Screendoeken: zuignappen of tourniquets?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-03 16:48
We willen screens-/zondoeken voor de achterzijde van woning. We willen deze bevestigen dmv zuignappen (op het raam) of tourniquets op het kozijn/hout/deur.

Welke optie is beter volgens jullie? Bij zuignappen denk ik aan het risico dat deze losraken en bij tourniquets is het risico mogelijk dat het doek gaat wapperen/lubberen/uitrekken en niet meer strak staat.

Graag jullie ervaringen/meningen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
Ik heb hier de zuignappen, die komen echt niet los. Je maakt het raam schoon, je drukt ze erop en zet er een dop overheen, die trekt ze extra aan bij vastdraaien waardoor er een goed vacuüm ontstaat.
Enige dingetje is dat het zuignappen van 5cm doorsnede zijn en dus goed zichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:29
Als de zuignappen loskomen dan is dat bijna altijd op dag 1 en heb je de boel niet goed schoongemaakt. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Het juist opmeten kan soms ook lastig zijn, zo zijn ze bij mij op 1 raam iets te groot waardoor het niet strak staat maar de wind heeft er ondanks dat nauwelijks vat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-03 16:48
Dank! @pman63 @_JGC_ Je laat ze dan het seizoen op het raam zitten en haalt ze einde zomer er weer af voor het volgende jaar?
Hebben jullie ze bij een fysieke winkel gekocht of online? Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
JSTSSM schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:54:
Dank! @pman63 @_JGC_ Je laat ze dan het seizoen op het raam zitten en haalt ze einde zomer er weer af voor het volgende jaar?
Hebben jullie ze bij een fysieke winkel gekocht of online? Nog tips?
Ik heb ze bij Suneclipse online besteld. Plakkers hangen hier nog gewoon, is de kinderkamer.