.

Dit project is alleen geschikt voor de echte sleutelaars.

• Zomaar iemand
  • Niet online
martyw schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:17:
[...]

Paar generaties ouder, zal iets minder presteren, en iets minder lang meegaan qua support voor bijvoorbeeld toekomstige Windows versies.
Dan toch maar voor een nieuwere gaan, heb nou niet echt zin om op korte termijn weer pc's te moeten uitzoeken. Ik vind dit al een totale nachtmerrie.
Bedankt voor de opheldering.

• Zomaar iemand
  • Niet online
FrankHe schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:30:
Zelfbouw is leuk voor de hobby maar bedrijfsmatig wil je een probleem met een machine volledig kunnen doorschuiven naar de leverancier zodat het hun probleem wordt.
Ik zie het eigenlijk juist anders, bij zelfbouw kun je snel zelf wat fixen. Bij een complete pc ben je meteen dat hele ding kwijt en ben je totaal overgeleverd aan de service van een bedrijf.
Mocht je toch voor zelfbouw gaan en echt low budget willen dan kun je van één PC drie PC's maken door twee extra videokaarten in te steken en via PCI pass-through iedere videokaart aan een VM toe te wijzen. Windows met Hyper-V waarin de twee (extra) VM's draaien. Steek er 2 geheugenmodules van 16 GB voor een totaal van 32 GB, geef iedere machine 10 GB en je hebt drie prima functionerende machines.

Dit project is alleen geschikt voor de echte sleutelaars.
Dit is niet echt een oplossing voor ons. Geef liever wat meer uit, anders ben je bij uitval meteen alles kwijt.

Omdat er niet echt interessante aanbiedingen waren afgelopen weekend heb ik nog niets gekocht.
Eind volgende week is ons kantoor weer klaar. En zal ik toch een beslissing moeten maken.
Ik probeer uit te vinden hoe type nummers van Lenovo werken. Zit daar enige logica in?

Ik ben aan het vergelijken geslagen en heb me beperkt tot lenovo omdat deze ten opzichte van de andere wat goedkoper zijn. Ik heb dan gekeken naar pc's die het afgelopen jaar zijn uitgekomen, in ieder geval 2 display porten heeft en een bluetooth optie hebben.

Ik kom dan uit op deze vergelijking

https://tweakers.net/pric...;1983372;1917092;1983772/

En dan denk ik dat deze de beste uit het rijtje is:
uitvoering: Lenovo ThinkCentre M70q Gen 3 (11T300BLGE, Qwertz DE toetsenbord)

[ Voor 22% gewijzigd door Zomaar iemand op 30-11-2023 21:15 ]

• martyw
Dat denk ik ook, en als je er wat langer mee wilt doen zou ik er door de leverancier nog een 8GB RAM kitje bij laten plaatsen, tegenwoordig is 8GB al het minimum, 16GB is wat comfortabeler. Duur hoeft dat niet te zijn, waarschijnlijk voldoet iets als Crucial CT8G4SFRA32A

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 30-11-2023 21:54 ]

• FrankHe
Zomaar iemand schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:54:
[...]

Dit is niet echt een oplossing voor ons. Geef liever wat meer uit, anders ben je bij uitval meteen alles kwijt.

[...]

Ik ben aan het vergelijken geslagen en heb me beperkt tot lenovo omdat deze ten opzichte van de andere wat goedkoper zijn.

[...]
Wanneer je een beperkt budget hebt dan kun je ook prima naar tweedehands / refurbished hardware kijken. Dan heb je misschien niet het nieuwste van het nieuwste maar het zijn prima machines voor het geld dat je ervoor betaalt.

• Zomaar iemand
  • Niet online
martyw schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:53:
[...]

Dat denk ik ook, en als je er wat langer mee wilt doen zou ik er door de leverancier nog een 8GB RAM kitje bij laten plaatsen, tegenwoordig is 8GB al het minimum, 16GB is wat comfortabeler. Duur hoeft dat niet te zijn, waarschijnlijk voldoet iets als Crucial CT8G4SFRA32A
Bedankt voor de tip!

• Zomaar iemand
  • Niet online
FrankHe schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:41:
[...]

Wanneer je een beperkt budget hebt dan kun je ook prima naar tweedehands / refurbished hardware kijken. Dan heb je misschien niet het nieuwste van het nieuwste maar het zijn prima machines voor het geld dat je ervoor betaalt.
Nee liever geen tweedehands dan moet ik over een jaar weer een topic over dit openen ;-)
Ik wil best wat meer betalen, als het maar past bij de werkzaamheden

[ Voor 7% gewijzigd door Zomaar iemand op 02-12-2023 02:27 ]

• FrankHe
Zomaar iemand schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 02:26:
[...]

Nee liever geen tweedehands dan moet ik over een jaar weer een topic over dit openen ;-)
Ik wil best wat meer betalen, als het maar past bij de werkzaamheden
Kijkend naar de werkzaamheden heb je voor mijn gevoel geen bijzondere systeemspecificaties nodig, kijk welke hardware op dit moment beschikbaar en snel leverbaar is. Dubbele videouitgang is tegenwoordig vrij standaard en een onboard videochip is prima voor wat je gaat doen. Het kan niet moeilijk zijn een passend systeem te vinden. Dell, HP, Lenovo, noem maar op, er zijn meer dan genoeg opties.
Pagina: 1