Fanatec DD2 met R2 Type-M: welke sturen passen hier op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Op dit moment is de Fanatac DD2 in de aanbieding voor € 799,95 https://fanatec.com/eu-en...ses/podium-wheel-base-dd2

Heb zelf geen ervaring met Fanatec of een ander systeem. Omdat ik Forza ben gaan spelen, lijkt het mij wel interessant om anders te gaan racen. Heb dit weekend van alles gelezen over Fanatac maar ik kom er niet helemaal uit.

Wanneer ik de DD2 koop welke sturen passen daar op? Er staat dat er een R2 Base-Side (Type-M) bij zit. Wat heb ik dan nog nodig om het stuur aan te sluiten? Zie bijvoorbeeld ook nog een QR2 Wheel-Side staan. Heb ik deze dan ook nog nodig?

Wie kan mij een beetje verder helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:55
Ja, je hebt een QR2 wheel-side nodig. Ik zou de middelste nemen (niet de lite in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04
Alle sturen passen daarop, maar als je de kracht wil gebruiken van een DD2 moet je bj clubsport of podium sturen kijken.
Als je op XBOX wilt spelen moet het stuur XBOX compatibel zijn, anders krijg je een PC only set.

Qua QR, idd een QR2 en daarvan de metalen 99 euro versie nemen idd. De QR2 light beperkt je tot 8Nm, net zoals de CSL sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
FastForwardNL schreef op maandag 20 november 2023 @ 06:52:
Ja, je hebt een QR2 wheel-side nodig. Ik zou de middelste nemen (niet de lite in ieder geval).
Helder. Als zat inderdaad ook al naar de middelste te kijken want de duurste hoeft niet en met de lite haal ik niet het maximale uit de DD2.
Engineer Stewie schreef op maandag 20 november 2023 @ 07:25:
Alle sturen passen daarop, maar als je de kracht wil gebruiken van een DD2 moet je bj clubsport of podium sturen kijken.
Als je op XBOX wilt spelen moet het stuur XBOX compatibel zijn, anders krijg je een PC only set.

Qua QR, idd een QR2 en daarvan de metalen 99 euro versie nemen idd. De QR2 light beperkt je tot 8Nm, net zoals de CSL sturen.
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Dat met de CSL sturen en de beperking in relatie met de DD2 had ik inderdaad niet zo gezien.

Dan is het alleen nu nog kijken wat mij een prettig stuur lijkt. De website van Fanatac zal ik in de gaten houden deze Black Friday dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Radical1980 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:58:
[...]
Helder. Als zat inderdaad ook al naar de middelste te kijken want de duurste hoeft niet en met de lite haal ik niet het maximale uit de DD2.

[...]
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Dat met de CSL sturen en de beperking in relatie met de DD2 had ik inderdaad niet zo gezien.

Dan is het alleen nu nog kijken wat mij een prettig stuur lijkt. De website van Fanatac zal ik in de gaten houden deze Black Friday dagen.
Hoop dat je de DD2 al besteld hebt, want die is out of stock.
Al zijn de DD1 sets ook wel zeer leuk (maar ik heb mijn stuur al, dus heb de DD2 besteld).

Ik ben benieuwd of de DD1 ook ,os nog in de aanbieding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Engineer Stewie schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:30:
[...]

Al zijn de DD1 sets ook wel zeer leuk (maar ik heb mijn stuur al, dus heb de DD2 besteld).

Dat is een goede. Heb afgelopen weekend de bestelling geplaatst met de optie vooraf betalen. Er is ook een ordernummer gestuurd. Je zal denken dat ze het na betaling zouden sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Het is heel simpel, als er een QR2 op past kun je het stuur op een DD2 gebruiken. De Type C en Type M hebben alleen betrekking op het wheelbase deel van de QR2 en de type aansluiting (Type M is met een PCIE stekker, type C is met een usb-c plug) maar verder allemaal niet van belang aangezien de juiste meegeleverd zal worden met de wheelbase.

Wat wel van belang is, je hebt het over Forza, speel je dat op een console of op de pc? Als je op de PC speelt is er niets aan de hand, wil je het op de Xbox spelen is het wel van belang dat je een Xbox compatible stuur pakt omdat daar de licensing chip in zit voor de Xbox, een Podium Porsche wheel bijvoorbeeld valt dan af.

De bundels die aangeboden worden (BMW GT2 en RS stuurwiel) zijn namelijk NIET compatible met de Xbox. Voor een Xbox compatible set heb je één van deze stuurwielen nodig icm de DD2, https://fanatec.com/eu-en...-wheels/?p=1&o=2&n=48&f=2

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Radical1980 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:55:
[...]
Dat is een goede. Heb afgelopen weekend de bestelling geplaatst met de optie vooraf betalen. Er is ook een ordernummer gestuurd. Je zal denken dat ze het na betaling zouden sturen.
Als je besteld en betaald hebt is er geen probleem.
Ik heb vrijdag besteld en deze morgend is de status naar shipped gegaan (wat niet wil zeggen dat het shipped is bij Fanatec, maar bon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zo een DD zou ik vooral gebruiken voor andere, echte(?) sims als iRacing of rFactor 2.
My 2ct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
R2D2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:20:
Het is heel simpel, als er een QR2 op past kun je het stuur op een DD2 gebruiken. De Type C en Type M hebben alleen betrekking op het wheelbase deel van de QR2 en de type aansluiting (Type M is met een PCIE stekker, type C is met een usb-c plug) maar verder allemaal niet van belang aangezien de juiste meegeleverd zal worden met de wheelbase.

