PC samenstelling +/- 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• ZOEKT PC
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-06-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik game vaak en voor me eigen bedrijf heb ik vaak enorm veel tabbladen open staan op google, maar voor de rest doe ik niks bijzonders kwa editten of iets in die richting. Met gamen doe ik alleen fortnite, minecraft en gta / fivem, maar dit kan in de toekomst veranderen bijvoorbeeld zodra gta 6 uitkomt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil natuurlijk zo min mogelijk uitgeven voor zo hoog mogelijke prestaties, maar ik vind het wel belangrijk dat als ik een computer koop het ook gelijk goed is voor de komende jaren. Ik hoop dat dit met deze build behaald is. Want 1200 euro is wel echt rond mijn maximum.

Het ram geheugen zit 50 euro korting op en de videokaart heeft ook 100 euro korting, dus daarom ben ik wel van plan om gelijk te bestellen zodra mensen aangeven dat dit gewoon in orde is. Het liefst bestel ik vandaag nog, aangezien er alleen vandaag nog 10 euro cashback op de voeding zit wat toch weer mooi meegenomen is ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb een AOC scherm van 75hz en ik wil de MSI G2412 bestellen op amazon, omdat hij in de aanbieding is voor 110 euro voor 170hz.

Ook heb ik al een toetsenbord en muis dus dit gaat puur om de PC, tenzij mensen aangeven dat het MSI scherm niet goed is.

Ook heb ik gekozen voor een 1 TB SSD om wat geld te besparen en ik heb een Seagate HDD 3.5 2TB ST2000DM008 Barracuda pas gekocht voor mijn huidige pc, dus die wil ik dan overzetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik weet niet exact wat ik nodig heb, heb een beetje naar de andere builds gekeken rond dit budget, omdat ik het wel belangrijk vind dat het AM5 is omdat ik momenteel op een heel oud socket zit en ik merk dat ik niks meer kan upgraden aan mijn huidige pc en vind het belangrijk om in de toekomst nog te kunnen upgraden, zonder dat ik weer een nieuw systeem moet bouwen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik vind het wel leuk om een keer een PC te hebben met wat RGB daarom dat ik ram heb gekozen met RGB, RGB cpu koeling etc, maar dit moet dan wel van goede kwaliteit zijn, daarom hoor ik graag van jullie.

Ik speel momenteel games met een i5 3470 en een gtx1650 en ik haal op dit moment met gemak 200-300 fps in fortnite, maar ik hoop ook in andere games minimaal 170 fps te halen met het nieuwe systeem zodat het voldoet aan mijn nieuwe monitor, ik heb nog nooit op settings hoger gespeeld dan medium of low, dus ik verwacht niet dat ik alles opeens op ultra ga zetten. Mijn huidige cpu is 24/7 op 100% usage waardoor heel me pc lagged. Dit wil ik dus wegwerken met een nieuwe pc.

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik wil graag weten of alles van dit past, als het goed is wel, want heb wel mijn research gedaan, maar wil het toch nog even bevestigen. En of dit de juiste onderdelen zijn voor die prijs, ik had namelijk eerst een andere build op het oog met een ryzen 5 7600, en dan kwam ik op 1120 euro, maar toen ik opnieuw ging rekenen en een ander moederbord koos en een SSD met minder opslag kwam ik voor paar tientjes meer op deze CPU uit.

Wel heb ik nog een belangrijke vraag, een aantal maanden geleden hoorde ik van veel mensen dat AMD videokaarten niet goed samenwerken met fortnite, nu vroeg ik me af of dit nog steeds het geval is? Ik weet namelijk niet precies wat het probleem was, maar vind het wel belangrijk om 170 fps te halen zodat ik daadwerkelijk iets aan mijn nieuwe monitor heb die ik wil gaan bestellen. :P

Ik kom er niet uit hoe iedereen zo'n mooie lijst erbij zet, dus ik kopieer het vanuit mijn wenslijst, sorry.

AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed
€ 349,-

ASRock A620M-HDV/M.2+
€ 99,79

XFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon RX 6800
€ 403,-

Kingston Fury Beast RGB KF560C40BBAK2-32
€ 109,90

DeepCool AG400 BK ARGB
€ 30,79

MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart
€ 89,90

Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB
€ 53,90

Dat is ongeveer €1140 met alle aanbiedingen en zonder verzending. Maar ik moet dus nog een geschikte case vinden. ( Misschien de Corsair 4000D? Maar vind hem wel een beetje saai zonder die rgb fans zoals die bij de deepcool behuizing )

Note: Ik dacht alles goed te hebben, maar op het laatste moment kwam ik erachter dat de behuizing die ik wou ( Deepcool CC360 ) maar een videokaart toeliet tot 320mm en de rx 6800 is 340mm.. Dus ik hoor graag als het kan een suggestie van een mooie behuizing rond die prijs range van de deepcool cc360.

Ik heb nog nooit in me leven een pc gebouwd, tot nu toe altijd 2de hands computers van marktplaats gehad. Maar nu is het tijd voor een nieuwe en tijdens mijn onderzoek kwam ik erachter dat prebuilds of veels te duur waren voor wat je kreeg, of er zaten gewoon hele slechte voedingen in of andere slechte merken onderdelen. Ik ben dus zeker geen expert op onderdelen gebied, dus ik hoop dat jullie mij nog wat tips kunnen geven wat er beter kan aan deze build.

Bedankt alvast, nog een fijne avond!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:19
De RX6800 kost meer dan €500, in combiatie met de Ryzen 7 gaat dat niet lukken. Ook omdat je voor 1080p kiest zou ik een stapje terug doen in CPU en een stapje omhoog in GPU

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 202,99€ 202,99
1MoederbordenASRock A620M Pro RS€ 122,-€ 122,-
1VideokaartenSapphire AMD Radeon RX 7800 XT 16GB€ 559,-€ 559,-
1BehuizingenDeepCool CC360 ARGB Zwart€ 56,65€ 56,65
1ProcessorkoelingDeepCool AG400 BK ARGB€ 30,79€ 30,79
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5€ 115,90€ 115,90
1VoedingenMSI MAG A750GL PCIE5 Zwart€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 1TB€ 53,90€ 53,90
Totaal€ 1.231,13

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:31
Geef wat meer geld uit aan een degelijke monitor. 1080p met 250nits brightness is niet meer van deze tijd.
Een 7800XT bijvoorbeeld is ook redelijk overkill voor die resolutie.

Bedoel je die 6800 van NR INFO op Amazon? Ik zou die kopen, en voor de rest het lijstje van @martyw nemen.
De +- 150 euro die je bespaart kan je gebruiken voor een betere monitor.

• ZOEKT PC
Oke duidelijk, bedankt! Ik zie in de BBG van september dat de 7800 XT 21% beter is dan de RX 6800, dat scheelt nogal wat. Maar daarbij is inderdaad de rx 6800 in de aanbieding voor +/- 410 euro met verzending bij NR INFO. Het klopt dat ik nu 1080p speel maar wellicht dat dat veranderd in de toekomst en dan wil ik niet weer van GPU veranderen. Dus dat is een lastige keus… heel erg bedankt voor de rest van het lijstje, alleen stel ik neem wel de rx 6800 dan moet ik dus een andere kast, omdat het niet in deze past.. En als laatste vraag, ik had de kingston fury neergezet omdat het er leuk uit ziet en hij heeft op dit moment een aantrekkelijke aanbieding bij alternate ( van €150 naar €110 ) is er dan een reden dat je eerder voor die G Skill ram kiest? @martyw

• martyw
ZOEKT PC schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:58:
En als laatste vraag, ik had de kingston fury neergezet omdat het er leuk uit ziet en hij heeft op dit moment een aantrekkelijke aanbieding bij alternate ( van €150 naar €110 ) is er dan een reden dat je eerder voor die G Skill ram kiest? @martyw
De Kingston heeft een best wel hoge 'True latency' van 13,33 ns, voor de beste prestatie wil je een setje dat rond de 10 ns zit zoals de G-Skill.

