Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:41
Ik heb constant WiFi dropouts met mijn AX 50. Het is behoorlijk instabiel kom ik nu achter.

Had er al wel af en toe last van maar lijkt nu behoorlijk volhardend. Over het algemeen gaat TV kijken (odido-app), Netflix en disney prima via AppleTV. Hoewel de Odido app regelmatig een fout geeft bij afspelen en moet ik via gids programma opnieuw starten.

Hier tijdens het uploaden via FTP (omdat het dan wel afgemaakt wordt bij dropouts)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTvTsohK7E3hQm5nZUcZBoXo4Xw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ll1X6dUpu1OqqotUufebqfP3.png?f=fotoalbum_large

Wanneer ik grote bestanden naar mijn NAS probeer te sturen vanuit mijn laptop gebeurd het regelmatig dat de snelheid afneemt en weer door gaat en op gegeven moment gewoon weigert en dan zegt het kopiëren dat het bestand niet meer verder kan opslaan. Het bestand is dan corrupt en moet eerst via NAS admin worden verwijderd.

Ik heb al een complete reset gedaan en niets lijkt te helpen. Ik heb zaken als OFDMA aan/uit en SmartConnect aan/uit (overigens heb ik hierdoor een factory reset moeten uitvoeren omdat 5GHz het niet meer deed...)
Ik heb vaste kanalen geprobeerd (112 DFS)
Instellingen (was eerst zonder OFDMA, staat toevallig aan na factory reset.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBknMjKvW-9dRc_2iTXD6vj273w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OwyniUgPdCsDw1dPse3mxsPV.png?f=fotoalbum_large
  • HoofdRouter: AXX50 (ver1.0) meest recente firmware. Met VLAN ID aan Odido glasvezel
  • 2e wifi router als AP met kabel naar zolder Netgear Nighthawk R7000
  • NAS via kabel op Nighthawk, direct aansluiten op de AX50 maakt geen verschil
Dropouts zijn elke 14 seconden zoals in de Je ziet het zelfs in de ping naar de router zelf, ongeacht of ik een bestand aan het kopieren ben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0b0BiQisfpgFSq2-m9mHLYq9dT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X0l56dcL7mokuVL3dn5eXz5b.png?f=user_large

Hebben jullie eventueel adviezen? If is dit gewoon dikke pech en tijd voor een nieuwe (inmiddels alweer paar jaartjes oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Speelt dit probleem in beide frequentiebanden of alleen in de 5GHz?

Dit lijkt bijna op een draaiende stoorbron die eens per 20 seconden ofzo zodanig sterk binnenkomt (>-63dBm RSSI) dat het WiFi-signalen in het getroffen kanaal onderdrukt - als die drempel overschreden wordt, zal een WiFi device niet zenden tot de lijn weer vrij is.

Maar als dat zo is, is het specifiek tot een kanaal en zal het zeker niet op andere frequentieband spelen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:41
dion_b schreef op maandag 20 november 2023 @ 00:50:
Speelt dit probleem in beide frequentiebanden of alleen in de 5GHz?

Dit lijkt bijna op een draaiende stoorbron die eens per 20 seconden ofzo zodanig sterk binnenkomt (>-63dBm RSSI) dat het WiFi-signalen in het getroffen kanaal onderdrukt - als die drempel overschreden wordt, zal een WiFi device niet zenden tot de lijn weer vrij is.

Maar als dat zo is, is het specifiek tot een kanaal en zal het zeker niet op andere frequentieband spelen.
Het enige wat ik me kan bedenken is misschien de EvoHome met wifi ontvangers. Er zit een klep + ontvanger in de trapkast waar ook de router hangt. Ik zal dat eend uit contact halen en ook de EvoHome (basis en thermostaten) even uit zetten vanavond. Maar volgens EvoHome werkt alles op 868Mhz wat niet in de band zit van WiFi. Enkel basis station, maar ga proberen.

Op zolder met de R7000 heb ik dit niet overigens, maar dit is geen Wifi6 router (als AP) zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uB6riPKR5Sc24HxKGxASVXfnjIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VPCaOqt3Ob4aArnm3jKWVc3Q.png?f=fotoalbum_large

Zal straks eens op 2.4GHz proberen.