Wat wel van belang is, je hebt het over Forza, speel je dat op een console of op de pc? Als je op de PC speelt is er niets aan de hand, wil je het op de Xbox spelen is het wel van belang dat je een Xbox compatible stuur pakt omdat daar de licensing chip in zit voor de Xbox, een Podium Porsche wheel bijvoorbeeld valt dan af.

De bundels die aangeboden worden (BMW GT2 en RS stuurwiel) zijn namelijk NIET compatible met de Xbox. Voor een Xbox compatible set heb je één van deze stuurwielen nodig icm de DD2, https://fanatec.com/eu-en...-wheels/?p=1&o=2&n=48&f=2
Ben er nog niet over uit of ik op Xbox op PC ga spelen. Wellicht ga ik daarom voor de ClubSport Porsche 911 https://fanatec.com/eu-en...3-r-v2-for-xbox-leather?. Of als iemand aan geeft dat de Podium een betere keuze is dan hoor ik dat ook graag
Engineer Stewie schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:44:
[...]

Als je besteld en betaald hebt is er geen probleem.
Ik heb vrijdag besteld en deze morgend is de status naar shipped gegaan (wat niet wil zeggen dat het shipped is bij Fanatec, maar bon).
Heb een mail ontvangen met deze tekst 'Once all your products are in stock, you will receive a notification once your order goes into warehouse processing.'
dawg schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:21:
Zo een DD zou ik vooral gebruiken voor andere, echte(?) sims als iRacing of rFactor 2.
My 2ct. :)
Het is de bedoeling om in eerste instantie te beginnen met Forza want dit zit in Gamepass en ik speel het met vrienden. Daarna zal ik graag meer naar echte sims willen gaan.
Engineer Stewie schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:30:
[...]

Tot mijn verbazing is de DD2 volgens de website op dit moment weer leverbaar voor € 799,95 in plaats van € 1499,95 https://fanatec.com/eu-en...ses/podium-wheel-base-dd2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Radical1980 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:02:
[...]
Ben er nog niet over uit of ik op Xbox op PC ga spelen. Wellicht ga ik daarom voor de ClubSport Porsche 911 https://fanatec.com/eu-en...3-r-v2-for-xbox-leather?. Of als iemand aan geeft dat de Podium een betere keuze is dan hoor ik dat ook graag
Als je op de Xbox wil gaan gamen is de Podium niet eens een optie, dus dan is de keuze snel gemaakt ;)

Ik ben zelf niet heel erg gecharmeerd van de hubs van Fanatec (en dan bedoel ik niet de Podium Hub) maar dat is meer een beetje een onderbuik kwestie dan dat ik hem daadwerkelijk kan onderbouwen. Ik ben niet echt kapot van de manier waarop alle knoppen aan de hub bevestigd worden... al heb je daar weer 0 last van aangezien die komen te vervallen door het gebruik van de PBME.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Radical1980 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:02:

[...]
Heb een mail ontvangen met deze tekst 'Once all your products are in stock, you will receive a notification once your order goes into warehouse processing.'

Tot mijn verbazing is de DD2 volgens de website op dit moment weer leverbaar voor € 799,95 in plaats van € 1499,95 https://fanatec.com/eu-en...ses/podium-wheel-base-dd2 _/-\o_
Mijn DD2 is binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Kijk eens aan. Hier nog steeds 'The order is in process'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
Mooi snel. Had je een tracking nummer gekregen?

• Engineer Stewie
FastForwardNL schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:08:
[...]

Mooi snel. Had je een tracking nummer gekregen?
In je fanatec account komt bij je order een tracking nummer. Geen aparte mail gehad.

• Radical1980
Ze hebben het ClubSport Steering Wheel Porsche 911 GT3 R Leather van de site gehaald. Hier staat de samenstelling https://rseatstore.nl/win...orsche-911-gt3-r-leather/

Wanneer ik de onderdelen los bestel dan kan het toch met
- ClubSport Universal Hub V2 for Xbox https://fanatec.com/eu-en...universal-hub-v2-for-xbox?
- ClubSport Steering Wheel Porsche 911 GT3 R Leather https://fanatec.com/eu-en...rsche-911-gt3-cup-leather

In de oorspronkelijke bundel zit nog de 1x Podium Button Module Endurance bij https://fanatec.com/eu-en...button-module-endurance?. Dit hoef ik er toch niet bij te bestellen?

En is het handig om nog de Podium Advanced Paddle Module of ClubSport Magnetic Paddle Module te bestellen?

Mijn bestelling staat trouwens nog steeds op 'The order is in process'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Kan iemand vertellen wat de juiste combo is voor het Porsche 911 stuur?

[ Voor 9% gewijzigd door Radical1980 op 24-11-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
Ik had mijn universal hub via QR1 aangesloten op mijn base. Niks extra’s nodig.
Dus stuur rim en Hub (met QR).

Als je QR2 base hebt moet je nog wel een wheel side QR2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
FastForwardNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:38:
Ik had mijn universal hub via QR1 aangesloten op mijn base. Niks extra’s nodig.
Dus stuur rim en Hub (met QR).

Als je QR2 base hebt moet je nog wel een wheel side QR2 hebben.
Bedankt. Dan ga ik stuur en hub bestellen. QR2 heb ik al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Heb een mailtje ontvangen dat het stuur en de hub wordt verstuurd. Deze bestelling heb afgelopen vrijdag geplaatst 24 november jll geplaatst.

De order met de DD2 staat nog steeds op 'The order is in process' terwijl deze bestelling zondag 19 november is gedaan 8)7
Pagina: 1