• ZOEKT PC
Ik heb eerder deze week een forum post gemaakt over het bouwen van een computer van 1250 euro waar ik advies bij nodig had. Nu ben ik inmiddels in de gelegenheid om mijn budget omhoog te brengen naar ongeveer 1500 euro en vroeg ik me af of dit slim is om te doen.

Wat ik ga doen met het systeem:

1080p gamen, geen zware games; minecraft, fortnite, fivem/gta online. Dit zal waarschijnlijk veranderen zodra ik een beter systeem heb om op te spelen, want mijn huidige pc kan niet zoveel aan. Wellicht dat ik forza horizon en warzone wil gaan spelen. Voorlopig op 1080p maar eventueel in de toekomst op 1440p.

Af en toe op twitch streamen zou ik ook leuk vinden.. maar geen must.

Componenten of randapparatuur die ik al heb en wil meenemen naar mijn nieuwe systeem:

Ik heb alles al. Ik heb gekozen voor een 1 TB SSD, omdat ik recent een Seagate HDD 3.5 2TB ST2000DM008 Barracuda heb gekocht voor mijn huidige pc, dus die wil ik dan overzetten. Ik heb 2 schermen van 170hz en 1 van 75 hz. Het is dus van belang dat de pc dit aan kan.

Specifieke eisen/wensen:
Ik vind het leuk om een keer een PC te hebben met wat RGB. Daarom heb ik RAM gekozen met RGB, een CPU-koeler met RGB, etc. Maar dit moet dan wel van goede kwaliteit zijn, dus daarom hoor ik graag advies hierover.

Ook weet ik niet of ik moet kiezen voor een 7800XT die kost namelijk 570 euro of de RTX 4070 voor 630 euro. De 7800XT is over het algemeen beter, maar de RTX 4070 is beter geoptimaliseerd voor Fortnite. Maar is dit verschil zo groot dat ik daarvoor 60 euro extra zal betalen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 364,-€ 364,-
1MoederbordenMSI B650 Gaming Plus WiFi€ 162,-€ 162,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingDeepCool AG400 BK ARGB€ 30,79€ 30,79
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K€ 132,90€ 132,90
1VoedingenMSI MAG A750GL PCIE5 Zwart€ 89,-€ 89,-
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 1TB€ 53,90€ 53,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 907,49

Het totaal met de 7800 XT wordt dan €1485 en met de RTX 4070 €1545. Eerder deze week heb ik een forum post gemaakt en dan kwamen we rond de €1230 met een Ryzen 5 7600. Ik wil dus graag wat advies of het het waard is om te upgraden naar een Ryzen 7 7800X3D als ik in de gelegenheid ben om dit te doen. Of zeggen jullie van het is onnodig en laat het geld lekker in je zak.

Ook vind ik het een lastige keuze omtrent de koeler, iemand die hem samen met mij in elkaar wilt gaan zetten gaf aan dat ik een andere koeler nodig had van €80, maar als ik op het forum rond kijk zie ik de cpu koeler die ik nu heb toegevoegd in mijn lijstje vaak toegevoegd worden bij deze CPU of een andere koeler van €20 op amazon..

Ik hoor graag tips met betrekking tot de merken die ik gekozen heb. Ik kan deze voeding niet terug vinden op de psu tierlist, maar zie wel dat jullie hem vaak aanraden. Is deze voeding in orde?

Als jullie meer informatie nodig hebben om een passend advies te geven, vraag maar raak! Alvast bedankt :)

• martyw
ZOEKT PC schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:16:
Ik hoor graag tips met betrekking tot de merken die ik gekozen heb. Ik kan deze voeding niet terug vinden op de psu tierlist, maar zie wel dat jullie hem vaak aanraden. Is deze voeding in orde?
Ja, dat is een prima budget keuze

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Een veranderd budget is geen reden voor een nieuw topic. Kan prima bij elkaar. Voortschrijdend inzicht komt nou eenmaal voor bij het samenstellen van een pc :).
Pagina: 1