Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoBerg
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Mijn vraag

Tv ging ineens op zwart en nu blijft het scherm zwart ook na opnieuw opstarten. Hij laat 1 seconden het logo zien en gaat dan op zwart maar je hoort wel kpn audio van programma. Als je stekker eruit en erin doet zie je het logo en na 1 milliseconde gaat hij weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAQObeh5aTI0w0EWYUnXX_Ya94M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UA5yiEapVn8gOpam9xlp2Cjk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlvait6_3QYsbkzfhPCw6-pLL1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvpcBBIrgZDmIUs6dAWbvpGr.jpg?f=fotoalbum_largezwart. Is dit te repareren?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Andere stroomkabel, alle kabels eruit behalve stroom, tv knop inhouden voor reset en stroomkabel voor 10 min eruit en dan weer erin.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:50

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Schijn eens met een lampje erop als hij wel geluid maakt en dus aanstaat.... zie je beeld?
(dus dat de backlight het niet meer doet..) Vaak is er één of meerdere ledjes stuk (van de backlight)

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

angerfist-yentl schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:07:
Schijn eens met een lampje erop als hij wel geluid maakt en dus aanstaat.... zie je beeld?
(dus dat de backlight het niet meer doet..) Vaak is er één of meerdere ledjes stuk (van de backlight)
Dit, maar het kan ook gewoon de inverter zijn die de ledjes niet opgestart krijgt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-07 19:22

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bij defecten graag altijd typenummer vermelden, we moeten nu gokken of het een televisie op basis van fluorescentielamp of leds is. Aan de foto te zien gok ik leds.

Hoe dan ook, de verlichting van het scherm heeft meestal een aparte voeding. Hang een multimeter aan de draden die naar de verlichting gaan om meer te weten komen. Elco's nakijken is ook een standaardpraktijk bij dit soort defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoBerg
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Bedankt voor het reageren je kunt een logo zien als je met een zaklamp schijnt dus misschien backlight strips om te vervangen. Type is philips 58pus6203/12.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_VeGT0S_xdesLFBcTBr3v6y_A0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLVOd5dbcRybOBppLoHYCN6X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Omdat de verlichting bij het inschakelen wel kort werkt, lijkt me de voeding meer voor de hand te liggen, maar zeker, de ledstrips dienen ook gecontroleerd te worden. Reparatie lijkt me mogelijk, maar, je moet zelf knutselen (anders wordt het veel te duur) en het gaat wel wat werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit is een televisie met directe verlichting, de ledstrips zitten dus achter het paneel en dat betekent dat je hem helemaal uit elkaar moet halen voordat je daar bij kunt. Ik zou daarom met de voeding beginnen, daar kun je relatief makkelijk bij en daar een multimeter aan hangen levert al veel informatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
defecte voeding / aansturing van het backlite

maar wat er de geest gegeven heeft... je kan voor een euro of 2 aan materiaal klaar zijn maar ook 100...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Openschroeven en foto's graag!
Pagina: 1