[Fortnite] continue "rendering" ondanks gloednieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
OPGELOST: In de AMD Adrenaline versie zit een optie Radeon Boost. Die had ik al uitgezet. Echter wat bleek, als ik Fortnite opstartte ging hij een profiel laden waar deze optie weer aan stond.....

Mijn vraag
Recent een nieuwe PC aangeschaft en ik heb problemen met Fortnite. Op mijn oude pc met dezelfde schermen had ik dit probleem niet. En ik heb op beide schermen gespeeld en beide schermen geven hetzelfde probleem (dus ligt het waarschijnlijk niet aan de schermen).

Het is wat lastig uit te leggen maar als ik gewoon stil sta in het spel is alles scherp. Als ik rechtdoor loop gaat het eigenlijk ook goed maar zodra ik ga bewegen naar een willekeurige kant klopt het niet meer. Denk aan een zwarte rechte lijn die scherp is. Normaliter moet die gewoon scherp blijven ongeacht waar je heen kijkt maar als ik nu dus om mij heen kijk dan zie ik dat die zwarte lijn even onscherp wordt. Zeg maar wat karteliger voor hij weer scherp en strak wordt. En dit gebeurd over het hele scherm. Dus voor heel even wordt hij onscherp en dan weer scherp en gefocussed.
Bijgevoegd heb ik een printscreen waar je goed kan zien dat het onderste deel onscherp is terwijl met mijn hardware hij gewoon continue schep moet zijn.
https://ibb.co/ZWgFXFX

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Radeon RX7900XT
AMD Ryzen 7 7800X3D
32GB Ram
Scherm 1: LG QHD
Scherm 2: LG Ultra HD

144Hz refresh rate zowel op scherm als ingame ingesteld

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Performance mode in Fortnite
- DX12 laagste settings
- DX12 hoogste settings
- Andere monitor
- Nieuwste AMD adrenaline drivers
- Turn off Radeon boost on Adrenaline
- Turn off all options on Adrenaline
- Vsync on/off

Benchmark PCMark 10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyEWxrS6V8r4wV1M_A9DD2EgaS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OmOsZpfhBGfhUjDM5zRycYKY.png?f=fotoalbum_large

Benchmark SuperPosition
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Goi7lb4IHeK5Vkb1q0JdGO3lRXQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OHLajSW9CljYFLuQqhBXBWtr.png?f=user_large

Screen issue. Heeft dit nog wellicht teen specifieke naam zodat ik hierop gericht kan zoeken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUUuG4S2OeNOTmoc5pGLQdktirg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bZULJF3FN89Rg9jsvv3lj0tl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door thewizard2006 op 19-11-2023 15:18 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:04
Krijg het idee dat de verbinding niet snel genoeg is, jou pc is wel snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nachoman schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:22:
Krijg het idee dat de verbinding niet snel genoeg is, jou pc is wel snel genoeg.
Mijn vorige pc (met dezelfde verbinding) had hier geen last van. En ik heb glasvezel met 200Mbps down/up. Net de speedtest gedaan met dezelfde uitkomst

[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 19-11-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
Latency ook gecontroleerd?

Er is een functie in fortnite waar je je data, ping en snelheid in realtime kunt zienAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxsW9N6yNgRSB_HOE2vd6JVGHcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBLkxWwHGTqEoDblkXcD4hUq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit lijkt wel te bevestigen dat de snelheid te laag of latency te hoog is

[ Voor 66% gewijzigd door Nachoman op 19-11-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nachoman schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:30:
Latency ook gecontroleerd?

Er is een functie in fortnite waar je je data, ping en snelheid in realtime kunt zien
Ik denk dat je bedoeld waar ik een printscreen van heb gemaakt met Ping en packages. De ping is hoog omdat ik volgens mij op Oceanië sta maar heb hetzelfde probleem op alle regions. Ook met een veel lagere ping. Maar nogmaals, op mijn vorige pc ook op alle verschillende regio's gespeeld met hoge en lage pings en daar had ik dit issue nooit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/domaYjTGDySNXGRLNKilgCvWGD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gxO2B92qThPqjzibYUUG70JN.png?f=fotoalbum_large

Ik ben nu aan het "spelen" met mijn settings van Adrenaline. Vaak wordt Radeon Boost als grote probleem beschreven maar voor mij lijkt het net anders. Wellicht een combinatie van bepaalde functies aan/uit zetten....

[ Voor 33% gewijzigd door thewizard2006 op 19-11-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
Ik heb zelf hooguit een ping van 25.
Maar gemiddeld 10.

Jij zit daar zeer ver boven. 60 is al veel Toch eens poorten openen en je router/modem gaan tweaken.

Instellingen van je LAN in windows controleren.

Nieuwste LAN drivers installeren.

Misschien andere ethernet poort proberen op je pc proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:14
Lijkt antialiasing. Gebruik je dezelfde graphics settings?

Snap niet waarom netwerk problemen erbij worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nachoman schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:39:
Ik heb zelf hooguit een ping van 25.
Maar gemiddeld 10.

Jij zit daar zeer ver boven. 60 is al veel Toch eens poorten openen en je router/modem gaan tweaken.

Instellingen van je LAN in windows controleren.

Nieuwste LAN drivers installeren.

Misschien andere ethernet poort proberen op je pc proberen
Net op Europe server ingelogd en lage ping zoals je ziet en geen packet loss en stabiel gewoon op 144FPS, zelfde verversrate als mijn monitor
Butz0rs schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:40:
Lijkt antialiasing. Gebruik je dezelfde graphics settings?

Snap niet waarom netwerk problemen erbij worden gehaald.
Ik heb een hele nieuwe clean install gedaan van alles aangezien de hele pc nieuw is. Heb mijn oude pc nog staan, ik ga die settings eens vergelijken.
Heb ingame verschillende settings geprobeerd met Antia aliasing en super resolution Echter heb ook op Performance mode gespeeld en daar is dat probleem ook terwijl een vriend van mij dezelfde ingame settings heeft en geen problemen

[ Voor 35% gewijzigd door thewizard2006 op 19-11-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
"Zoals je ziet" zeg je. Uhm, nee... ik zie dat niet. maar ik geloof je wel. Verder kan ik je helaas niet meer helpen met mijn beperkte kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:14
In performance mode verwacht ik dat anti-aliasing uitgezet wordt, dus dan zal zeker al die kartels zien.

Lijkt bijna alsof je op een hele lage resolutie speelt, die opgeschaald wordt naar full-screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nachoman schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:45:
"Zoals je ziet" zeg je. Uhm, nee... ik zie dat niet. maar ik geloof je wel. Verder kan ik je helaas niet meer helpen met mijn beperkte kennis.
Bedoel hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/domaYjTGDySNXGRLNKilgCvWGD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gxO2B92qThPqjzibYUUG70JN.png?f=fotoalbum_large

Het plaatje laat de ping, packetloss en FPS zien en die geven normale waardes.
In ieder geval dank voor de suggesties
Butz0rs schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:46:
In performance mode verwacht ik dat anti-aliasing uitgezet wordt, dus dan zal zeker al die kartels zien.

Lijkt bijna alsof je op een hele lage resolutie speelt, die opgeschaald wordt naar full-screen.
Mijn maat speelt dus op performance mode en die heeft geen last van die randen

Net ook precies dezelfde settings ingesteld als op mijn oude pc maar ook dat heeft geen resultaat

Ga nu maar proberen of upgraden naar windows 11 iets kan doen

[ Voor 27% gewijzigd door thewizard2006 op 19-11-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Zojuist ook mijn BIOS geflashed naar de laatste versie en alle moederbord drivers geinstalleerd/geupdate maar ook geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik heb het gevonden uiteindelijk. In ieder geval super dank voor de input. Heeft toch geholpen om bepaalde zaken uit te stellen.

Wat het nu was..... In de AMD Adrenaline versie zit een optie Radeon Boost. Die had ik al uitgezet. Echter wat bleek, als ik Fortnite opstartte ging hij een profiel laden waar deze optie weer aan stond.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachoman
Ahaa! Dank voor je feedback 👍
Pagina: 1