3TB Hardeschijf backuppen naar Usenet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 00:13
YouTube: Backup your data on usenet for free (uBackup)

Ik kwam deze video tegen. Ik heb 2 hardeschijven van elk 3TB. Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met backuppen van 3TB aan files naar Usenet? Betreft geen gevoellige data. Dus wat mij betreft gewoon passwoord er op en backuppen? Anders moet ik namelijk zelf die extra Hd vrijhouden van 3TB welke ik anders weer voor iets anders zou kunnen benutten.

Zoja welke software gebruiken jullie hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het is zeker mogelijk, net als dat je in theorie een back-up kunt maken naar YouTube video's. Het is alleen niet praktisch, en met hoe nieuwsgroepen werken moet het ergens gehost worden.

Toen een of andere gierige Nederlander 12 jaar geleden deze video maakte was het nog normaal dat je internetprovider een gratis nieuwsserver had met redelijke retentie, maar nu kun je er gerust vanuit gaan dat je back-up binnen enkele dagen nergens meer te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 00:13
Oon schreef op maandag 20 november 2023 @ 00:38:
Het is zeker mogelijk, net als dat je in theorie een back-up kunt maken naar YouTube video's. Het is alleen niet praktisch, en met hoe nieuwsgroepen werken moet het ergens gehost worden.

Toen een of andere gierige Nederlander 12 jaar geleden deze video maakte was het nog normaal dat je internetprovider een gratis nieuwsserver had met redelijke retentie, maar nu kun je er gerust vanuit gaan dat je back-up binnen enkele dagen nergens meer te vinden is.
Ik heb SunnyUsenet. Maakt dit verschil? Volgens mij is er een behoorlijke retentie.

edit: 4100 Days retention , dat is ruim 11 jaar.

En als ik het dan encrypt met een password, en ook nog een winrar password erover. ?

[ Voor 8% gewijzigd door saken op 20-11-2023 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het kan, maar als je toch voor je Usenet betaalt om een backup te maken, kun je dan niet beter voor een backup service betalen?

Ongetwijfeld makkelijker en safer en zo lang je voor je backup dienst betaalt kun je backups van je data blijven maken en restoren.

Mijns inziens kun je er niet echt op vertrouwen dat jouw backups van 3 TB over 11 jaar nog op Usenet staan en terug te halen zijn.
Maar je mag gerust de proef op de som nemen en het proberen, het is jouw data :)
Ik kijk uit naar je forum post, dan. Tot over 11 jaar!