OPGELOST: In de AMD Adrenaline versie zit een optie Radeon Boost. Die had ik al uitgezet. Echter wat bleek, als ik Fortnite opstartte ging hij een profiel laden waar deze optie weer aan stond.....
Mijn vraag
Recent een nieuwe PC aangeschaft en ik heb problemen met Fortnite. Op mijn oude pc met dezelfde schermen had ik dit probleem niet. En ik heb op beide schermen gespeeld en beide schermen geven hetzelfde probleem (dus ligt het waarschijnlijk niet aan de schermen).
Het is wat lastig uit te leggen maar als ik gewoon stil sta in het spel is alles scherp. Als ik rechtdoor loop gaat het eigenlijk ook goed maar zodra ik ga bewegen naar een willekeurige kant klopt het niet meer. Denk aan een zwarte rechte lijn die scherp is. Normaliter moet die gewoon scherp blijven ongeacht waar je heen kijkt maar als ik nu dus om mij heen kijk dan zie ik dat die zwarte lijn even onscherp wordt. Zeg maar wat karteliger voor hij weer scherp en strak wordt. En dit gebeurd over het hele scherm. Dus voor heel even wordt hij onscherp en dan weer scherp en gefocussed.
Bijgevoegd heb ik een printscreen waar je goed kan zien dat het onderste deel onscherp is terwijl met mijn hardware hij gewoon continue schep moet zijn.
https://ibb.co/ZWgFXFX
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Radeon RX7900XT
AMD Ryzen 7 7800X3D
32GB Ram
Scherm 1: LG QHD
Scherm 2: LG Ultra HD
144Hz refresh rate zowel op scherm als ingame ingesteld
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Performance mode in Fortnite
- DX12 laagste settings
- DX12 hoogste settings
- Andere monitor
- Nieuwste AMD adrenaline drivers
- Turn off Radeon boost on Adrenaline
- Turn off all options on Adrenaline
- Vsync on/off
Benchmark PCMark 10
/f/image/OmOsZpfhBGfhUjDM5zRycYKY.png?f=fotoalbum_large)
Benchmark SuperPosition
:fill(white):strip_exif()/f/image/OHLajSW9CljYFLuQqhBXBWtr.png?f=user_large)
Screen issue. Heeft dit nog wellicht teen specifieke naam zodat ik hierop gericht kan zoeken?
Mijn vraag
Recent een nieuwe PC aangeschaft en ik heb problemen met Fortnite. Op mijn oude pc met dezelfde schermen had ik dit probleem niet. En ik heb op beide schermen gespeeld en beide schermen geven hetzelfde probleem (dus ligt het waarschijnlijk niet aan de schermen).
Het is wat lastig uit te leggen maar als ik gewoon stil sta in het spel is alles scherp. Als ik rechtdoor loop gaat het eigenlijk ook goed maar zodra ik ga bewegen naar een willekeurige kant klopt het niet meer. Denk aan een zwarte rechte lijn die scherp is. Normaliter moet die gewoon scherp blijven ongeacht waar je heen kijkt maar als ik nu dus om mij heen kijk dan zie ik dat die zwarte lijn even onscherp wordt. Zeg maar wat karteliger voor hij weer scherp en strak wordt. En dit gebeurd over het hele scherm. Dus voor heel even wordt hij onscherp en dan weer scherp en gefocussed.
Bijgevoegd heb ik een printscreen waar je goed kan zien dat het onderste deel onscherp is terwijl met mijn hardware hij gewoon continue schep moet zijn.
https://ibb.co/ZWgFXFX
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Radeon RX7900XT
AMD Ryzen 7 7800X3D
32GB Ram
Scherm 1: LG QHD
Scherm 2: LG Ultra HD
144Hz refresh rate zowel op scherm als ingame ingesteld
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Performance mode in Fortnite
- DX12 laagste settings
- DX12 hoogste settings
- Andere monitor
- Nieuwste AMD adrenaline drivers
- Turn off Radeon boost on Adrenaline
- Turn off all options on Adrenaline
- Vsync on/off
Benchmark PCMark 10
/f/image/OmOsZpfhBGfhUjDM5zRycYKY.png?f=fotoalbum_large)
Benchmark SuperPosition
:fill(white):strip_exif()/f/image/OHLajSW9CljYFLuQqhBXBWtr.png?f=user_large)
Screen issue. Heeft dit nog wellicht teen specifieke naam zodat ik hierop gericht kan zoeken?
/f/image/bZULJF3FN89Rg9jsvv3lj0tl.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door thewizard2006 op 19-11-2023 15:18 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation